I disse tider, med kraftig ekspansjon i LCC'ene Ryanair og Norwegian, blir det til at andre selskaper kjører en mer forsiktig linje, med hensyn til nyrekruttering.
Mens SAS går gjennom en slankeprosess, som også har innebært at noen av deres A340'er er parkert på jorden, har man det siste året hatt pilotansettelser både i TUI og Thomas Cook. Sistnevnte (Thomas Cook Airline Scandinavia) har hatt kontinuerlige kurs i høst, og da siste kurs er i ferd med å bli ferdig i disse dager, ønsker man nå å starte nye intervjuer / sim.tester med tanke på sannsynlig nytt kurs til vinteren. (Men ikke spikret enda.)
Type rating på A320 er ikke et must, men en absolutt fordel. (På det siste kurset var alle uten type rating, som selskapet dekket fullt ut.)
Man søker fortrinnsvis norske eller svenske, til basene OSL og ARN. Betingelsene fortsatt kanskje de beste i markedet.
I en tidligere tråd tok jeg opp et kvalifisert "rykte" fra Oxford training på Arlanda. Det skal være satt opp kurs for 30 piloter til NAS (DY), flytype A330, med kursstart rundt mars 2010.
Det går en del norske A330 piloter nede i sandkassen (Emirates, Etihad etc) som nok vil hjem, men også andre aktuelle kandidater bør sjekke ut dette ASAP! Så går du med en A330 rating i lomma, som du ikke vet hva du skal bruke den til, så har du et tips her! ;-)
Tally-Ho
Mens SAS går gjennom en slankeprosess, som også har innebært at noen av deres A340'er er parkert på jorden, har man det siste året hatt pilotansettelser både i TUI og Thomas Cook. Sistnevnte (Thomas Cook Airline Scandinavia) har hatt kontinuerlige kurs i høst, og da siste kurs er i ferd med å bli ferdig i disse dager, ønsker man nå å starte nye intervjuer / sim.tester med tanke på sannsynlig nytt kurs til vinteren. (Men ikke spikret enda.)
Type rating på A320 er ikke et must, men en absolutt fordel. (På det siste kurset var alle uten type rating, som selskapet dekket fullt ut.)
Man søker fortrinnsvis norske eller svenske, til basene OSL og ARN. Betingelsene fortsatt kanskje de beste i markedet.
I en tidligere tråd tok jeg opp et kvalifisert "rykte" fra Oxford training på Arlanda. Det skal være satt opp kurs for 30 piloter til NAS (DY), flytype A330, med kursstart rundt mars 2010.
Det går en del norske A330 piloter nede i sandkassen (Emirates, Etihad etc) som nok vil hjem, men også andre aktuelle kandidater bør sjekke ut dette ASAP! Så går du med en A330 rating i lomma, som du ikke vet hva du skal bruke den til, så har du et tips her! ;-)
Tally-Ho