Nye seter i 737-300?

KHA, KHB, KHC og KKX hadde i utgangspunktet ok seter. Vil de bli flyttet over til noen andre leasingfly som trenger en oppgradering?
Tenker spesiellt på de flyene med lav seterygg.

Men er det samme seter som Swiss har, jf. bildet i tidligere post? I så fall blir jeg overrasket...

Vanskelig for meg og si da jeg satt på rad 1 og da ikke fikk sett de bakfra. Tenkte ikke på å studere de så nøye etter å ha vært på 4 dagers drikke å skitur på Trysil. Men viss jeg får tid en dag kan jeg jo prøva å ta en tur i kabinen på et av KH flyene og se litt og kanskje få tatt noen bilder.

Ser vi skal ha KKX og KHA på nattstopp i morgen kveld. Viss jeg husker det skal jeg ta med kamera på jobb, da jeg jobber når de kommer.

KKX har ikke fått disse nye setene enda.

Flightdeck: Setene er de samme som Swiss har ja. Eller i hvertfall veldig like.

Disse bildene ble tatt i KHA i går kveld.

Attachments

• DSC_0255.jpg
    DSC_0255.jpg
    67.7 KB · Views: 223
  • DSC_0259.jpg
    DSC_0259.jpg
    73.6 KB · Views: 225
  • DSC_0260.jpg
    DSC_0260.jpg
    44.9 KB · Views: 226
  • DSC_0262.jpg
    DSC_0262.jpg
    41.5 KB · Views: 225
  • DSC_0264.jpg
    DSC_0264.jpg
    83.2 KB · Views: 223
Sett fra mine øyne så blir norwegian mer og mer fristende. Har misslikt dem lenge på grunn av dårlig benplass, men ettersom SAS når har dårligere benplass i fly med nye seter, og norwegian får de setene som etter min mening utnytter (den minimale) plassen best mulig, så blir det mer og mer jevnt.

Jeg er ikke så veldig høy, men med 190, og ganske lange lår i forhold til rygg så blir det trangt.

Jeg er ikke så veldig høy, men med 190, og ganske lange lår i forhold til rygg så blir det trangt.

Du er ikke så veldig høy, men du er 1.90?? Det må da sies å være høy :p

Absolutt et smart trekk av DY dette: Sittekomforten er av stor betydning, så et hvert tiltak for å forbedre denne gir pluss i min bok ihvertfall.

Disse stolene må da være de samme som LX bruker, ja. De er i så fall langt mer behagelige enn de nye stolene som SAS bruker. De er ikke spesiellt behagelig, og er så rett i ryggen, at de føles som om de er fremoverlent.

Samtidig begynner det nå å bli temmelig store forskjeller i kvalitet mellom flyene til Norwegian. Jeg vil tro passasjerer blir desto mer fornøyd med å fly en ny 737-800 fra Gardermoen til Alicante enn en 737-300 fra 80-tallet, med lave seterygger, fra Rygge til Alicante. Sånn må det nødvendigvis også være i en periode. Men det virker som om Norwegian tenker langsiktig i forhold til sine fire-fem (?) eide 737-300-fly; selskapet trenger mindre fly på hyppige innenlandsruter også om 5-10 år. Noen av de verste 737-300 håper jeg snart går ut, eksempelvis KKR, KKS, KKM og KKF.

KKX har ikke fått disse nye setene enda.

Aha, det forklarer hvorfor jeg ikke synes forskjellen var så stor...:) Men det virker på meg som om KKX har litt andre seter enn de fleste andre -300'ene, noen som kan bekrefte om det stemmer?

Aha, det forklarer hvorfor jeg ikke synes forskjellen var så stor...:) Men det virker på meg som om KKX har litt andre seter enn de fleste andre -300'ene, noen som kan bekrefte om det stemmer?

Det stemmer ikke, setene er helt like de du finner på f eks KKW og KKP. Vede, tusen takk for fine bilder, jeg har ikke vært ombord etter at de nye setene er innstallert. KHA er jo rene flaggskipet i 300 flåten nå, nye recaroseter og winglets:)

Fløy KHB i dag og der er det nye seter, luktet nesten litt "newcar" smell :)
Og PAX lurte på om dette var et nytt fly, hadde vi satt inn classic upgrade kit i cabinen også hadde dette blitt veldig bra.

Her ser det ut som Recaro har gjort et godt stykke produktutvikling, selv om det jo er vanskelig å bedømme seter kun fra bilder.

Det eneste jeg lurer på, er hvor mye søppel og drit som kommer til å samle seg i den øverste lommen.

Hvordan er høyden på disse i forhold til SAS? Syns de ser lavere ut men kan jo være at ryggen er bredere enn hva jeg er vant med. I motsettning til O_K_ er jeg lang med forholdsvis korte ben og lang rygg, så korte seter er døden for meg!

Her ser det ut som Recaro har gjort et godt stykke produktutvikling, selv om det jo er vanskelig å bedømme seter kun fra bilder.

Det eneste jeg lurer på, er hvor mye søppel og drit som kommer til å samle seg i den øverste lommen.

Hvis man tar ned bordplaten så blir det en "åpning" i bunnen av lommen. Trodde selv dette skulle bli vanskelig, men disse setene er helt fantastiske for meg som crew :up:

Ser at man fortsatt har en lomme i knehøyde til sickness bag og safety card. Var ikke hele konseptet med disse setene å ikke ha noen lomme i knehøyde?

Jeg har av og til lurt på hvorfor det ikke går an å gjøre økonomiseter "riktig". Her ser alt ut til å stemme, så dette er seter jeg gleder meg til prøve.

Back