Nye flotte tilbud fra QR

25% rabatt ja. Sjekket nettopp OSL-BKK, og den prisen var på 17k. Det er tydelig at de regner rabatten av fullpris biz. For neste pris var på 19k. Og det er jo det samme som Z billetten på SAS.

Synes nesten det er merkelig at de ikke legger seg noe lavere i pris. Med mindre alle flyene er fulle allikevel da? Men da hadde de vel ikke kjørt kampanjer??

BF:cool2

Syns nesten det hvar litt rart at, det er billigere å dra til New Delhi en Dubai i dette tilbude.
Ja, det er en ulogiske priser når de kjører promoteringer. For eksempel:

Bestiller du t/r til Doha på QR954 og QR953 12-19. juni blir prisen på 8982NOK, mens hvis du bestiller t/r til Bangkok som bruker de samme flightene OSL-DOH betaler man kun 4949NOK. Ville sikkert vært morsomt å se reaksjonen til innsjekk når du forteller at du ikke vil at bagasjen skal sendes videre til Bangkok men at du skal hoppe av i Doha og ikke benytte deg av DOH-BKK i det hele tatt ;)

Takket være tilbudet har det blitt booket tre nye forskjellige besøk ned til oss i nærmere fremtid... Det blir litt rare hente/levere tider for meg den selvutnevnte sjåføren. Totalt 6 x 45 minutter med 378 hester blir pent for CO2 regnskapet :D

Ville sikkert vært morsomt å se reaksjonen til innsjekk når du forteller at du ikke vil at bagasjen skal sendes videre til Bangkok men at du skal hoppe av i Doha og ikke benytte deg av DOH-BKK i det hele tatt ;)

Det går greit, men du blir stående med lang nese når du skal sjekke inn til returflighten og finner at den er kansellert ...

Det er ikke noe ulogisk i det hele tatt. Prisene mellom selskapene er noenlunde like i de forskjellige markedene. Hvor du bytter fly har ingenting med dette å gjøre.

Last edited:
Ville sikkert vært morsomt å se reaksjonen til innsjekk når du forteller at du ikke vil at bagasjen skal sendes videre til Bangkok men at du skal hoppe av i Doha og ikke benytte deg av DOH-BKK i det hele tatt ;)

Om du gjør det, og ikke møter opp til boarding på DOH-BKK, så vil resten av billetten din kanselleres, og du har ikke lenger billett DOH-OSL.

Ja, det er en ulogiske priser når de kjører promoteringer. For eksempel:

Bestiller du t/r til Doha på QR954 og QR953 12-19. juni blir prisen på 8982NOK, mens hvis du bestiller t/r til Bangkok som bruker de samme flightene OSL-DOH betaler man kun 4949NOK. Ville sikkert vært morsomt å se reaksjonen til innsjekk når du forteller at du ikke vil at bagasjen skal sendes videre til Bangkok men at du skal hoppe av i Doha og ikke benytte deg av DOH-BKK i det hele tatt ;)

Du hadde kanskje kommet deg til Doha og hoppet av (kan jo ev ha bare håndbaggasje), men du hadde nok blitt nektet å sjekke inn igjen for returen i Doha da billetten din starter i BKK. Så da blir det nok dyrt med ny billett hjem!

BF:fly

Det går greit, men du blir stående med lang nese når du skal sjekke inn til returflighten og finner at den er kansellert ...
Er det noe spesiell grunn til at det skulle skje? Og man har vel fortsatt de samme rettighetene på å få tildelt en ny flight?

Hei,

Min første post her - for de som vil spare ennå mer her så er det noen små triks:

f.eks: osl-bkk-arn = 2.495 kr

Multicity Trip
DepartOslo (OSL) to Bangkok (BKK)
Fri, 18 May 2012Dep: 15:55, Arrive: 12:05 +1 day(s)

DepartBangkok (BKK) to Stockholm (ARN)
Fri, 01 Jun 2012Dep: 20:30, Arrive: 07:15 +1 day(s)

PRICE AND TAX BREAK DOWN
Traveller Type Adult
Fare 1,470.00
Fuel Surcharge(YQAP) 781.00
Passenger Charge (Domestic) (ZNAE) 107.00
Passenger Service Charge (PZSE) 6.00
Passenger Service Charge (Domestic) (TSLA) 131.00
Price per person 2,495.00
Passenger Count 1
Total Fare 2,495.00

Grand Total 2,495.00 NOK

Dessverre ikke funnet noen bedre biz priser....:(

Hilsen
Tordole :)

Hmm, meget interessant! Hvordan fant du ut de datoene og de flyplassene (Stockholm og Oslo)? Hvis du må teste for alle flyplasser på alle datoer vil det jo ta ekstremt lang tid!

