Nye seter i DY -800

_volcom_

ScanFlyer Blue
Flydde LN-NOO forleden dag og den hadde fått
nye recaro seter og 31 rader. Så er vel 186 seter
der da. Noen som vet om dette skal gjøres på alle
-800 maskinene som er leaset og har gamle seter
ombord?
 
Jeg jobbet på den igår og ble overrasket over at det var satt inn nye seter...
Veldig hyggelig overraskelse, liker de nye setene godt :)

Det skal helt sikkert gjøres på alle med de "gamle" stoffsetene. Resten vet jeg ikke.
 
De nye setene til DY er de beste jeg har sittet i på lang tid. Vell og merke om man se bort ifra setene til EK. Men de er jo en helt annen klasse da.
 
Dette er vel noe av resultatene av at alle de "gamle" -800'ene DY overtok etter både Sterling og Futura er i BUD i vinter på større sjekker vil jeg tro ?
 
Er det de steinharde tynne recaro-setene dere snakker om? de hvor knærne blir presset inn mellom to utspring i seteryggen foran, og hvis du sitter ved nødutgangen stadig må heise deg tilbake i setet fordi du glir ut av setet?
På en tur til AGP nylig med sam Eyde ble oppblåsbare nakkeputen benyttet som sitteputer i disse harde setene. De egner seg ikke for lengre flyturer. En av flyvertinnene sa at de gjorde det, men det er helt uforståelig. Og kapteinen som oppholdt seg mer i galley foran enn på flightdeck, sa at skal du sitte bedre må du fly business-class.
På returen hadde vi NOM med tyrkisk innredning, - mye bedre seter. Jeg lurer på hvor mange minutter de som valgte disse setene, prøvde ut setene. Jeg er 177 cm høy og har normal vekt, og synes de er helt forferdelige. De gamle 733 har bedre sittekomfort.
Nå ser det ut som at Austrian har kjøpt de samme setene. Recaro kan sikkert lage fine seter ( til biler ) men disse flysetene er noe av det dårligste jeg har sittet i. Og jeg har flydd siden 1964 da jeg fløy med en Super Constellation fra New Yrok til Oslo.
 
De nye setene til DY er perfekte, helt enig. Fyllmassen de er bygd av tilpasser seg kroppen perfekt sånn at man gang på gang sitter som støpt i en behagelig posisjon, uansett hvem som har sittet der tidligere. Samtidig så føles de ikke som CSA sine treplanke seter eller sofa lignende tull. Thumbs up for space age materials!!!
 
dya_cabinseats1_medium.jpg

Dette er Recaro-setene om bord i DYA
 
Er det noen som veit om det bare er LN-NOO som har byttet seter ? Skal fly OSL - TRD i morra, og ser LN-NOM flyr denne ruta i dag. Fløy denne hjem fra Barcelona i februar og den var grusom ! Nedslitte seter som vi satt å gynga i.
 
Er det de steinharde tynne recaro-setene dere snakker om? de hvor knærne blir presset inn mellom to utspring i seteryggen foran, og hvis du sitter ved nødutgangen stadig må heise deg tilbake i setet fordi du glir ut av setet?
På en tur til AGP nylig med sam Eyde ble oppblåsbare nakkeputen benyttet som sitteputer i disse harde setene. De egner seg ikke for lengre flyturer. En av flyvertinnene sa at de gjorde det, men det er helt uforståelig. Og kapteinen som oppholdt seg mer i galley foran enn på flightdeck, sa at skal du sitte bedre må du fly business-class.
På returen hadde vi NOM med tyrkisk innredning, - mye bedre seter. Jeg lurer på hvor mange minutter de som valgte disse setene, prøvde ut setene. Jeg er 177 cm høy og har normal vekt, og synes de er helt forferdelige. De gamle 733 har bedre sittekomfort.
Nå ser det ut som at Austrian har kjøpt de samme setene. Recaro kan sikkert lage fine seter ( til biler ) men disse flysetene er noe av det dårligste jeg har sittet i. Og jeg har flydd siden 1964 da jeg fløy med en Super Constellation fra New Yrok til Oslo.

Enig, de er ikke gode å sitte i - mer stopp i puta og ikke så glatt skinn så hadde de sikkert vært ok.

Hva er alternativene da, og hvilke seter er de beste ?
 
Jeg fløy LN-NOO til PMI for litt over 1 mnd siden, da hadde den desverre disse tøy setene.
Noen som vet om LN-NOS også har fått nye seter? fløy den for 1 år siden.

Ellers vil jeg faktisk si at setene til LN-NOP som er mørke blå skinn seter er bedere en recaro setene, fløy den hjem i fra Kypros.
 
Hmm...blir skeptisk av å lese dette. Skal sitte i disse setene i 7 timer X 2 OSL-DXB, og lander flyet på rute, har jeg 2 timer på meg til å rekke jobben i Asker. Hadde håpet de skulle være gode å sitte og sove i, så jeg er delvis oppegående på jobb den dagen.

Jaja, får vel ikke male fanden på veggen enda.
 
Hmm...blir skeptisk av å lese dette. Skal sitte i disse setene i 7 timer X 2 OSL-DXB, og lander flyet på rute, har jeg 2 timer på meg til å rekke jobben i Asker. Hadde håpet de skulle være gode å sitte og sove i, så jeg er delvis oppegående på jobb den dagen.

Jaja, får vel ikke male fanden på veggen enda.

Ser de har brukt mest helt nye fly til Dubai nå de siste ukene, så får du en av de skal du få en flott tur. :)
 
Har flygit med Norwegian flera gånger i jobbet från ARN och flög nyss ARN-DXB och fick då både på dit och hemresan flyga med LN-DYI som jag förstår är NAX nyaste maskin. Riktigt bra säten!. Flög även med NOP från ARN-NCE för drygt en månad sedan trots sin "ålder" var den väldigt fin, kanske den också fått sina säten bytta?.
 
Norwegian har bedre seter i sine nye fly en Emirates.
EK har veldig smale/små seter og det kompenseres ikke med bedre beinplass.
 
Back
Top