Nyhet fra Eurobonus en viktig booking klasse gir naa kun 25%

Imponerende.. 4 klasser igjen som gir 100% :rolleyes:

Står dog ingenting om dette på de norske sidene

Last edited:
Fra 1. november står det i linken.
Dessuten bare europeiske ruter - IC gir fortsatt 100%

Men dog ingen positiv nyhet nei.

Paa tide med en ny kampanje? Jeg skjoenner ikke hvorfor SAS driver med selvdestruering av selskapet og Eurobonus hele tiden.

Det viktigste med Eurobonus er tydeligvis at det ikke skal kunne la seg gjøre å planlegge å få poeng. Det skal kun skje ved at det plutselig dukker opp kampanjer på tilfeldig valgte ruter som da gir doble poeng. Har de virkelig ikke skjønt at det faktisk er en hel del personer som faktisk vurderer poengopptjening som en vesentlig del av totalpakken på en flybillett?

Det farligste med den veien de er inne på nå, er at de tydeligvis ikke innser at hvis det KUN skal være pris som teller for valg av selskap, så er de stort sett sjanseløs mot diverse andre selskaper. Skal SAS ha en sjanse til å overleve, så må de levere en pakke, der pris kun er ett moment. Den veien det nå går, så er pris i ferd med å bli det eneste momentet, og da er i så fall SAS død innen få år. Det er min spådom på en lørdags morgen.

Vel, V-klasse er definitivt Economy Low og det er dessuten en bookingklasse SAS så å si ikke bruker lenger. Den ble tidligere brukt til kampanjer, men nå brukes O-klassen i stedet. Så konsekvensene er ikke så store. Det som irriterer meg mest er at W og eventuelt U og K ikke gir full opptjening.

Last edited:
Da er det bare å kansellere mitt planlagte milage-run til Istanbul den 2. november:( (Fikk ARN-IST t/r i V til 602 kroner...)

Vel, V-klasse er definitivt Economy Low og det er dessuten en bookingklasse SAS så å si ikke bruker lenger. Den ble tidligere brukt til kampanjer, men nå brukes O-klassen i stedet. Så konsekvensene er ikke så store. Det som irriterer meg mest er at W og eventuelt U og K ikke gir full opptjening.

Enig med Flighdeck her. At W (og U/K) kun gir 25% er langt værre enn at V innen Europa blir degradert til 25%.

Uansett har jeg byttet til BMI Diamond Club, da de gir meg mer valuta i forhold til reisemønsteret mitt

Kjipt, for om en når har en connection flight i Europa på vei intercontinentalt blir jo opptjeningen begredelig på det ERuopeiske legget.

Nå relanseres vel EuroBonus over nyttår - og jeg vil vente og se til det nye programmet er klart før jeg eventuelt melder overgang til noe annet. De mange kampanjene EuroBonus har gjennomført de siste månedene har i alle fall gjort programmet langt mer lukrativt om man reiser mye med SAS-selskaper, og jeg tolker det som et tegn på at noe større er i ermet. Reiser man mest med SAS-selskaper så er og blir EuroBonus det beste programmet, da uttellingen hos SAS blir den samme eller mindre i andre programmer.

Dette er bare et skritt i riktig retning, man kan ikke forvente å betale nesten ingenting for så få 100% miles.

Som eksemplet til EzeIza, Tur/retur ARN-IST til kr 602,-. Dette er jo så billig at det er en selvfølge at man ikke opptjener 100% miles i tillegg.

Skulle gjerne sett andre selskaper som gir 100% på tilsvarende reise.

Da kan du ta en titt over atlanteren f.eks. evt. rundt om i Asia. Du finner mange T/R flighter på denne avstanden til drøye $100 som gir 100% opptjening.

Hadde det ikke vært for at CO forlater Skyteam, hadde jeg fått 125% på min $99-billett Seattle-Houston ... ;)

Istedet blir det bare 100% på min UA-konto.

Hadde det ikke vært for at CO forlater Skyteam, hadde jeg fått 125% på min $99-billett Seattle-Houston ... ;)

Istedet blir det bare 100% på min UA-konto.
Og jeg får 100% på min Aeroplan-konto. Eurobonus gir 25% for samme billett.

V er viktig fordi det er klassen man kan kjoepe seg opp til for noen hundrelapper for aa faa poeng. Da jeg brydde meg om Eurobonus, kjopte jeg utallige billetter i W som for noen faa hundrelapper ga 100% istedetfor 25%.

Naa maa man kjoepe Q som er mye dyrere.

Men saa kommer det som er essensielt og den fundamentale feilen med Eurobonusprogrammet. Det er saa komplisert og elendig satt sammen siden 25% regelen kom at man gjoer kunder frustrert og forbanna noe som utelukkende betyr at man forlater programmet. Man har ikke en enkel maate aa kvalifisere seg, naa blir det verre.

Grunnleggende markedsfoering og bedriftsoekonomi kommer inn i spill her. Hvorfor har man en 25% regel? For at man skal faa folk til aa bruke mer penger og kjoepe dyrere billetter. Men hos SAS har man ingen enkel mulighet til aa kjoepe seg opp, det er umulig for menig mannen i gata aa foelge med denne karusellen og da hopper man selvsagt av.

Fra Oslo til Stockholm og tilbake faar man 25% for V klasse mens paa intercont 100%??? Hvor komplisert er det...

Gratulerer, Kjos, du er atter en gang vinneren grunnet SAS sin inkompetente ledelse

Dette er bare et skritt i riktig retning, man kan ikke forvente å betale nesten ingenting for så få 100% miles.

Som eksemplet til EzeIza, Tur/retur ARN-IST til kr 602,-. Dette er jo så billig at det er en selvfølge at man ikke opptjener 100% miles i tillegg.

United
US Air
Continental
Delta
American Airlines
Air Canada
BMI
++++

Og tar du med intercont, blir listen dobbel saa lang

Poeng er ikke en kostnad, det er en inntektskilde for alle bonusprogrammer, faktisk mer inntekt enn aa drive selve flyselskapet. Men den bizarre verden SAS sin ledelse lever i, har de ikke faatt dette med seg

Ikke glem at avgiftene på bonusbilletter er blitt så høye at de alene er høyere enn enkelte billigbilletter ..

Har en IC-reise booket i V ved juletider med intraskandinavisk tilslutning. Selv om det ikke er snakk om mange poengene, skal det bli huskestue hos EuroBonus medlemsservice dersom de prøver å gi meg 25% for tilslutningsbillettene. Billettene ble booket i V ettersom det gir 100% og da kan de ikke bare komme med en latterlig regelendring i etterkant. Blir helt matt av SAS altså. Julekalenderen er i hvert fall bare å glemme. Må for guds skyld ikke gi kundene muligheter til å tjene bonuspoeng for en billig penge. Da er det mye bedre med "bingokampanjer" som ingen har oversikt over.

Nå håper jeg nesten at de gir meg 25%. Kjenner kampviljen melder seg :lol:

Back