Nye "business" seter hos Novair

Jøss!
Til og med jeg kunne reist med charterfly da! Ikke værst! Spørsmålet er bare hvor mye dette koster ekstra?

BF:cool2

Flot. Ja her vil jeg give dig ret Bizflyer - så kunne jeg måske også begynde at overveje charter :)

Er vel bare ett fly dette finnes på, ser det ut til. Har ellers et veldig godt inntrykk av Novair.

Nå vet ikke jeg hva dette kommer til å koste, men det som slår meg er at det er litt rart og ikke velge fullservice-selskap med lounge og tilhørende fordeler.
Prisforskjellen kan vel ikke være så stor? Siden de som velger dette produktet er gjerne pengesterke i utgangspunktet. Hvorfor fly med bermen da.:)

Nå begynner det å smake fugl.
Likte særlig Observera att det är inte tillåtet att resa med spädbarn som ännu ej fyllt 2 år, i Novair Excellent.

Jøss!
Til og med jeg kunne reist med charterfly da! Ikke værst! Spørsmålet er bare hvor mye dette koster ekstra?

BF:cool2

Tror neppe det blir en uoverkommelig pris, sist gang jeg reiste med Novair betalte jeg litt over 100,- for oppgradering.

Nå vet ikke jeg hva dette kommer til å koste, men det som slår meg er at det er litt rart og ikke velge fullservice-selskap med lounge og tilhørende fordeler.
Prisforskjellen kan vel ikke være så stor? Siden de som velger dette produktet er gjerne pengesterke i utgangspunktet. Hvorfor fly med bermen da.:)

Ifølge Novair så får man tilgang til lounge.

Ehh...fordi man kan fly direkte - for noen betyr faktisk det mer enn bonuspoeng og farge på kortet hos en allianse.

... og fordi disse charter biz alternativene er ofte laaangt rimeligere en hva ruteselskapene kan tilby. (Flexbiten osv forsvinner)

Nå begynner det å smake fugl.
Likte særlig Observera att det är inte tillåtet att resa med spädbarn som ännu ej fyllt 2 år, i Novair Excellent.

Tja, hvorfor det?? Så lange man betaler hva det koster så må jo det være greit? Er jo ingen regler om at infants ikke er velkommen i hverken C eller F såvidt jeg vet. Dette synes jeg er på grensen til fordomsfullt!

... og fordi disse charter biz alternativene er ofte laaangt rimeligere en hva ruteselskapene kan tilby. (Flexbiten osv forsvinner)
Det er klart. Hvis prisen er riktig er jo valget lett. Tenkte nemlig at det går noen kvadratmeter til et sete, så prisen kan ikke være så mye billigere enn en rabattert bis-bill hos et nettverkselskap.

Tja, hvorfor det?? Så lange man betaler hva det koster så må jo det være greit? Er jo ingen regler om at infants ikke er velkommen i hverken C eller F såvidt jeg vet. Dette synes jeg er på grensen til fordomsfullt!
Har du noen gang sitte ved siden av en unge som skriker i sju timer?? ;)
Det har jeg! Da blir man gretten enten man vil eller ikke.

det er da ganske seriøst at diskuttere det rimelige i at det alene er økonomipax der skal udsættes for skrigende småbørn.

Det må jo være det der er tanken bag Novairs forbud mod børn under 2 i de "nye" sæder.

det er da ganske seriøst at diskuttere det rimelige i at det alene er økonomipax der skal udsættes for skrigende småbørn.

Det må jo være det der er tanken bag Novairs forbud mod børn under 2 i de "nye" sæder.

Det er et tåbeligt og hysterisk forbud i mine øjne. Nu har jeg rejst jorden rundt med mine børn på C- og F-class. Og der har aldrig været problemer med dem, hverken da de var under 2, eller nu hvor de er 4 og 12. Ligeledes oplever jeg yders sjældent problemer med andre folks mindre børn på C- eller F-class.
Derimod har jeg alt for ofte oplevet irritation ved voksne mennesker som ikke har kunnet sætte en stopper for alkoholindtaget ombord, og som følge heraf været støjende midt om natten.
Måske det var der Novair burde sætte ind i første omgang. Bortset fra det, fantastisk initiativ, en skam det kun er fra ARN de tilbyder dette produkt.

TUIfly og Thomas Cook har samme regelen mot barn under 2 år i deres i henholdsvis "Premium Class" og "Royal Class", så dette er ikke noe nytt.

Premium Class:
- 94 centimeter beinplass
- Tre retters middag med to valgfri varmretter
- Alle drikkevarer inkludert
- Den nye underholdningspakken inkludert (se nedenfor)
- Egen lounge på utreisen
- 10 kg ekstra bagasje
- Golfbag uten ekstra kostnad
- Egen innsjekkingsskranke
OBS: Barn under 2 år kan dessverre ikke benytte denne klassen.
http://www.startour.no/nettstedskart/viktig-a-vite/alt-om-reisen/tuifly-nordic/b767_0910/

På utresan får du separat incheckningsdisk och tillgång till lounge under normala öppettider. Det är också inkluderat extra vikt för ditt bagage, totalt 30 kg per person (inkl. 5 kg handbagage). RoyalClass kan inte bokas till barn under två år.

http://www.thomascookairlines.se/dynamic/dynamicTextSingle.aspx?Dynamic_Id=82844&menuid=3

Last edited:
Back