Ny uke - ny mandag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Kaffe, forum og NRK P1 før kontoreringen starter. Tysker`n skal pakkes før morgendagens tur til Røros. Ha en bra start på uken - den blir alltid bedre med is.

God morgen fra Kongsberg sykehus. Jeg venter på å få tatt dagens prøver. Er spent på om det er noe fremgang slik at det blir tur til DUB denne uken eller om jeg må avlyse. Får beskjed om et par timers tid. Om det ikke blir tur blir det nok MR og ERCP i løpet av kort tid. Jeg vil heller til DUB enn til Riksen!!!

God morgen fra Split. Litt lett trening før frokost er gjennomført, hvilket trengs da frokostbuffeten her er veldig bra. Visstnok planer om bading i både basseng og hav, så blir det nok inn til gamlebyen i kveld og. Ha en fin dag.

God morgen fra Forus. Deilig å være tilbake på kontoret etter snaue tre uker sykefravær. Foten er fortsatt ikke helt 100 % men den fungerer, og det ligger jo an til rolige dager her i fellesferien så jeg tenker vi får prøve oss og se hvordan det går. Kroppen ellers er det ikke noe å si på. Ha en fin dag forumister!

God morgen fra ei lita hytte som vi akkurat har kjøpt. Hytta er i Nord-Odal nesten på grensa til Eidsvoll. Ligger ved et lite vann og ble bygd under krigen av motstandsfolk. Flydropp blei utført på vannet. Herlig historie.
Her er det nesten ikke tlf dekning, ikke internett el strøm og kun far i huset(meg) har en løsning på dette(internett). Morro å se at unga kan/må leke manuelt uten at en ipad, iphone el PC er involvert(pilkast, ringspill, badmington, huske etc).
Bortsett fra meg er ingen fornøyd med valg av feriested. Jeg mener dog at å oppleve noen dager uten Vinderen luksus ikke kan skade.
Ikveld satser vi på sjølfisket abbor til middag - sprøstekt på grillen da den har relativt mye bein. Vi fisker med ødelagte brøyte stikker funnet i grøfta langs veien.

Ja, glemte å nevne at kuer og sauer går fritt i skauen her. Noe tørrfor som ble stående ute har fått relativt mange bein å gå på - dvs borte. Våkna ca kl 4 inatt av mye rauting utenfor og der sto en hel kuflokk. De legger igjen relativt mye gjødsel ved sine besøk��

Kanoen er borte - noen har stjælt den iløpet av natta. Blir fisking fra brygga da..

Med innflyvning fra nord så kommer endel fly rett over vannet - kun til min forlystelse. Mor skjønner ikke denne min interesse.

Last edited:
Gratulerer til Spania med EM-gull! Sitter ved bassenget og venter på at lunsjen skal bli servert. Prioriterte søvn foran fotball EM i går og er glad for det! Konemor og eldstemann så kampen og er veldig trøtte i dag. Sannelig vant jeg fotball golfen i går! Ser ut som det blir minigolf i dag. Ha en god dag hvor enn du er!

God morgen fra tåkehavet.

Selv om tåken ligger her så har det vært avganger fra SVG. En avg med Ny Info. Så skal tåken lette utover dagen. Gjenstår å se. Her i helgen var det meldt ingen tåke og jeg så ikke sjøen fra kontrollrommet. Så litt forskjell på hva StormGeo melder og hva det faktisk blir.

Snart helg igjen :)

FQTV

God morgen vestra.
Spennende kamp i går, det beste laget vant vel til slutt, så greit nok.
Hadde og en ambisjon om å se Copa America-finalen mellom Argentina-Colombia 02.00, men den´vekkerklokken ble fort skrudd av igjen. :)

God morgen fra tåkehavet.

Selv om tåken ligger her så har det vært avganger fra SVG. En avg med Ny Info. Så skal tåken lette utover dagen. Gjenstår å se. Her i helgen var det meldt ingen tåke og jeg så ikke sjøen fra kontrollrommet.

Hva er værminima (sikt/skybase) på riggene for at helikoptrene kan lande og ta av?

Hva er værminima (sikt/skybase) på riggene for at helikoptrene kan lande og ta av?

Vertikalsikt under 300 fot og/eller horisontalsikt under 800m. Så er det andre faktorer som vi vanlige dødelige ikke har peiling på.

Har sett de lande med dårlige forhold enn de marginene som er skrevet over, og opplevd at de kansellerer hvor forholdene er over de 300ft/800m grensene

FQTV

GGGGRRRRRRRR!!!!!!

