• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny vår for 767'en

Re: Ny vår for 767'en

mens vi venter på 787'ene.....
Finnes det NOE nytt flyprogram som ikke har store forsinkelser?
787 ligger nå vel ett år etter planen
A380 ligger langt etter
SuperJet blir ikke sertifisert i tide, så Aeroflot tigger nå Putin om å få slippe import-avgift på CRJ900
ARJ-21 er vel også forsinket?
....og A350 blir endret hele tiden
 
Re: Ny vår for 767'en

Azerbaijan Airlines har sågar avbestillt 1 stk. B787 og bestillt B767 i stedet pga forsinkelsen i produksjonen. Med 777 interiør er jo B767 attraktiv, god range, komfortabel konfigurasjon med 2 + 3 + 2 etc.
 
Re: Ny vår for 767'en

det er 2 klare grunner til at det ikke er sas
1/ det er en flytype som beviselig er rigthsize for mange av sas ic ruter
2/det er en gjennomprovd modell
 
Re: Ny vår for 767'en

det er 2 klare grunner til at det ikke er sas
1/ det er en flytype som beviselig er rigthsize for mange av sas ic ruter
2/det er en gjennomprovd modell

På den annen side; det er vel en av de få flytypene de mangler i flåten, så man vet jo aldri. ;)
 
Re: Ny vår for 767'en

...og hadde de bestilt hadde hylekoret kommet med utsagn som SAS kjøper gammel maskin, SAS tørr ikke satse på noe nytt.

Hvorfor i all verden skulle SAS kjøpe seg 767`ere hvis de skal inn i LH/LX familien?
 
Re: Ny vår for 767'en

Som LCH skriver, fordi det er et av de få flyene de ikke har i flåten. Og det kan vi jo ikke ha noe av :p
 
Re: Ny vår for 767'en

Så da kommer det A350, A380, B777, B787 og en haug med brasilianske e-jets i tillegg til de nybestilte canadiske også da?
 
Re: Ny vår for 767'en

Hvorfor i alverden skulle SAS kjøpe seg 767`ere hvis de skal inn i LH/LX familien?

Og endnu vigtigere. Hvorfor i alverden skulle SAS købe 767 når man har en A330/340 longhaulflåde og tidligere har udfaset 767.
 
Re: Ny vår for 767'en

Og endnu vigtigere. Hvorfor i alverden skulle SAS købe 767 når man har en A330/340 longhaulflåde og tidligere har udfaset 767.



Det var vel fordi man vil at de skal gjenåpne EWR ruten fra OSL, hvor en Airbus hadde blitt for stor:)
 
Re: Ny vår for 767'en

Og endnu vigtigere. Hvorfor i alverden skulle SAS købe 767 når man har en A330/340 longhaulflåde og tidligere har udfaset 767.

Forid det gjør man kunne hatt mer frekvens på enkelte ruter, hatt plass for tynnere ruter fra OSL, og kunne gjort noe med tynnere ruter fra CPH som konkurrenter allerede er på.

Hva med OSL-BKK/EWR/ORD, CPH-SIN/HKG/SFO?

-A
 
Re: Ny vår for 767'en

I tillegg kunne nok en mindre maskin åpne for ruter fra CPH til Sør-Amerika.
 
Re: Ny vår for 767'en

I tillegg kunne nok en mindre maskin åpne for ruter fra CPH til Sør-Amerika.

I disse tider burde det være rom for en rute mellom skandinavia og et par av disse Brasilianske bygefeltene i Natal eller noe slik?

-A
 
Re: Ny vår for 767'en

Det er faktisk ikke så lenge siden 757/767 ble vurdert som et supplement til 330/340 på langruter i SAS. Men det ble ikke noe av.
 
Re: Ny vår for 767'en

Det er vel ikke unaturlig å anta at en av årsakene til at SAS vurderer 787 også er at den kommer i flere størrelser som kan gi en mer fleksibilitet i en tilnærmet enhetsflåte?
 
Back
Top