Ny Wizz Air-base: St.Petersburg

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Wizzair har annonsert nok en base: St.Petersburg. 1 A320 maskin vil være basert der og følgende ruter er annonsert, inkludert OSL...hvilket var litt overraskende:

Copenhagen (CPH) - 4x weekly - begins 18 September 2020
Malta (MLA) - 3x weekly - begins 19 September 2020
Oslo (OSL) - 3x weekly - begins 19 September 2020
Salzburg (SZG) - 4x weekly - begins 18 September 2020
Stockholm Skavsta (NYO) - 3x weekly - begins 19 September 2020

Og er vel de nye reglene i Russland som gjør at de har fått trafikkrettigheter på disse strekkene?

Re: Wizz med base i St.Petersburg og rute til Oslo

Wizzair har annonsert nok en base: St.Petersburg. 1 A320 maskin vil være basert der og følgende ruter er annonsert, inkludert OSL...hvilket var litt overraskende:

Og er vel de nye reglene i Russland som gjør at de har fått trafikkrettigheter på disse strekkene?

Trolig, og en annen faktor er muligheten for e-visum til St. Petersburgområdet som forenkler reisen for turister.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Wizz med base i St.Petersburg og rute til Oslo

Trolig, og en annen faktor er muligheten for e-visum til St. Petersburgområdet som forenkler reisen for turister.

Jeg tenkte mer på at Wizz verken er norsk eller russisk

Wizz Air med base i St.Petersburg og rute til Oslo

Jeg tenkte mer på at Wizz verken er norsk eller russisk

Ja, men jeg tenkte mest på at ruten opprettes, da det ikke finnes noen direkte rute mellom OSL og LED nå etter at Rusline og Norwegian la ned. Enklere visumregler gjør at Wizz smir mens jernet er varmt.

Last edited:
Re: Wizz Air med base i St.Petersburg og rute til Oslo

Usikker på om jeg hadde glemt det eller bare oversett det, men dette forklarer uansett saken da russerne har åpnet for 7th freedom ruter fra LED til 30 land.

Noen er helt uten begrensninger, som f.eks Norge, mens f.eks andre land som Tyskland og UK kun er åpent utenom de store byene

Mer forklart her:

https://www.anna.aero/2020/01/20/st-petersburg-now-offers-7th-freedoms-to-30-countries/

St Petersburg now offers 7th freedoms to 30 countries

Re: Wizz Air med base i St.Petersburg og rute til Oslo

Ser ut som om oppstarten av den nye bassen i St. Petersburg utsettes til midten av oktober, mens rutene til Oslo og Stockholm/Skavsta utsettes til 15. desember.

Back