• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye uke - nyt mandagen!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad mandag fra Ris. Hjemmekontoret åpnes opp med nyheter (blir det Morna Siv og Sylvi i dag?) i bakgrunnen og Nespresso i kopp og kropp. Mandag byr som alltid også på minst en treningsøkt. Ha en bra start på uken!

God mandag fra Stavanger. Lett regn ute, nytrukket kaffe inne.
Ikke de store planer for dagen, transport oppdrag, ett møte og en bedre raspeball middag venter på eftan.
Ha en glitters uke :)

Gjeeesp fra skogkanten. Bare å komme seg i svømmehallen og crawle seg inn i uken. Rolig kveld (forhåpentligvis).

Ha en fin dag.

Mornings fra L1. Jobben kaller og uken kan sparkes i gang. I kveld skal det podcastes litt. Ha en fin dag

Gjesp fra kontoret...
Arvingen var plaget og (helserelaterte) alarmer gikk hele natten. Fikk først sove litt i 4-tiden, og opp 7-ish. Tenker dette blir en litt mindre produktiv dag enn vanlig. Prøver å kompensere trøtthet med kaffe, lykkes ikke foreløpig.

Dagen i går gikk delvis med på noe er litt mer flyrelatert, og der å finne ut hvordan å få tak i 10000 EB statuspoeng på kortest mulig tid og til lavest mulig pris. For helgene jeg har tilgengelig virker det som en t/r til Singapore i eco + kan være svaret. Men da er det et men... og det er at jeg allerede skal til Singapore senere i år (bonuspoengtur i business og first) og heller vil en annen plass.
First world problems får vi kalle dette...
Ha en fin dag!

God formiddag fra Oslo lufthavn!
Etter en strøken natt på det nye Clarion-hotellet i Bjørvika og en smertefri transportetappe, er det duket for å feire beste dagen i uken og noen fridager.
Har bare kjørt rundt München tidligere, denne gangen blir det overnattinger. Restauranttips mottas med takknemlighet.
Makelig mandag ønskes :)

cee176f8169bbe36efbac756c02a2418.jpg

God midt på dagen fra det Sørlandske!

Brukbart vær og 6 plussgrader synes jeg er en deilig vinter! Starter uken med et par dager på kontoret før det skal reises med bil og båt igjen.

I kveld er det årsmøte i Vinforum med etterpåfølgende smaking av godbiter fra Burgund. Blir helt sikkert ikke feil.....

God mandag ønskes!

G’morgen. Fridagen åpnes med seks blå på termometeret. Ikke helt standard her i semitropiske strok. Til og med #kaldereennMosjøen.

Dagen står i bøtteballettens og svigerbeistets tegn. Det betyr at jeg får lite glede av frihelgen min for i morgen er det på’n igjen.

På den annen side oppdaget jeg akkurat at jeg er bevilget en ekkstra ferieuke i år! Kanskje man skal fordele disse dagene på noe (u)fornuftig. Desicions, desicions ....

På den annen side oppdaget jeg akkurat at jeg er bevilget en ekkstra ferieuke i år! Kanskje man skal fordele disse dagene på noe (u)fornuftig. Desicions, desicions ....

Sånn av ren nysjerrighet: Følger du den norske ferieloven?

I min forrige jobb der arbeidsgiver var amerikansk, var det en kollega fra over there som var på ferie i Norge, og stakk innom for å sende noe bagasje hjem. Han la tilfeldigvis merke til at han hadde vært ansatt litt lenger enn meg, og at vi da var på "hver vår side" av 5-årsjubileet.
Han kunne fortelle at da han rundet 5 år som ansatt fikk han en ekstra arbeidsuke, og var da oppe i tre(!) ferieuker i året.

Jeg så bare på han, og sa: "I've got five.

For øvrig god mandag fra jobben. Kjeder seg ikke i dag heller.

Ha en god en :)

Min avtale speiler den.

Her borte er det jobbkontrakten som avgjør. To uker er minimum, men tre er vanlig. Noen har mer. Det er også vanlig at man får en eller to ekstra uke etter et visst antall år.

Min avtale speiler den.

Her borte er det jobbkontrakten som avgjør. To uker er minimum, men tre er vanlig. Noen har mer. Det er også vanlig at man får en eller to ekstra uke etter et visst antall år.
Tre uker ferie? Eller tre uker ekstra på senilkvote?

God kveld fra Oslo - her har hele dagen gått med til å se nyheter rundt FrP dramaet og sånn sett vært en lite fornuftig dag sånn bortsett fra noen mailutvekslinger med et bemanningsbyrå for mulig arbeid. Det er forøvrig på dagen 3 år siden Trump ble satt inn som president at FrP nå trekker seg. Tilfeldigheter?

I min forrige jobb der arbeidsgiver var amerikansk, var det en kollega fra over there som var på ferie i Norge, og stakk innom for å sende noe bagasje hjem. Han la tilfeldigvis merke til at han hadde vært ansatt litt lenger enn meg, og at vi da var på "hver vår side" av 5-årsjubileet.
Han kunne fortelle at da han rundet 5 år som ansatt fikk han en ekstra arbeidsuke, og var da oppe i tre(!) ferieuker i året.

Jeg så bare på han, og sa: "I've got five.

For øvrig god mandag fra jobben. Kjeder seg ikke i dag heller.

Ha en god en :)

Er det noen som gidder å jobbe hvis man ikke får 10 årlige ukers ferie??

Back