Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Planen til BT er grei nok, her tenkes det tradisjonell HUB. Mat inn pax fra nordområdene og send de videre ut i verden. Pax fra ARH,MMK,KKN,ALF,TOS,BOO,OUL,LLA,RVN lander i OUL. Derfra bytter de fly til LON,RIX,HEL,ARN,TLL,TKU etc.
Om jeg reiser ut fra TOS via Oulu eller Oslo bryr meg fint lite, flytidene blir omtrent de samme og uansett er det transfertidene som betyr noe.
Planen til BT er grei nok, her tenkes det tradisjonell HUB. Mat inn pax fra nordområdene og send de videre ut i verden. Pax fra ARH,MMK,KKN,ALF,TOS,BOO,OUL,LLA,RVN lander i OUL. Derfra bytter de fly til LON,RIX,HEL,ARN,TLL,TKU etc. 5 av disse destinasjonene er allerede en realitet. Lokaltrafikk internt i nordområdene er også endel av planene.
Selv sier BT at full HUB operasjon vil gi 10-15 destinasjoner.
I denne artikkelen fra Barents Oberver snakkes det om endel av planene.
Akkurat nå virker hele greia som et luftslott. SÅ mange finner fra Oulo-distriktet befinner det seg ikke i Tromsø!
Det er ikke alltid så lett å skjønne seg på airBaltic...
Nå henger jeg ikke med her, går ut fra du mener OUL og ikke VAA?De blir å bruke en miks mellom B735, B733, B752 og DHC8D på TOS
Og ser ut at det ikke blir å gå noen direkterute mer, men med en mellomlanding i VAA.
Nå henger jeg ikke med her, går ut fra du mener OUL og ikke VAA?
Tidligere lå den inne med bare Q400, men ser ut til at de har endret litt ..
Hehe, skal vel mye til å fylle opp en B752 på denne ruten, men vet aldri med airBaltic..Ja mente selvsagt OUL..
Ja så B752 til TOS i rutetrafikk er ikke å forrakte..![]()
Og så i kjent BT-stil har de nesten helt droppet Oulu fra Tromsø uten å informere så stort. Svigermora kommer på besøk i juli og har BT-billetter - disse ble endret fra RIX-OUL-TOS til RIX-TOS. Ifølge Avinor er det bare avganger til Oulu enkelte dager (to i juli, én i august) - mon tro om ikke disse også forsvinner etter hvert...
Ser ut som jeg hadde en velbegrunnet skepsis til hele prosjektet. Ideen om mellomlanding i Oulu var dødfødt siden ingen hub-ruter ble åpnet herfra.
AirBaltic, dog i likhet med mange andre flyselskap, er ikke alt for kjapt ute med å annonsere at ruter, huber osv. kanselleres, så jeg vil tro at det kan bli vanskelig å finne offisiell info om en evnt stopp.
Men men, selv foretrekker jeg og dra direkte til RIX. Får bare håpe de ihvertfall åpner en tredje avgang ukentlig, to er for lite.
Ser ut som jeg hadde en velbegrunnet skepsis til hele prosjektet. Ideen om mellomlanding i Oulu var dødfødt siden ingen hub-ruter ble åpnet herfra.
AirBaltic, dog i likhet med mange andre flyselskap, er ikke alt for kjapt ute med å annonsere at ruter, huber osv. kanselleres, så jeg vil tro at det kan bli vanskelig å finne offisiell info om en evnt stopp.
Men men, selv foretrekker jeg og dra direkte til RIX. Får bare håpe de ihvertfall åpner en tredje avgang ukentlig, to er for lite.
Det er igrunnen rart at flyselskapene ikke spør på "Flyprat" først, før de finner på noe nytt"
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.