Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

mach.86

ScanFlyer Blue
Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Hvilke nye A380 operatører kommer neste år?
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Korean og China Southern
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Hmm, kommer Korean Air til å sette den på FRA - ICN ruten sin, eller er det ikke offentlig enda?
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

For ikke å snakke om hvor China Southern skal sette inn sin???

BF:cool2
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Korean annonserte i fjor ett mål om å få A380 inn på ICN-LHR til sommer-OL i 2012, se link(gammelt nytt denne, menmen)

http://www.businesstraveller.com/news/korean-airs-a380-flying-to-london-for-2012-olym

Skulle tro at de har god margin der. ICN-LAX har vel også vært luftet som en aktuell A380 kandidat for Korean?

China Southern satte vel inn ordre på A380 i 2005 med forhåpninger om å få de levert til sommer-OL i 2008 og det gikk jo som alle vet i vasken!
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Det er nok flere destinasjoner som ligger foran FRA på lista over aktuelle steder å sende A380 til, så det er tvilsomt om man for se KE A380 i FRA med det første.
I Europa vil jeg tro at både LHR og CDG er mer sannsynlig enn FRA.
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Hmm, kommer Korean Air til å sette den på FRA - ICN ruten sin, eller er det ikke offentlig enda?

Nje.. tror jeg neppe. Korean er jo medlem i Skyteam, og da er det mer naturlig å sette den inn på en rute hvor man har Skyteam-hub som både start og "mål" på en rute. Ergo; CDG, AMS i Europa (muligens LHR, men her er det jo ikke noen med skyteam-hub. Dog har skyteam en "egen" terminal, men jeg tror nok LHR kun er attraktiv for en A380 fra ICN dersom paxen skulle tilsi det (og det vet jeg ikke)). Men siden vi først er igang kan vi jo se mot øst også; ATL og JFK topper vel på den siden. Atlanta er jo verdens største flyplass (etter pax og dep's og landings), så her er det vel en del pax (og dessuten hub om jeg ikke tar feil). JFK... ja det sier vel seg selv (og her er det også hub).

Så etter min oppfatning står det står nok mellom CDG, AMS, ATL og JFK.
 
Last edited:
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

ATL er utelukket med mindre Korean vil betale for oppgraderingene som behoeves. Saa den er nok utelukket, ihvertfall foreloepig.
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Korean har SYD på sitt ruteprogram, dette er kanskje en outsider?
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Tja, SYD blir operert med A330-300, B777-200ER og B747-400, alt avhengig av sesong.
Tviler på om A380 blir noe fast på SYD ruten, men det kan jo hende i høysesongen.
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Er AMS oppgradert for å ta imot A380? KLM har vel enn så lenge ikke bestilt A380?

SFO da, kunne det være en evnt. outsider hos Korean? Er vel større sannsynlighet for at LAX får besøk av Koreans A380...
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Noen som vet når på året de får maskinene levert?
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

AMS, CDG og LAX er vell aktuelle destinasjoner for CZ A380? Alle disse betjennes per idag av B777ER. Eller ønsker CZ å bruke A380 på tunge intra-asia ruter?
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

jeg vil tro at LAX og ATL er naturlige destinationer for CZ og KE

Hilsen
Ole
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Ikke ATL ... ;)


ATL er utelukket med mindre Korean vil betale for oppgraderingene som behoeves. Saa den er nok utelukket, ihvertfall foreloepig.
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Noen som vet når på året de får maskinene levert?

KE skal få sin første i Q3 2011, mens CZ sin første i Q4 2011

AMS, CDG og LAX er vell aktuelle destinasjoner for CZ A380? Alle disse betjennes per idag av B777ER. Eller ønsker CZ å bruke A380 på tunge intra-asia ruter?

Det er et veldig stort sprang å gå fra 777ER til A380
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

jeg vil tro at LAX og ATL er naturlige destinationer for CZ og KE

Hilsen
Ole
ATL no no...det har du skrevet ofte, Andreas..skrev forkert og mente faktisk
CDG.

Hilsen
ole
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Det er et veldig stort sprang å gå fra 777ER til A380

Nja..., behøver ikke å være det.

F.eks har Emirates plass til opptil 442 pax på sine 777ER, mens A380'ene deres tar 489 eller 517 pax. Noen av 380'ene deres er faktisk konfigurert slik at de har plass til mindre pax i eco enn deres 777ER har.

Så spranget behøver ikke være så stort som det høres ut.
 
Re: Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal)

Nja..., behøver ikke å være det.

F.eks har Emirates plass til opptil 442 pax på sine 777ER, mens A380'ene deres tar 489 eller 517 pax. Noen av 380'ene deres er faktisk konfigurert slik at de har plass til mindre pax i eco enn deres 777ER har.

Så spranget behøver ikke være så stort som det høres ut.

Finnes det noen info om disse ulike konfigirasjonene på nett? Fløy EK412/413 i fjor, og den ble ble føyet med 399-76-14 low density konfigurasjon som man finner på Seatguru, mens EK001 hadde flere rader med eco seter, blant annet startet seteradene lenger frem i flyet nede. 2 etg har jeg ingen formening om.

Hvilken versjon av EK 77W har flere eco seter enn 380?
 
Back
Top