Nye fonter på LN-KKB

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Nye fonter på LN-KKB

Da jeg kom til OSL i dag, så jeg Norwegians LN-KKB på vei ut.
Jeg la merke til at teksten på logoen har fått nye fonter.
Dette har jeg ikke sett før, og kan ikke huske å ha hørt om det.
Er dette en "one off", eller skal dette gjennomføres på hele flåten?

:question: VC-10

Re: Nye fonter på LN-KKB

Har vært sånn siden januar 08, og jeg synes personlig det er ekstremt stygt. Hvorfor den har det vet jeg ikke.

Dette har jo vært omtalt en del ganger. Noen som har bilder eller eksempler?

Slik går det når en sender over artwork som ikke er gjort om til outlines og fonttypen ikke medfølger. Lurer på hvilket artbyrå som må ta dette på sin kappe eller tukles det innomhus? Et mye bedre estimat av fonten finnes i Swiss721-serien.

Problemet er at de brukte oppsettet til de nye 800-maskinene. Så KKB har lakkeringen til en 737-800.

jaja. Fonten er feil, og årsaken til størrelsen er at et er en 800 layout. Man kan også se at registeringen er plassert som på 800 maskinene, hvis jeg ikke husker feil.

Bruker man riktig font-type så spiller det keine kasserolle om det er det eller det designet - krymping er er ingen problemer. Nedenfor viser hva som er og hva som skulle vært, og forresten så har begge 800ene riktig logo.

Attachments

• logo-tull.jpg
    logo-tull.jpg
    25.2 KB · Views: 398

"Doh! Its a 300, not a 800" -nye filter i maskene til lakkererene? Ja takk ;)

Jeg går ut i fra at de som lakker snakker sant. Det er mitt argument.
i så fall har ansatte i NAS blitt fortalt feil historie.

SNN messed the KKB up.

Det finnes mange versjoner, mens bare en er rett...:colgate:

Men hvordan kan det ha seg at Norwegian - fire maaneder etter at dette flyet kom i trafikk for Norwegian - fortsatt har dette designet?

Bruker man riktig font-type så spiller det keine kasserolle om det er det eller det designet - krymping er er ingen problemer. Nedenfor viser hva som er og hva som skulle vært, og forresten så har begge 800ene riktig logo.

Mener det ble sagt her et sted at det var et fullskalaforsøk på ny font i logoen.

Noen som vet hvilken font det er i Norwegian-logoen, forresten? De bruker jo Arial (usj) på stort sett alt annet, men logoen er noe annet.

Fordi det finnes rett og slett viktigere ting for Management enn en font-type pa en fly... Sa lenge det er skrivet riktig er det ikke en sa veldig stort problem...

Fordi det finnes rett og slett viktigere ting for Management enn en font-type pa en fly... Sa lenge det er skrivet riktig er det ikke en sa veldig stort problem...

Jeg opplever Norwegian som et selskap som er rimelig gode på, og opptatt av, merkevarebygging. Da er logoen noe av det viktigste som finnes, så at noen tilfeldigvis skriver "norwegian.no" med en eller annen fritt valgt font tror jeg lite på.

Jeg tror det er safe a si at sa lenge som DY opererer med en innleid fly kommer ingen til a ta ut KKB til "modifisering" bare for a har den riktige font-type. De som bryr seg mest om dette er meget aktive i denne forum...

Back