Da ble det avlysning av Dublin turen for min del.Prøvene hadde steget ytterligere siden fredag og da var det ikke noe vei utenom. Min søster og kone drar alene på turen. Jeg får komme sterkere tilbake og få bestilt meg en ny tur litt etterhvert.

GGGGRRRRRRRR!!!!!!

Da ble det avlysning av Dublin turen for min del.Prøvene hadde steget ytterligere siden fredag og da var det ikke noe vei utenom. Min søster og kone drar alene på turen. Jeg får komme sterkere tilbake og få bestilt meg en ny tur litt etterhvert.

Det var dumt. Men helsa kommer vel først anyway? Du kommer nok sterkere tilbake vil jeg tro! God bedring!

Trallabom fra Lillestrøm. Første hele uken med hjemmeferie har begynt. Riktignok med kontorering, men allikevel.

Som en Kinesisk partner svarte meg i dag tidlig (han har også ferie); "ferie er supert for da kan man jobbe akkurat når man vil".

Det syntes jeg faktisk var fint. Det er sånn det er. Jeg kan ikke bare parkere mailen min på ferie, men jeg kan ta den opp akkurat når det passer. Feriemeldingen gjør at folk ikke forventer umiddelbar action, og når jeg er online i ferien er det heller ingen som stusser over at jeg har rundt 8 uker fri i året. Sånn om man legger sammen og glemmer å trekke fra alle helgene borte på jobb.

Ha en ekstra best feriemandag. Nå skal jeg koke egg og så gå en skikkelig lang tur.

God midt på dagen fra det Sørlandske!
Tar fatt på en halv arbeidsuke før det forhåpentligvis blir ferie.... Men været er sannelig ikke velsignet av vår herre her i bibelbeltet. Det er tragisk lesning på yr. Hyttetur blir det uansett, men usedvanlig kjedelig å sitte inne på ei hytte og se på regnværet i mange dager på rad.

Da er det ikke rart jeg drikker.... hikk!

Jaja .. da var nok en uke igang. Fruen i huset har akkurat satt seg i bilen og kjørt retning Raleigh, hvor hun skal tilbringe arbeidsuken. Så da blir det fredelig uke for resten av oss. ;)

Men det skal jobbes her og, så ikke bare fred og gammen. Men da kan ihvertfall stereoen skrus opp!

God morgen fra New Knaus. Går fremdeles og måper, og det er så mye inntrykk overalt.. For et sted. Nydelig og massiv steak dinner på Harold Seltzer’s i går (der følte jeg meg svæææært ung). Kvelden faktisk avsluttet under tak da det var tusenvis av lyn-nedslag i området.. For et herlig og litt skummelt skue. Nå nytes Lavazzi (fornøyd EB?) i koppen og venter på at de andre våkner. I dag er det junior som skal bli med på Publix og bakeren. Han får velge golf buggy eller Bayer-slede. Nå er delfin-jævelen en meter fra brygga igjen..

Nevnte jeg dette med Amerika?

ba98f2f5-0a98-4fb2-a5ba-b9d4505a1b63.jpg

God mandag fra Lis sin Ana lounge (ingenting med flyselskapet å gjøre). Faktisk en grei kontraktslounge med betjent bardisk. Nå venter snart Af via CDG hjem. Ha en fin ettermiddag, også kveldsvakt I morgen. Sender masse gode ønsker til Sk384 og jeg blir sur på vegne av ham. De blodprøvene kan dra et visst sted spør du meg!

Sent from my 23028RNCAG using Tapatalk

Last edited:
God morgen fra New Knaus. Går fremdeles og måper, og det er så mye inntrykk overalt.. For et sted. Nydelig og massiv steak dinner på Harold Seltzer’s i går (der følte jeg meg svæææært ung). Kvelden faktisk avsluttet under tak da det var tusenvis av lyn-nedslag i området.. For et herlig og litt skummelt skue. Nå nytes Lavazzi (fornøyd EB?) i koppen og venter på at de andre våkner. I dag er det junior som skal bli med på Publix og bakeren. Han får velge golf buggy eller Bayer-slede. Nå er delfin-jævelen en meter fra brygga igjen..

Nevnte jeg dette med Amerika?

View attachment 54854

Vi nordmenn som elsker det italienske er nødvendigvis ikke så opptatt av at alle andre skal det…men liker du kaffen, så er det bare en forsmak på alt godt du har i vente…sa han som vel fikk byttet ut tysker`n med nok en italiener på gårdsplassen nå i ettermiddag:-)

God mandag fra hengekøya i ettermiddagssolen. Første feriedag og Vestlandet leverer 10/10 så langt. Og så herlig å ha masse å glede seg til i løpet av de neste ukene. Hold på helsa og nyt sommeren.

Back