• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye ruter fra Bergen

Hurum

ScanFlyer Gold
Norwegian med nye ruter fra Bergen

Norwegian, Skandinavias største lavprisflyselskap, utvider fra og med 6. april rutetilbudet fra Bergen med to nye utenlandsdestinasjoner. – Vi har hatt svært god respons på våre eksisterende utenlandsruter fra Bergen, og utvider nå tilbudet til tre ukentlige avganger på Bergen – Hamburg, samt åpner nye ruter fra Bergen til Berlin og Bergen til Manchester, sier sjef for rutetilbud og inntektsstyring Daniel Skjeldam.

Bergen er for Norwegian et satsningsområde. - Vi skal fly bergensere og vestlendinger ut til flotte storbyer i Europa, og ikke minst skal vi fly utenlandske turister inn til Bergen, sier Skjeldam.

Bergen-Berlin skal flys tre ganger i uken – mandag-onsdag-fredag.

Bergen-Manchester skal flys to ganger i uken – torsdag-søndag.

Bergen-Hamburg skal flys tre ganger i uken – tirsdag-torsdag-søndag.

http://www.norwegian.no/sw21926.asp

Replying to Topic 'Nye ruter fra Bergen'

Morro saa morro!

Men hva skjer med Koebenhavn?

Skal Oslo pax losses via Bergen til Manchester gjennom det nye systemet med gjennomgaaende reiser?

Norwegian viser virkelig at de tar opp arven etter Braathens SAFE i Bergen...ikke bare tar opp arven - overgår den satsningen som BU gjorde i sin tid på BGO...:up:

Originally posted by MartinL

Morro saa morro!

Skal Oslo pax losses via Bergen til Manchester gjennom det nye systemet med gjennomgaaende reiser?

Ikke verre for -oslosfolk å fly via Flesland, enn for bergensere å fly vi Gardermoen vil jeg tro. Manchester flys jo kun fra Bergen av Norwegian så....svaret gir seg jo selv. Evt fly med SAS Braathens ;)

I Norwegian hviler de ikke på laurbærene, nei! Herlig satsning. Jeg bestilte nettopp en reise med de for å støtte opp om den videre veksten. :)

Originally posted by Isbamse

Originally posted by Hurum

Norwegian, Skandinavias største lavprisflyselskap,

Er de blitt større en Stærsk?

Nå er vel ikke Sterling Skandinavisk lenger, siden dem er eid av islendinger vil jeg tro. Dermed er vel Norwegian Skandinavias største ;)

Originally posted by Isbamse

Norwegian, Skandinavias største lavprisflyselskap,

Er de blitt større en Stærsk?

Nå er vel ikke Sterling Skandinavisk lenger, siden dem er eid av islendinger vil jeg tro. Dermed er vel Norwegian Skandinavias største ;)

Vel naa er fortsatt hoverdkontoret i Skandinavia og det er fortsett ett skandinavisk selskap (hadde de gaatt med overskudd hadde de betalt skatt til Danmark) selv om det har islandske eiere

OK da. Bare husker at da Sterling var eid av Fred Olsen så var selskapet av og til norsk og av og til dansk...;)

Og SAS som har hovedkontoret i Stockholm, er dermed svensk (ja det er litt ironi!)

Originally posted by MartinL

Morro saa morro!

Ikke verre for -oslosfolk å fly via Flesland, enn for bergensere å fly vi Gardermoen vil jeg tro. Manchester flys jo kun fra Bergen av Norwegian så....svaret gir seg jo selv. Evt fly med SAS Braathens ;)

Tror du ikke oppfattet meg riktig. Ingen problem for meg a reise via Flesland. ;)

Flott satsing av Norwegian dette,

blir helt sikkert brukt av meg i April naar de starter fra Manchester :hi2

OK da. Bare husker at da Sterling var eid av Thon så var selskapet av og til norsk og av og til dansk...;)

Og SAS som har hovedkontoret i Stockholm, er dermed svensk (ja det er litt ironi!)

Nå var det vel børsnoterte selskap, med Fred. Olsen som storeier, som eide Sterling. Thon er hotell og eiendomsmannen.

Originally posted by RH

OK da. Bare husker at da Sterling var eid av Thon så var selskapet av og til norsk og av og til dansk...;)

Nå var det vel børsnoterte selskap, med Fred. Olsen som storeier, som eide Sterling. Thon er hotell og eiendomsmannen.

Jepp - du har rett. :devot:

Norwegian satser enda mer på Bergen og styrker/øker antall avganger i sommer på følgende destainsjoner:

Alicante/Murcia
Tre ukentlige avganger: Mandag, fredag, lørdag
Dubrovnik
Tre ukentlige avganger: Mandag, torsdag, lørdag
Nice
To ukentlige avganger: Onsdag, lørdag

Ser ut som bergenserne begynner å få et bra tilbud nå.:)

BGO-MAN har jeg mine tvil på. WF fløy den ruten med liten suksess. Enda det var gode connections fra andre deler av landet. Kroken på døren ble satt da SK åpnet OSL-MAN.

Originally posted by MD11

BGO-MAN har jeg mine tvil på. WF fløy den ruten med liten suksess. Enda det var gode connections fra andre deler av landet. Kroken på døren ble satt da SK åpnet OSL-MAN.

Joda - men WF la også ned Berlin..riktignok for noen år siden...men nå flyr Norwegian til Berlin fra daglig fra Oslo og noen turer fra Bergen. I tillegg har SAS en daglig avgang fra Oslo...og Germanwings flyr noen dager i uken. Man skal kanskje ikke være så konservativ, men forsøke nye ting og finne sin nisje, noe Norwegian har vært dyktige på.

Nå var vel heller ikke ruten til Widerøe lansert noe særlig som lavprisrute. Ting tyder jo på at passasjerer strømmer til når en lanserer direkteruter og lave priser.

Kroken på døren ble satt da SK åpnet OSL-MAN.

Nå slutter jo med å fly OSL-MAN da, så kanskje det ER marked & håp for BGO-MAN allikavel

:nor

Norwegian satser enda mer på Bergen og styrker/øker antall avganger i sommer på følgende destainsjoner:

Alicante/Murcia
Dubrovnik
Nice
DBV og NCE vil også bli fløyet hhv 3 og 2 ganger ukentlig fra Trondheim.
Flott av DY, slikt liker vi!

Originally posted by Cedlind

Alicante/Murcia
Dubrovnik
Nice
DBV og NCE vil også bli fløyet hhv 3 og 2 ganger ukentlig fra Trondheim.
Flott av DY, slikt liker vi!

Er det ikke kun 1 gang i uken TRD-NCE går?

Originally posted by MD11

Er det ikke kun 1 gang i uken TRD-NCE går?
Juli/August (Skolens sommerferie) så ligger det to ukentlige inne..

Back