Nye haler hos Norwegian..

Originally posted by EB
Men det er morsomt å se at en LCC kan levere gode tall og tilby bra benplass og god service... Ellers er det faktisk stor forskjell på benplassen hos SAS og Norwegian - men at mye annet er likt er jeg ikke uenig i...

Nå synes jeg ikke at 179seters versionen til SK har noe særlig benplass hvis du kommer bak exit....Og BU's -500 rad 18-21 og -400 rad 20-25 kan vel ikke akkurat skryte av noe bedre benplass enn DY, heller tvert om

Originally posted by LN-HAT

Nå synes jeg ikke at 179seters versionen til SK har noe særlig benplass hvis du kommer bak exit....Og BU's -500 rad 18-21 og -400 rad 20-25 kan vel ikke akkurat skryte av noe bedre benplass enn DY, heller tvert om

Dette blir mye synsing da...noen som vet pitch mellom setene på de respektive selskapene, da blir det mer konkret.

Synes forresten min Norwegian-logo er mye bedre enn den på flightsim.no! :biggrin

Originally posted by DY Tech

Dette blir mye synsing da...noen som vet pitch mellom setene på de respektive selskapene, da blir det mer konkret.

Det var ikke bare synsing, men selvopplevd ........

Dette med hvem som har "god plass" og "dårlig plass" er og blir synsing inntil man kan legge frem konkrete tall på dette.

Hva vi opplever som bra og dårlig kan vel også lett bli farget av hva vi ønsker å tro.

Et godt eksempel:

Jeg snakket engang med en som hadde flydd 747 med Singapore Airlines, og mente bestemt at turistklassen der hadde mye bedre plass enn hos SAS som han hadde flydd til Asia tidligere.

Når vi sjekker på www.seatguru.com, ser vi midlertid at 747`en til Singapore har samme pitch som SAS` A340, nemlig 32 tommer. Men setebredden er 17,5 tommer hos Singapore, mot 17,7 hos SAS.

Ubetydelig forskjell riktignok, men her gikk det an å sjekke hva som er tilfelle.

Seatguru.com har desverre ikke oversikt over Norwegian og SASBraathen sine innenriksfly.

For ordens skyld: Pitch er avstanden i lengderetning mellom hvert stolfeste, og gir en god indikasjon på hvor god (eller dårlig) benplass det er.

Det beste er vel å oppleve forskjellen selv... Har du plass eller ikke til bena?

Og det kalles synsing...

Ifølge hjemmesidene til SAS og Singapore Airlines stemmer disse tallene, DY.

Poenget er vel at folk ofte er forutinntatte med sånne ting.

Hvis du er Norwegian-fan ønsker du gjerne at de skal være best, og vil da lett oppleve beinplassen som bedre der enn hos konkurrenten. Eller omvendt hvids man ønsker at SK/BU skal være best.

Noen som vet om andre og gjerne mer omfattende kilder om dette enn seatguru?

Når DY skriver at de ikke er den mest oppdaterte kilden, går jeg ut ifra at han vet om andre som er bedre.

Kan vel ta en test... En vei SAS og en vei Norwegian. Kommer du også ut med blåmerker på knærene etter turen med DY så er det en forskjell - enten du liker Norwegian eller ikke.

Men dette har vel først og fremst mest med lengden på passasjeren...(...husk at to personer på 1,90 kan ha forskjellig lengde på bena!!!)

Originally posted by DY Tech

Når DY skriver at de ikke er den mest oppdaterte kilden, går jeg ut ifra at han vet om andre som er bedre.
Nei det vet jeg ikke. Vil anta at internettsidene til flyselskapene, eller informasjonsavdelingene er bedre oppdatert. Men for all del, bruk seatguru om dere vil.

Angående pitch....... Det er jo heller ikke så enkelt at pitch er et absolutt mål for beinplass heller. Tykkelsen og formen på deteryggen har svært mye å si.

Et eldgammelt eksempel (ja, jeg begynner å dra på åra!) er da BU skiftet seter i alle sine 737-200 og F28 tidlig på 80-tallet ble beinplassen uhorvelig mye bedre selv om pitch'en var identisk. Med mine 186cm merket jeg det svært godt....:)

Back