Nyt rygte: Continental til CPH

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Næppe har Delta annonceret sine planer før et nyt rygter presser sig på. Berlingske tidende skriver at nyhedsbrevet Travel People skriver at Continental i tillæg til Deltas nye ruter i næste uge annoncerer EWR-CPH.

http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=630960/

Continental har netop i går annonceret EWR-BCN og forlydende siger at de i løbet af kort tid vil annoncere yderligere to Europa ruter med 757 - at CPH er en af dem lyder ikke usandsynligt!

Det bliver spændende at følge - såfremt det er sandt er det jo fantastisk for Københavns Lufthavn at går fra 0 til 2 amerikanske selskaber på en uge.
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

også men med en lidt anden begrundelse:

Ifølge Travel People Newsletter har KBHL udsigt til nye kunder, da Continental Airlines og Delta Air Lines ifølge Travel People vil åbne ruter direkte fra København til USA - henholdsvis Atlanta og New York. Travel People mener at vide, at Continental Airlines' bevæggrunde til at flyve på København er ophøret af Maersk Air som selvstændigt luftfartsselskab.

Hilsen
Ole
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Hvis og såfremt CO åbner tror jeg ikke det har noget at gøre med Sterling /Maersk handlen! Det handler om deres strategi med at åbne til sekundære markeder og de har tilsyneladende stor succes på både OSL og ARN - så hvorfor ikke også CPH?

Men lad os nu se - Travel People synes jeg dog nogen gange kommer med lidt røverhistorier. Takeoff.nu nævner dog også at Continetal har kig på CPH og den kilde ser jeg som langt mere pålidelig...
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Dette er jo veldig bra nyheter for alle oss her i Skandinavia som interesserer oss for luftfart :)

Det eneste minus er at det kan bli overkapasitet særlig ut fra København som fører til reduksjoner i noe av tilbudet. Tenker spesielt på SAS.
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Jeg tror der med den nuværende situation er form lidt kapacitet ud af København til US.

Læste i går at SAS har en markedsandel fra Skandinavien til US på 30-40%. De seneste år er der kommet et btydeligt stigende antal amerikanske turister i København - specielt cruise gæster og konferencegæster.

Det pussige er jo at den gængse amerikaner helst flyver med amerikanske selskaber over atlanten. Mange af de amerikanske turister i København har derved benyttet Delta/American/Northwest/Continental via London/Paris/Amsterdam/Frankfurt m.v.

Nu får de en reel nulighed for at flyve direkte til CPH direkte med et amerikansk selskab (eller to måske), hvilket jeg tror kan være med et at åbne et "nyt" marked ud af CPH for de amerikanske selskaber.

Jørgen Lindegaard udtaler til Berlingske at han ikke frygter Konkurrencen fra Delta og evt. Continental. Delta er et andet geografisk marked i USA end de markeder SAS betjener og Continental sigter mod en anden type passagere end SAS

http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=630960/
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Men kan vi håpe på en ekspansjon også fra SAS sin side? SFO, DEN og/eller ATL???
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Leste i Aftenposten idag at Jørgen Lindegaard ikke vil gi slipp på USA passasjerer frivillig,men det var vel akkurat det de gjorde i Norge??:sarc
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Originally posted by amatør
Leste i Aftenposten idag at Jørgen Lindegaard ikke vil gi slipp på USA passasjerer frivillig,men det var vel akkurat det de gjorde i Norge??:sarc

Kan jo være at han ikke vil gi slipp på flere passasjerer. :)
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Originally posted by PP

Det pussige er jo at den gængse amerikaner helst flyver med amerikanske selskaber over atlanten. Mange af de amerikanske turister i København har derved benyttet Delta/American/Northwest/Continental via London/Paris/Amsterdam/Frankfurt m.v.http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=630960/
Synes ikke dette er noe pussig...amerikanerne gjør akkurat det samme som EB når han skal fly i den store verden...foretrekker SAS fordi man da føler seg "hjemme" allerede ved ombordstigning på vegen hjem.....
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Jepp...og den følelsen kan jo være nøkkelen til suksess...
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Hvorfor i all verden åpner ikke CO til Gøteborg i stede for CHP?

Null direkte konkurranse og et marked som er stort nok for en daglig 757 over dammen!
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Originally posted by MartinL
Hvorfor i all verden åpner ikke CO til Gøteborg i stede for CHP?

Null direkte konkurranse og et marked som er stort nok for en daglig 757 over dammen!

