Nytt dansk flyselskap: Great Dane Airlines

Re: Great Dane Airlines

Det virker som de har fått endel charterkontrakter, hvis jeg forstår rett. Da har de i det minste et grunnlag, selv om de fortsatt har oddsen mot seg

Denne stiller seg nok «i køen» over flyselskap som går dukken etter kort tid. Misforstå meg rett, det er alltid bra med konkurranse, men ny- etablerte flyselskapet har en tendens til å gå konkurs etter å ha tapt MYE penger på kort tid. Det hjelper ikke å ha gode intensjoner og at det «ser» ut til å være et marked der. Det koster uansett skjorta å etablere og å drive et nytt flyselskap. Men må også ta hensyn til at konkurrentene vil sette inn mottiltak les: priskrig.

Nytt flyselskap i Danmark - Great Dane Airlines

Meldes på Check-in:
https://www.check-in.dk/danmark-har-faaet-et-nyt-flyselskab/

Great Dane Airlines er navnet på et nyt flyselskab, der vil tilbyde charter- og ruteflyvninger med Embraer E195-fly. Åbner tre regionale ruter fra Aalborg Lufthavn.

Skal fly charter for Bravo Tours, og egne ruter fra Aalborg til Nice, Dublin og Edinburgh. For egne komersielle ruter så har reiseselskapet Nilles Rejser kjøp opp en del kapasitet allerede.

Starter 14. juni med sine charteravganger.

De starter forsiktig med 2xE195AR med plass til 118 PAX.

Da er det vel egentlig bare å ønske lykke til!

Fantastisk bra navn på selskapet forøvrig :)

Re: Nytt flyselskap i Danmark - Great Dane Airlines

Fantastisk bra navn på selskapet forøvrig :)

Litt usikker hvor bra det er å dele navn med en bikkje

Oversatt er jo Great Dane det samme som grand danois på norsk. Dog bedre enn puddel air

Jeg blir veldig overrasket om det er noe annet en brukte maskiner leaset fra NAC

tænkte det samme....og hvorfor er folk så negative.......Norwegian startede også i det små, som mange andre....Lad dem nu få en chance, før alle
"arm-chair executives" lægger dem i graven
Hilsen Ole

og hvorfor er folk så negative.......Norwegian startede også i det små, som mange andre....Lad dem nu få en chance, før alle
"arm-chair executives" lægger dem i graven
Hilsen Ole

Fordi flertallet er nye flyselskaper pleier gå konkurs etter ganske kort tid. Derfor forbeholder jeg meg retten til å være negativ til alle nye selskaper

Det betyr ikke at jeg ikke håper de lykkes, men en overdreven positiv spirrevipp blir jeg aldri :p

Fordi flertallet er nye flyselskaper pleier gå konkurs etter ganske kort tid. Derfor forbeholder jeg meg retten til å være negativ til alle nye selskaper

Det betyr ikke at jeg ikke håper de lykkes, men en overdreven positiv spirrevipp blir jeg aldri :p

Spirrevip... bliver gang på gang overrasket over, hvor mange pudsige ord, som går igen på dansk/norsk og tildels også svensk.. :)

Held og lykke til Grand Danois, ups, Great Dane. Det er et navn som vi helt sikkert kommer til at se nogle løjerlige ordspil på, hvis de bliver hængende i markedet...

499 kroner for en billett: Noe kjent med den prisen, samme som FlyViking rullet ut med når dem startet?
Great Dane, eller stor Dansk bikkje ønskes jo lykke til på reisen men det kreves dype lommer og dyktig ledelse for å overleve, spesielt med 499 kroners billetter.

Det er vel kanskje ikke det mest håpløse prosjektet man har sett ifm nyoppstartede prosjekter?

Allerede sikret seg en charterkontrakt, (Er det virksomheten til DAT de tar over?) og det er vel forhåndskjøpte seter. Blir jo spennende og se på deres egne ruter, men der har jo en annen operatør også kjøpt seg inn.

Jeg håper på det beste.

Re: Great Dane Airlines - Nytt dansk flyselskap

Designet ligner jo ganske mye på Helvetic fra Sveits... Lykke til den store danske

Virksomhedsøkonomi er ikke min spidskompetence, men jeg vil håbe
for de to bagmænd, at de har lidt penge med hjemmefra......

Navnet er da meget morsomt, men det kræver nok, at de ikke får for
mange forsinkelser eller laver for mange runway excursions! I så fald
kan jeg godt se overskrifterne for mig;)

Jeg håber, at de lykkes, men jeg forstår godt, hvis nogle er
skeptiske!

Forresten: deres Call sign blir sikkert "VUF" !

Last edited:

Designet ligner jo ganske mye på Helvetic fra Sveits... Lykke til den store danske

Får meg til å tenke på logoen til Visit Denmark. Og smørrebrød med snaps.

Undskyld for at gå off topic men hvad er en Bikkje?

Tænker at det er en hunderace der hedder noget andet på dansk men jeg kan jo tage fejl. :D

Kjøter. Uspesifisert kanalje.

Ikke nødvendigvis kjøter i betydningen blandingsrase. Det kan godt være en renraset hund.

Bikkje er bare et noe mindre respektfullt ord for hund.

I og med at det nye flyselskapet kaller seg "Great Dane" hadde jeg trodd at de kom til å bruke bilde av en Grand Danois i logoen, på en eller annen måte.

Back