Nye Europa-ruter fra Rygge

Synes forøvrig, for å gjenta meg selv, at det mest interessante som kommer fra Norwegian idag er at de endelig har begynt å få dreisen på Bergen-Rygge-ruta si og at de trolig åpner andre innenriksruter med det første. Fortrinnsvis SVG og TRD vil jeg tro.
 
Om ikke Dagbladet er foran, så er i alle fall MartinL foran, som vanlig :D

Yes we have no banana today, yey yey:D

Jeg trodde også at dette muligens gikk på bekostning av antall avganger fra Osl, men etter en liten titt på booking så går flyene på samme dag som fra Osl og det er ingen reduksjon i tilbudet foruten den vanlige vintereduksjonen.

Flott at Norwegian nå ser muligheten for flere ruter fra Rygge, men jeg er fortsatt ikke overbevist!
 
Takk og lov for at de hadde tålmodighet til å la Bergen-ruta gå noen uker, slik at den fikk tid til å sette seg. ;)

Det er veldig hyggelig at Norwegian nå laserer nyheter fra Rygge etter tidligere reduksjoner.
 
Dette bekrefter igjen den tydelige tendensen til at Norwegian, og særlig Rygge, er et selskap nesten utelukkende for fritidsreisende. Når Norwegian ikke klarte å få London-ruten til å gå, hvordan skal Berlin, Krakow og Praha da gå? Det er kanskje lettere å få Oslo-folk til å reise til Rygge for disse destinasjonene enn det London var, men dette gjøres nok i hovedsak for å holde trykket oppe på Rygge. Flyplassen har jo ikke fått den starten man forutsatte.
 
Last edited:
Dette er flotte nyheter, kan ikke utelukke at det blir opptil flere weekend-turer kommende vinter og vår med DY fra Rygge. Befriende å slippe å reise halvannen time til tåkeheimen i nord.
 
Det er i alle fall bra at de kjører litt mer realistiske destinasjoner, og ikke bare Palanga, Beograd og Szczecin...
 
Dette bekrefter igjen den tydelige tendensen til at Norwegian, og særlig Rygge, er et selskap nesten utelukkende for fritidsreisende.

Eh, oki?

Så Norwegian er utelukkende for fritidsreisende? Da har du sovnet i timen FlightDeck, for Norwegian har svært mange forretningsreisende. Spesielt innenlands og til enkelte europeiske destinasjoner.

At Norwegian på Rygge i stor grad tiltrekker seg fritidsreisende, er ikke akkurat uventet. Norwegian gikk neppe inn på Rygge med tanke på å lansere gardin i midtgangen!
 
Gi meg tall, hvordan vet du at Norwegian har "svært mange forretningsreisende"? Jeg har ikke sovet i timen, jeg følger godt med. Norwegian har en del forretningsreisende på Oslo-Bergen, Oslo-Trondheim og Oslo-Stavanger, men utover dette, og særlig på utenlandsrutene, er det helt begrenset.
 
Det ene året jeg jobbet for Norwegian på Flesland, kan det ikke ha vært mer enn 5-10 prosent som fløy på fullprisbilletter til Oslo og Stavanger, og jeg kom ikke over noen på utenlandsrutene og ruten til Trondheim. Norwegian sliter med å fylle flyene på ukedagene, det er i helgene Norwegian har fulle fly innenlands. Ellers har Norwegian så få avganger på utenlandsrutene at de neppe selger mange fullfleks-billetter, prisene er like høye som hos SAS - men kundene får samtidig ikke tilgang til mange avganger, lounger, servering, bonuspoeng, etc. Tilbudet er med andre ord mye dårligere - samtidig som prisen omtrent er den samme som hos SAS.
 
Hyggelig aa se at DY har litt taalmodighet og toer aa satse mer paa Rygge.

Naar det gjelder forretningsreisende ut i Europa, sjekk frekvensene paa disse destinasjonene som blir lansert. En enslig sjel eller to selger man kanskje en billett til, men ikke en ENESTE full flex billett vil bli solgt fra Rygge.
 
Det ene året jeg jobbet for Norwegian på Flesland, kan det ikke ha vært mer enn 5-10 prosent som fløy på fullprisbilletter til Oslo og Stavanger, og jeg kom ikke over noen på utenlandsrutene og ruten til Trondheim. Norwegian sliter med å fylle flyene på ukedagene, det er i helgene Norwegian har fulle fly innenlands. Ellers har Norwegian så få avganger på utenlandsrutene at de neppe selger mange fullfleks-billetter, prisene er like høye som hos SAS - men kundene får samtidig ikke tilgang til mange avganger, lounger, servering, bonuspoeng, etc. Tilbudet er med andre ord mye dårligere - samtidig som prisen omtrent er den samme som hos SAS.

Eh, nå prater du om fullpris billetter. Du må skille snørr og barter her.

Dette bekrefter igjen den tydelige tendensen til at Norwegian, og særlig Rygge, er et selskap nesten utelukkende for fritidsreisende.

Norwegian har svært mange forretningsreisende på enkelte av deres ruter, mens det som du og Tommy nevner, sikkert ikke er en kjeft på rutene fra Rygge.

Full-flex billetter derimot er en annen ting, det har ingen ting med antall forretningsreisende å gjøre. Svært mange av forretningsreisende benytter seg jo ikke av fullpris billetter enten det er SAS eller Norwegian.
 
Last edited:
Neida, ikke alle forretnings- og tjenestereisende benytter seg av fullprisbilletter, men det er her den store inntjeningen ligger. Og det er rart at Norwegian ikke gjør mer for å tiltrekke seg fullprisreisende - de kunne f.eks. starte med å gi litt innhold i disse billettene, ved at man får litt igjen for dem. Da vil flere bruke dem. Norwegian kunne dessuten kjempet mer for å få gjennom større bedriftsavtaler, her er SAS helt overlegne.
 
Til tross for at vi lever i en drivstofftilleggstid, har Norwegian lagt ut billetter til meget lave priser på de nye reisemålene fra Rygge, både på tur- og returreiser. Prisene starter på 349 kr., og det er foreløpig lett å gjøre en bra deal.
 
Etter å ha tatt meg en tur ned, må jeg jaggu si at Norwegian har valgt seg en fantastisk flyplass, for Rygge er virkelig flott og effektiv. Jeg skvatt også da jeg oppdaget at det var svært mange biler som stod på langtids parkering der. Jeg håper virkelig at alle som forsøker seg fra Rygge får lønn for strevet. Nå vifter Norwegian også med mulighetene for en 3 daglig til Bergen. Får Rygge KLM på plass nå, så kan det bli bra!
 
Hvordan har det gått med disse rutene? Det er ikke lagt ut billetter etter vinterprogrammets slutt.
 
Back
Top