• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye ruter fra Thai

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Originally posted by PP
Der er en GRUND til at THAI valgte at droppe deres annoncerede rute til OSL - der er en GRUND til at man satser på ruterne fra CPH og ARN - der er en GRUND til at THAI nu fokusere på andre byer såsom Manchester i stedet for OSL

Der er en GRUND til at Continental valgte OSL og ARN foran CPH - ikke at jeg personligt synes det er fantastisk, men der er en GRUND.

Der er ligeledes en GRUND til at SAS ikke har startet OSL-BKK, nu når THAI har droppet planerne.

GRUNDEN skal nok findes i et par små flotte ord - ØKONOMI og OPTIMERING!

Men når det er sagt skal man selvfølgelig have lov at drømme - men når ens drømme ikke går i opfyldelse så er der altid en GRUND.
Er selvsagt grunner til at selskaper ikke åpner nye ruter fra Oslo.Men vi har jo sett at nye ruter fra OSL har ført til en betydelig vekst i reiselysten til nordmenn,her har selvsagt lave priser en stor del av æren,men det skal ikke stikkes under en stol at direkteruter fører til flere reisende..Og allerede uten direkteruter er Thailand et av de mest populære reisemålene for nordmenn utenfor Europa.Er vel omtrent på samme nivå med Danmark i antall reisende...

Thai har ikke fått med seg reiseoperatører som Wikstrøm og Orkide Ekspressen på at prisene må opp hvis det skal komme en rute fra Oslo... Der tror jeg faktisk operatører som FlyAway og USA Spesialisten har spilt bedre på lag med CO og deres rute til USA:

Originally posted by EB
Thai har ikke fått med seg reiseoperatører som Wikstrøm og Orkide Ekspressen på at prisene må opp hvis det skal komme en rute fra Oslo... Der tror jeg faktisk operatører som FlyAway og USA Spesialisten har spilt bedre på lag med CO og deres rute til USA:
Så det skal være dyrere å fly fra OSL enn fra CPH og ARN???

Nei - hvorfor skal det være det? Men Thai trenger å fylle opp flere seter til en høyere pris enn det markedet er villig til i dag. Mixen er vel kanskje annerledes fra ARN og CPH i dag...

En norsk rute vil vel også kreve enda flere pax og det er kanskje her også operatøreen ikke har lyst til å binde seg til et selskap?

Jeg tror også at deler av forklaringen ligger i at TG glatt regner med at de får fylt sine 13 ukentlige avganger fra CPH og ARN med Nordmenn uansett. Så lenge SAS har en så lav pris på transferflighten som de må ha i dag vil det ikke være noen vits i å sette opp en egen operasjon og stasjon på OSL.
Min påstand er at SK gir bort pax her ved å sette prisen på transferflighter altfor lavt, og at de på dette viset også undergraver muligheten til å finne økonomi i å starte noen nonstop rute selv. Jeg vet ikke hvor mye SK tar for denne tilbringerflighten, men aner at det ikke er mange hundrelappene ... CK ??

Originally posted by Farmer
Jeg tror også at deler av forklaringen ligger i at TG glatt regner med at de får fylt sine 13 ukentlige avganger fra CPH og ARN med Nordmenn uansett. Så lenge SAS har en så lav pris på transferflighten som de må ha i dag vil det ikke være noen vits i å sette opp en egen operasjon og stasjon på OSL.
Min påstand er at SK gir bort pax her ved å sette prisen på transferflighter altfor lavt, og at de på dette viset også undergraver muligheten til å finne økonomi i å starte noen nonstop rute selv. Jeg vet ikke hvor mye SK tar for denne tilbringerflighten, men aner at det ikke er mange hundrelappene ... CK ??
Blir vel sånn Braathens gjorde med transferpassasjerene til KLM når dem fløy til AMS fra Stavanger og Bergen....var ikke mange kronene Braathens visstnok satt igjen med...og KLM var vel sjeleglad

..og på den måten stoppet man non-stop ruten fra NW til MSP!!!:naughty:

Jepp...så om en legger ned noen avganger til CPH så skulle nonstop ruter fra OSl gå bra med andre ord :)

Originally posted by DY
Jepp...så om en legger ned noen avganger til CPH så skulle nonstop ruter fra OSl gå bra med andre ord :)
Eller kanskje skru opp prisen litt på tilbringertjenesten, slik at det vil kunne bli økonomi i å opprette direkterute, samt også øke inntjening på OSL-CPH og OSL-ARN i all hovedsak ..

Bra forslag... Kunne vært morsomt å se prisene som Thai gikk ut i markedet med mellom Oslo og København...

Originally posted by EB
Bra forslag... Kunne vært morsomt å se prisene som Thai gikk ut i markedet med mellom Oslo og København...
Var vel derfor de trakk seg....dem skulle jo starte å fly OSL-CPH-BKK.

Originally posted by EB
..og på den måten stoppet man non-stop ruten fra NW til MSP!!!:naughty:

Javel ...Fortell mer :skep

Det var vel ikke akkurat Bergen og Stavanger som var utslaget, men heller det at KLM hadde og har 5 avganger fra OSL og 3 fra Torp med selv. ...:naughty:

Det var vel KLM som selv ville ha passasjerene via AMS som stoppet ruten...

Back