Nye flotte tilbud fra QR

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Håper på nytt icon.folks ;) Bra tilbud...

BKK 4345 og MNL 5895.... Poeng kan dere jo putte på US og UA..
 
Det er helt logisk, men kanskje ikke med "normal" logikk. ;-)

Konkuranse, tilbud og etterspørsel, sesong og hele den pakka der...
 
Etter å ha en superflott tur til DXB og DOH ser vi QR som alternativ til MNL istedetfor SQ og poeng på UA.

Vi får nok poeng til status hos MP uansett, så om dette blir kun ekstrapoeng gjør ingenting. Ombordservicen er jo omtrent "identisk" med SQ både foran og bak gardina...:up::up:
 
Ser at QR har en del ruter som kan passe godt for meg, men spørsmålet er da hvordan transfer er i Doha?

Har tatt Emirates et par ganger, og har opplevd transfer i DXB som helt krise. Ekstremt langt å gå, overfylt lounge og kø over alt. Er Doha bedre?
 
Ser at QR har en del ruter som kan passe godt for meg, men spørsmålet er da hvordan transfer er i Doha?

Har tatt Emirates et par ganger, og har opplevd transfer i DXB som helt krise. Ekstremt langt å gå, overfylt lounge og kø over alt. Er Doha bedre?

Ikke ekstremt langt å gå ihvertfall, terminaler er ikke så veldig stor. Kan bli litt busskjøring om du står på en oppstillingsplass langt fra terminalen, men når du er fremme er det ikke langt å gå til din neste gate.
 
Den åpner 12.12.12. Klokkeslett vites ikke, men 12:12 er vel et godt tips.

Det er for øvrig en helt ny flyplass som åpner da, ikke bare en ny terminal.
 
Last edited:
Opp midt paa natta for aa skifte fly? Hver sin lyst..

Testet Qatar på Business i november til Dubai. Veldig god opplevelse ombord. Premium terminal var også veldig bra, men det er ingen grunn til å tilbringe natten der. Avreisetidene er dog håpløse, med mindre man skal videre østover. Framme i Doha sent og avreise veeeeldig tidlig.
 
Nå snakker vi her om økonomiklasse, men det å dele en slik reise i to, synes jeg er pyton.

Som sagt, sandkasseselskaper er billigere i alle klasser fordi det må være ett godt incentiv å stoppe i ørkenen nesten halvveis.

Hadde det kostet det samme med Singapore i C direkte til Singapore Fra CPH kontra sandkasse, hva hadde du tatt da?

Som sagt, hver sin lyst
 
Opp midt paa natta for aa skifte fly? Hver sin lyst..

Hver sin lyst, men...

- kan det være at noen faktisk ikke har et ubegrenset reisebudsjett og derfor må prøve å spare inn der de kan?
- kan det være at noen foretrekker å fly widebody hele strekningen?
- kan det være at noen foretrekker nye fly, grei benplass og AVOD?
- kan det være at nordmenn ikke er så bortskjemte med direkteruter, og at sammenlignet med å bytte på f.eks FRA, LHR eller CDG (grøss og gru), så fortoner ikke DOH (eller DXB) seg så verst likevel?
- kan det være at enkelte ruter, f.eks Australia og visse destinasjoner i Asia, krever minst en one stop uansett fra hvor i Europa, og ved å fly via Midtøsten kan også nordmenn nå disse stedene med kun én mellomlanding?
 
Hver sin lyst, men...

- kan det være at noen faktisk ikke har et ubegrenset reisebudsjett og derfor må prøve å spare inn der de kan?
- kan det være at noen foretrekker å fly widebody hele strekningen?
- kan det være at noen foretrekker nye fly, grei benplass og AVOD?
- kan det være at nordmenn ikke er så bortskjemte med direkteruter, og at sammenlignet med å bytte på f.eks FRA, LHR eller CDG (grøss og gru), så fortoner ikke DOH (eller DXB) seg så verst likevel?
- kan det være at enkelte ruter, f.eks Australia og visse destinasjoner i Asia, krever minst en one stop uansett fra hvor i Europa, og ved å fly via Midtøsten kan også nordmenn nå disse stedene med kun én mellomlanding?

Som allerede sagt, pkt. 1 har jeg full forstaaelse for, det er grunnen til at Emirates, Qatar og de andre eksisterer.

Alt det andre blir bare viss vass.
 
Hvordan er 5295,- til Mombasa? Vanlig at det kommer billigere (gjerne med andre flyselskaper)? Og er det noe særlig å reise dit? Er lite bereist i Afrika og har planer om å gjøre noe med det!
 
Akkurat nå så er det tredagers-salg i tillegg til den norske kampanjen. OSL-BKK f eks koster fra 4064.- idag inkl. alle avgifter.
 
Back
Top