• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye linjer fra ARN

MD11

ScanFlyer Dusty
SAS lanserer to nye sommerdestinasjoner, til AYT og DBV. Sverige satser altså. Her i Norge ser det ut til at DY har tatt de mest populære sommerdestinasjonene inkludert AYT og DBV.

SAS Sverige presenterar två nya sommardestinationer - Dubrovnik och Antalya. - Vi vet att människor värderar sin tid högt. SAS flyger direkt, erbjuder incheckning på internet och fast track i säkerhetskontrollen för resenärer i Economy Extra, säger tf. kommersiell chef Tobias Jönsson

http://www.boarding.no/art.asp?id=34511
 
Norwegian har vel allerede oppnådd en god posisjon i markedet som en norsk utgave av "ihren sonnenflieger", noe som bare forsterkes når SAS nå trekker seg ut av flere Middelhavs-destinasjoner (som tidligere omtalt).
 
Det som også forundrer meg er hvorfor SAS ikke har satset på slike ruter fra byer i Norge utenfor OSL. Her har DY gjort suksess, både fra BGO, TRD og SVG. Det virker som det ikke finnes noe "guts" til å prøve og feile. Gamle BU i sin tid begynte tidlig jo med slike ruter men mesteparten forsvant da SAS kjøpte BU.

Jeg har mistanke om at transferpolitikken her er en viktig årsak. Men har har de altså brent seg.
 
Back
Top