Og funker det kun hos Qatar eller funker det hos alle flyselskap?

Last edited:
Tenker det er noe drivstofftillegg som faller bort. Fikk en mail tidligere i dag med at dette funket BUD-BKK-FRA, og også til flere destinasjoner (BJS, CPT, HKG, DXB) og sikkert flere også. Spesielt til DXB bør prisene falle ganske greit. Var vel nede i 177 EUR ut fra BUD og hjem til FRA.
Happy hunting

Hei,

Min første post her - for de som vil spare ennå mer her så er det noen små triks:

f.eks: osl-bkk-arn = 2.495 kr

Multicity Trip
DepartOslo (OSL) to Bangkok (BKK)
Fri, 18 May 2012Dep: 15:55, Arrive: 12:05 +1 day(s)

DepartBangkok (BKK) to Stockholm (ARN)
Fri, 01 Jun 2012Dep: 20:30, Arrive: 07:15 +1 day(s)

PRICE AND TAX BREAK DOWN
Traveller Type Adult
Fare 1,470.00
Fuel Surcharge(YQAP) 781.00
Passenger Charge (Domestic) (ZNAE) 107.00
Passenger Service Charge (PZSE) 6.00
Passenger Service Charge (Domestic) (TSLA) 131.00
Price per person 2,495.00
Passenger Count 1
Total Fare 2,495.00

Grand Total 2,495.00 NOK

Dessverre ikke funnet noen bedre biz priser....:(

Hilsen
Tordole :)

Så kan man plusse på kr 487.- hjem fra ARN med SK og man har en tur til under 3 lapper :) Genialt :)

Tenker det er noe drivstofftillegg som faller bort. Fikk en mail tidligere i dag med at dette funket BUD-BKK-FRA, og også til flere destinasjoner (BJS, CPT, HKG, DXB) og sikkert flere også. Spesielt til DXB bør prisene falle ganske greit. Var vel nede i 177 EUR ut fra BUD og hjem til FRA.
Happy hunting

Driver å sjekker litt for CPT nå. Gjaldt det også fra BUD og hjem til FRA eller funket det også med fra OSL og hjem til ARN? En spesiell tidsperiode?

Eller til BKK 3885,- med Finnair. Mye billig til Asia nå, synd jeg er fullbooket en stund fremover.

Disse "spesialprisene" fra Qatar ser ut til kun å komme når de også har 25% tilbud, finner ikke noe slikt utover høsten.

Ser ut som det er mer lønnsomt for meg å fly fra LHR, korrespondansen OSL-DOH-EBB har vist seg å være kastastrofalt dårlig. Men så sparer man nok penger ut fra LHR til å betale BD for å fly BGO-LHR (enn så lenge).

Jeg sitter her og skal forsøke å konstruere meg BGO-LHR-DOH-EBB//EBB-DOH-BKK//BKK-SIN-BKK//BKK-DOH-LHR//LHR-BGO på ymse vis, så KVS Tool får kjørt seg. :p

-A

Eller til BKK 3885,- med Finnair. Mye billig til Asia nå, synd jeg er fullbooket en stund fremover.

Disse "spesialprisene" fra Qatar ser ut til kun å komme når de også har 25% tilbud, finner ikke noe slikt utover høsten.

Fant du ut hvor lenge Finnair har tilbudet sitt?

Edit: 7 mai fant jeg ut.

Driver å sjekker litt for CPT nå. Gjaldt det også fra BUD og hjem til FRA eller funket det også med fra OSL og hjem til ARN? En spesiell tidsperiode?

Har ikke testet selv. Er pt ikke "målgruppen" for hverken langtur eller QR, så svaret er vetikke

Hmm, meget interessant! Hvordan fant du ut de datoene og de flyplassene (Stockholm og Oslo)? Hvis du må teste for alle flyplasser på alle datoer vil det jo ta ekstremt lang tid!

Og funker det kun hos Qatar eller funker det hos alle flyselskap?

Er som flere har sagt at YQ faller ned, i tillegg så jeg en liten reduksjon i base fare.

Funker også med retur til CPH - og flere flyplasser.

Testa bare ut til MEL, BKK og KUL for moro skyld - og fikk fin pris til BKK og KUL. Dessverre ikke til MEL.

Personlig leter jeg kun etter priser til Brasil pga jobb og familie. Fikk TAM på MXP-NAT-FRA for 2300kr pr pers i påsken. Totalt under 20k for 6 stykker (mye unger....hehehe).

Så disse triksene fungerer fra tid til annen rundt - men er jo ennå flere triks (vet ikke lovligheten i dem da) - jmf Trick it tråden på FT.

Hilsen

Tordole

Disse gjelder vel også innenfor samme reisefrister som resten av tilbudene, om ikke, skrik ut om du finner noe

Back