• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny ulykke i Nepal

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Det er Lukla Airport. En av verdens vanskeligste flyplasser. Stup i ene enden, fjellvegg i den andre. Sterk helning på banen.
 
Hmmm... Leste en stor reportasje fra denne flyplassen i Airports of the World nylig. Rullebanen gikk jo i oppoverbakke.
 
Yeti har også hatt to fatale ulykker med Twin Otter tidligere, i 2004 og 2006. Følgende uttalelse fra den lokale havarikommisjonen kom i etterkant av den første ulykken;

Hazardous behaviour and attitudes of the captain like over-confidence, being care free, casual non-compliance of SOPS and violation of regulations had caused the accident, it was concluded said. The committee also raised questions on Yeti Airlines’ policy for flying in adverse weather, diverting philosophy, communications procedures, monitoring of flight crew, the company’s inability to initiate in-house investigations and execute corrective actions when required.

Kilde: ASN.
 
Back
Top