nye fly?

Originally posted by Marius_S

Om Norwegian tenker på å kjøpe nytt, er det ikke bedre å vente på neste generasjon 737/A320 som etter det jeg har hørt skal være på markedet rundt år 2015?

Det blir ingen billig affere isåfall. Tenk bare på kostnadsforskjellene mellom B733 og B73G. B73G er langt dyrere i innkjøp/leie.

Originally posted by LN-BRK

Originally posted by CK
husk du skal fremdeles lønne TO stk foran i en spisse enden, og DE er ikke billige...

Vet ikke om jeg skjønner poenget ditt. De foran i den spissen enden skal vel lønnes uansett hvilke flytype som benyttes?

...og som CFM sier, så er det mye dårlige (og meget dårlige) lønninger ute og går i den spisse enden dessverre.

Det jeg mener er at pilotkostnaden per sete stiger jo mindre fly du har - si du har en timelønn på 150 kr - så er det 1kr per time per pax på en 737-300, men 3kr pr pax på en CRJ200

Det jeg mener er at pilotkostnaden per sete stiger jo mindre fly du har - si du har en timelønn på 150 kr - så er det 1kr per time per pax på en 737-300, men 3kr pr pax på en CRJ200

Point taken.

Og akkurat det samme gjelder sevfølgelig for Administrerende Direktør, Chief Networking and Pricing, teknikere, kabinansatte, økonomer, revisorer, navigasjonsmedarbeidere, chief of security, crewdisp, ops-arbeidere.... and the list goes on.

Originally posted by Vref

Point taken.

Og akkurat det samme gjelder sevfølgelig for Administrerende Direktør, Chief Networking and Pricing, teknikere, kabinansatte, økonomer, revisorer, navigasjonsmedarbeidere, chief of security, crewdisp, ops-arbeidere.... and the list goes on.

Mja, f.eks for kabinansatte så kan de pr. hode håndtere max 50 PAX, men 2 piloter er
2 piloter i Dash , eller A380 med 555 pax.

Back