Er det virkelig det? Det må du kunne give en kilde på...
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

skal ikke gi med inn på CPH debatten med deg PP for det er ikke hva jeg mener. Synes bare det er morro at los americanos finner nye rutemuligheter til og fra CPH.

Hva jeg mener er at Gøteborg har jo ikke i dag noen direkte rute til statene fra Landvetter. Ja jeg veit at KLM og SAS har gode forbindelser, men om nå CO skal åpne en rute hvorfor i all verden stupe rett inn i hard konkurranse?

Derfor mener jeg at Gøteborg nok ikke hadde vært et dumt valg for CO og at deres 757 maskiner passer godt.
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Det var heller ikke det jeg havde i tankerne at du skulle - men du må vel give mig ret i at du ikke kan vide om der er et marked fra GOT til USA til at fylde en daglig 757!

Jeg gætter blot på at det ikke er tilfældet - GOT er for lille et marked i mine øjne, hvilket er med til at forklare hvorfor der endnu ikke er nogen der har givet sig ind på dette marked. CO har stor fokus på deres strategi med at betjene sekundære europæiske byer med 757 og hvis GOT var en potentiel guldgrube vil jeg tror at de allerede havde startet denne rute!
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Gøteborg er på størrelse med Oslo...og der har jo CO vært mye lenger enn CPH. Tror MartinL er inne på noe riktig - men så er han også totalt "uavhengig" i nasjonaldebatten - for den veier vel også tungt - eller hva PP?

CPH-EWR vil jo i såfall ha 3 daglige avganger 2 x 330 med SAS og 1 x 757 med CO (i tillegg til IAD, ORD og SEA) Er det et så mye større marked fra CPH enn GOT?
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

takk for i går forresten EB.
Jo da, ingen CPH debatt fra meg her.
SAS fløy jo også fra Landvetter til New York tidligere eller hva?

I en bransje med så mye konkurranse og tetthet på ruter må det da lønne seg med nye ideer. Jeg tror derfor Gøteborg ville være et bedre alternativ for CO enn CPH.
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Både ja og nei... For amerikanere er nok CPH viktigere enn GOT...
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

Originally posted by EB
Gøteborg er på størrelse med Oslo...og der har jo CO vært mye lenger enn CPH. Tror MartinL er inne på noe riktig - men så er han også totalt "uavhengig" i nasjonaldebatten - for den veier vel også tungt - eller hva PP?

CPH-EWR vil jo i såfall ha 3 daglige avganger 2 x 330 med SAS og 1 x 757 med CO (i tillegg til IAD, ORD og SEA) Er det et så mye større marked fra CPH enn GOT?

Jamen EB, tænk nu blot et skridt videre før du skriver! Om en langrute kan overleve til/fra en by fx Göteborg, København eller Oslo har i første række faktisk ikke noget med byens størrelse at gøre. Det har noget at gøre med om connection/feeder mulighederne og først i anden række noget med byens størrelse at gøre. Det er da klart at der diretke til/fra København som by i sig selv ikke er basis for 2x330 og 1x757 dagligt til New York og dertil endnu 4 daglige USA afgange til andre destinationer (IAD, ORD og SEA - SAS og ATL Delta). Denne trafik er der derimod basis for fordi CPH er et HUB for SAS og en lufthavn som mange andre ikke SAS selskaber også flyver til/fra. Dermed bliver der gode connection muligheder. Se bare på Amsterdam. I princippet er den by alt for lille til alt den trafik den har oversøisk. Men AMS lufthavn har primært gennem KLM (men også mange andre selskaber) været enormt dygtige til at udvikle HUB tankegangen. Men Göteborg har hverken nok passagerer i lokal området og er ej i nærheden af at være et HUB. Så jeg har utrolig svært ved at se daglige afgange fra Göteborg til New York derfra (også selv om det "kun" er med en B757).
 
Re: Nyt rygte: Continetal til CPH

KLM har jo fire daglige fra Landvetter. Jeg tipper mesteparten av disse ikke skal til amsterdam men videre med NW eller KLM til Statene

Lufthansa 3 ganger daglig til Munchen. 4 ganger daglig til Frankfurt og jeg mange her skal videre ut. SAS flyr vel sikkert mange til København og stockholm for deres USA ruter.

Gøteborg er da heller ikke en flyplass SAS har lagt inn rem og reimer på. Kun tre utenlandsruter opereres av SAS.

Jeg tenker ikke så mye på amerikanere men svensker i en by like stor som Oslo
som sikkert vil svare positivt på en direkterute!
 
Back
Top