Nye Lufthansa - kundeservice - reprise

Da har vi motatt første svar fra Lufthansa, et merkelig svar: De sier at problemene den lille Italienerinnen fikk skyldes at hun ikke fløy fra Oslo til Frankfurt og at hun dermed brøt kontrakten om å fly alle strekningene i rekkefølge og at slik hun reiste i følge Lufthansa blir ennå dyrere - eneste problemet er at hun faktisk reiste med LH865 fra Oslo til Frankfurt.

Da har vi motatt første svar fra Lufthansa, et merkelig svar: De sier at problemene den lille Italienerinnen fikk skyldes at hun ikke fløy fra Oslo til Frankfurt og at hun dermed brøt kontrakten om å fly alle strekningene i rekkefølge og at slik hun reiste i følge Lufthansa blir ennå dyrere - eneste problemet er at hun faktisk reiste med LH865 fra Oslo til Frankfurt.

Har dere ombordstigningskortet fortsatt? Dette hoeres helt utrolig ut. Det maa vaere en feil i et system eller to som gjoer at de mener dette. Jeg har vanskelig for aa tro at de ville paastaa at hun ikke var med paa et fly hun faktisk var med paa med viten og vilje.

Dette maa vaere helt forvilet for din kone. Jeg har opplevd svadasvar fra den kanten for et par aar siden og har siden unngaatt selskapet mest mulig, men dette tar prisen.

Ja vi har tatt vare på allt - inkludert Bag Taggen (SK) som også viser at innsjekkning foregikk på OSL. Men vi stanger hodet mot veggen da LH påstår at det ikke var mulig å sjekke inn på OSL da billetten ikke var klar.

Ja vi har tatt vare på allt - inkludert Bag Taggen (SK) som også viser at innsjekkning foregikk på OSL. Men vi stanger hodet mot veggen da LH påstår at det ikke var mulig å sjekke inn på OSL da billetten ikke var klar.

Er dette virkelig mulig...?:drunk: J
Dette er jo direkte hårreisende....

Er dette virkelig mulig...?:drunk: J
Dette er jo direkte hårreisende....

Hovedproblemet er at det skal ikke være mulig å reise før billetten er klar, men i dette tilfellet har LH gjort halve jobben dvs. nok til at jeg så en belastning på NOK 1425 og nok til at Alexandra fikk reise den første streknin gen. Hvorfor LH ikke ser at en belastning har skjedd og at hun faktisk har reist OSL-FRA skjønner jeg derimot ikke - og når alle vi snakker med legger allt ansvar over på oss - er det nokså håpløst.

Må en ikke "knytte" opp eTicket mot de nye segmentene også i PNR´en før en kan sjekke inn ?

Etter hva jeg har forstått, så må det være samsvar med Etkt og PNR for at man skal kunne sjekke inn. Eneste er om det flere segmenter som er OK så finnes det systemer som plukker f.eks det første automatisk.

S

Når man sender passasjerliste per PNL/ADL kreves det bare at TKNE-elementet er til stede for å få sjekket inn .. Her snakker vi om en handlingagents system - man kommuniserer med standardformater per SITA-telex.

Når man sender passasjerliste per PNL/ADL kreves det bare at TKNE-elementet er til stede for å få sjekket inn .. Her snakker vi om en handlingagents system - man kommuniserer med standardformater per SITA-telex.

Du sier noe der. Jeg har vært vant til å jobbe i selskapene sine egne DCS. Og da har man PNR tilgang. Men hvis f.eks SK bare mottar en (enkel) PNL så er det ikke så rart at det kan skje slike feil.

S

Takk, kjenner den, ofte vi ikke får knyttet ETKT til LH pax, men da er det som regel billetter kjøpt i selskap fra andre siden av kjølen, sjekk dem inn send dem vekk, hører aldri noe:fly

Jeg ser en klar "skal de ikke gi opp snart"-taktikk her. Jeg ville kjoert hardt paa og truet med nevnd og alt som er. Du kan jo alltids true med Facebook :lol: (boer vaere absolutt siste utvei).

Back