Nye Politihelikoptere

Er man noe nærmere å bestemme nytt politihelikopter nå, eller er man inne i et 20 års prosjekt?

Kommer vel et program på TV i kveld som tar opp sendrektigheten i dette prosjektet.

Hvor vanskelig kan det være??

Når man ser på redningshelikoptrene skjønner man jo at det å velge helikopter i Norge tar tid. Har jo blitt en industri dette, det å velge helikoptre :P

Kommer vel et program på TV i kveld som tar opp sendrektigheten i dette prosjektet.

Hvor vanskelig kan det være??

Du mener vel programmet: Beredskapsløftet kl 2205 på Nrk2 i morgen? 8 juni?

Hvis operative behov er:

- Moderne overvåkninings kapasitet
- Plass til 6 pax med utstyr og pakning

Hvor lang tid ville det tatt folk med kompetanse å finne 3 nåværende kandidater til type maskin, og leie de inn?

Leie de inntil den endelige maskinen man vil ha er klar, og tradisjonelt tar slike prosjekter laaang tid!

Det finnes allerede en flyressurs i Norge som ivaretar ethvert sivilt overvåkingsbehov som trengs fra (skudd)sikker flyhøyde - LN-KYV. Den har vært involvert i skogbranner og diverse ulykker inkl. Turøy-havariet. FLIR-sensoren i dette flyet kan lese navnet på Bastøferga mens LN-KYV er over Nesodden! LN-TRG er reservemaskin for KYV. Endurance til LN-KYV er 12+ timer, med toalett. Tror politiet skal konsentrere seg om helikopter inntil videre.

https://www.tu.no/artikler/her-er-kystverkets-nye-oyne/244320

Det nærmer seg avgjørelse.

Airbus Helicopters H145 og Leonardo Helicopters AW169.

Det er de to helikoptertypene det står mellom når Politidirektoratet nå skal kjøpe tre nye helikoptre til erstatning for dagens 15 år gamle og mildt sagt velbrukte to helikoptre.

Forhandlingene er nå helt i sluttfasen, og etter planen skal kontrakten tildeles i løpet av sommeren.

Kilde: tu.no

Det nærmer seg avgjørelse.

Airbus Helicopters H145 og Leonardo Helicopters AW169.

Det er de to helikoptertypene det står mellom når Politidirektoratet nå skal kjøpe tre nye helikoptre til erstatning for dagens 15 år gamle og mildt sagt velbrukte to helikoptre.

Forhandlingene er nå helt i sluttfasen, og etter planen skal kontrakten tildeles i løpet av sommeren.

Kilde: tu.no
Kansje det berre er eg som begynner å bli gamal, men kor lenge har politiet hatt helikopter? Ikkje så lenge som 15 år vel? Maskinene var kansje ikkje nye?

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Kansje det berre er eg som begynner å bli gamal, men kor lenge har politiet hatt helikopter? Ikkje så lenge som 15 år vel? Maskinene var kansje ikkje nye?

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Står i artikkelen. 20 år og brukte helikoptre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back