Det er ikke mangel på luftige planer eller ambisjoner, men de gode resultatene lar vente på seg. Endringer, kanselleringer og forstyrrelser i trafikken over hele fjøla.
På tross av det siste så troner Wizz Air likevel på topp i passasjervekst, men til en svært høy pris som har resultert i finansielt blodrøde tall siste kvartal, hvor blant annet Lufthansa og Ryanair faktisk leverte sorte tall på tross av alle problemene i europeisk luftfart de siste månedene.
Skal bli veldig interessant å følge dette fremover. Når de går i direkte konkurranse med aktører som easyJet og Ryanair ved deres baser hvor konkurransen var knallhard fra før og parallelt skal forsøke å etablere seg i helt fremmede markeder som mellom UAE og Sri Lanka, så synes jeg likheten mellom Varadi og Kjos med sitt tidligere luftslott er slående. Som nevnt i en annen tråd.
Meldes om at Cardiff-basen ikke gjenåpner som planlagt i S23. I tillegg legges rutene fra Cardiff til Milano Malpensa og Bucuresti også ned. Hvilket vil si at Wizz Air forlater Cardiff helt. Så da var nok et eventyr slutt.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.