Nye seter i 737-300?

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Leste en artikkel i Norwegian-magasinet om Recaro-setene i de nye 737-800-maskinene. Her fremkom det at også fire 737-300 i løpet av april 2009 ville få installert slike seter. Noen som vet noe mer?

Det ryktes (jf min mor :cool:) at KHA har fått nye seter. Dvs hun sa flyet hennes hadde fått nye seter og jeg fant ut hvilket individ det var :D

Kan det være de 4 737-300w som DY selv eier som skal ha nye seter?

Altså LN-KKX, -KHA, -KHB og -KHC

Setene i LN-KHA så ganske nye ut da jeg fløy den OSL-SVG 14 april. Det var en artikkel i ett av bladene som lå i lommen foran setet mitt. Og setene på bildet lignet på det jeg satt i...

De føltes litt harde til å begynne med, men la ikke noe særlig merke til det etter en liten stund.

Ja, KHA hadde nye seter da jeg fløy i dag.. regner med det er på de 4 maskinene DY eier selv som den investeringen blir gjort i ja :)

Som nevnt ovenfor så er det DY's egne 300 KHA, KHB, KHC og KKX som får/fått disse flotte nye recaro stolene. Disse gir bedre sittekomfort og ikke minst bedre benplass i og med at setelommen er flyttet opp og er integrert i setet.

En del andre fly har også nye seter som f.eks KKB,KKC,KKW (husker ikke fler)
Hva er forskjellen på de setene i forhold til de flyene som MD11 nevner over?

Mulig jeg er off track her nå, men er det snakk om de samme setene som sitter i NOB?

Jeg las samme artikkelen i magasinet. De nevnte noe om at stolene er forberedt for skjermer og lignende. Skal Norwegian putte inn dette i flyene?

Jeg vet at KKB,KKC samt noen andre fly har akkurat samme seter som i NOB,NOD osv...
Har ikke registrert at det er noe forskjell på setene i de 733 som Norwegian eier.
Skulle ønske at de flyene som har de gamle setene med lav seterygg kunne skiftes ut (F.eks KKS)

Det er en helt ny type seter som foreløpig kun finnes ombord på KHA.
KHB KHC og KKX får de installert fortløpende. Dette er de samme setene som DY kommer til å installere i alle -800 de selv skal eie.
En meget god komfort på lengre turer. Setene virker som tidligere nevnt litt harde til å begynne med, men det er et slags type skum i putene som former seg etter kroppen når de blir varmet opp.
Flotte å se på er de også :)

Fløy med KKX til og fra Stavanger, og den hadde nye seter. De er en velkommen forbedring fra de gamle setene, men fremdeles langt fra optimale for meg på 1,87. Kroppen fikk bra støtte og slik, men de er fremdeles litt korte i seteryggen slik at å prøve å sove fremdeles ikke er noen favorittgren. Alt i alt synes jeg fremdeles SAS har bedre seter for min kropp.

De setene er bra, Finnair hadde slike en tur jeg fløy, og jeg satt utrolig bra. Det å flytte bladlommen opp er smart, ettersom de fleste trenger mer plass til bena enn til nesen. Mye bedre for meg enn de nye slim-setene til SAS, men jeg tror nok at hvor godt man sitter har mye å gjøre med om setet passer til kroppen eller ikke, og at det derfor er vanskelig å finne det "perfekte" setet for alle passasjerer.

Poenget med de nye setene er at de former seg etter kroppen etter en stund og da blir komforten bedre, et ekstra pluss er jo pitch'en som også blir bedre og tilbakemeldingene har vært udelt positive:D

Back