Ny Spotteralert SVG ;)

DY_ENZV

ScanFlyer Blue
Det skjer mye spennende på SVG for tiden, Søndag er det duket for en ny spotteralert ganger 2!! ;)

Følgende skjer på søndag! :nor

Antonov 124
Selskap: Antonov Airlines
Ankomst: 11:45
Avgang: Mandags morgen 0900

Boeing 757-200
Selskap: Jet2.com
Ankomst: 19:25
Avgang: 20:15

Søndag er det meldt pent vær, så ut å knips!!! ;)

Jeg vil være der med ankomst med Jet2 håper på landing på bane 18 :D

Last edited:
NSFF (Spotterforeningen) har fått følgende tips om denne:

If some of you would like to come and view the Antonov being unloaded it can be viewed from outside the fence about 100 meter from the unloading area by the fire station (road entrance by the cargo terminals)
If you would see it land it has

ETA 11:45 Sunday 11/4 at Sola Airport

It will be ready for unloading approx. 13:30 by the fire station, the 55 ton CT reel will be lifted to a flat-bed trailer and moved outside the airport where it will be raised into a upright position prior to the road transport to BJ Base.

Have a nice weekend

NSFF

Det skjer mye spennende på SVG for tiden, Søndag er det duket for en ny spotteralert ganger 2!! ;)

Følgende skjer på søndag! :nor

Antonov 124
Selskap: Antonov Airlines
Ankomst: 11:45
QUOTE]

Fremdeles ankomst 11.45?

Nei... flyet uteble.... me har venta i over en time... forgjeves..... :( håper noen vet noe snart og informere her !!! var folksomt på spottertårnet, eg gadd ikke henge med dei der...

også fint når folk ska varsler om spesielle flybesøk, så legg inn på kilde/link så me kan stole litt bedre på at det ikke er noe fiktiv varsel... hehe

Last edited:
Nei... flyet uteble.... me har venta i over en time... forgjeves..... :( håper noen vet noe snart og informere her !!! var folksomt på spottertårnet, eg gadd ikke henge med dei der...

også fint når folk ska varsler om spesielle flybesøk, så legg inn på kilde/link så me kan stole litt bedre på at det ikke er noe fiktiv varsel... hehe

Veldig motiverende å få høre slikt når vi kommer med spotteralerts. Vi kan ikke legge inn noe kilde/link når vi poster dette. Er ikke noe vi finner på internett.
Du ødelegger for mange med slikt utsagn.

Jeg sitter på info når den kommer, men gidder faktisk ikke poste det. :headbang

Når det gjelder disse Antonovene, så mener jeg å huske at de stort sett er notorisk sene. I hvert fall blir det stort sett alltid tatt forbehold om forsinkelser. Å komme slike sure oppstøt om at varslene ikke er til å stole på fører bare til en ting, nemlig at dere ikke får noen varsler i det hele tatt. Er tross alt ingen som er tvunget til å legge ut slik informasjon! :old

beklage . men eg er tunghørt, og kan ikke ha slik radio som man kan høre fra tårnet.. eller kontakter til andre og høre noe om de vet mer... eg må hele veien hjem for å finne ut mer om det.. beklage.. var ikke mening å lage sur oppstøt..

Vi som var nede i Sømmevågen fikk nå etterhvert beskjed om forsinkelse, og ETA 13.30.....
Jeg har hvertfall forståelse for at folk som er på jobb og vet noe ikke kan sitte her på forumet hele dagen og oppdatere info.
Jeg er sikker på at de aller fleste av oss forumister er veldig takknemlige for alle alerter, og setter stor pris på slik info.

Last edited:
beklage . men eg er tunghørt, og kan ikke ha slik radio som man kan høre fra tårnet.. eller kontakter til andre og høre noe om de vet mer... eg må hele veien hjem for å finne ut mer om det.. beklage.. var ikke mening å lage sur oppstøt..

Er klar over det, og selvsagt er jo det veldig synd. Men hva har det å gjøre med at du vil ha kilder/link slik at du kan stole bedre på slike alerts?

Samtlige av disse feite Anton'er har kommet seinere enn oppsatt.
Husk det, Jon Arne

Last edited:
Er klar over det, og selvsagt er jo det veldig synd. Men hva har det å gjøre med at du vil ha kilder/link slik at du kan stole bedre på slike alerts?
jo, sånt eg eventuelt kunne sjekket selv på nettet.. som feks i avinor.no for oppdaterte info..

Vil bare si tusen takk til dere som tipser om flyankomster, det gjør alt mye lettere for oss som ikke har venner og bekjente i den indre kjernen.

Dagens landing er det beste jeg har fått med meg på Sola siden den gang det landet britiske Concorde fly en eller annen gang på 90 tallet. De kom med militær eskorte og hadde med seg passasjerer som skulle til et ventende cruiseskip.

På den tiden var det ikke helt uvanlig at man kunne lese om slike ankomster i Stavanger Aftenblad. Kan huske at jeg og en gjeng kamerater syklet fra Sandnes og ut til flyplassen for å ta imot en Antonov, som også den gang var kraftig forsinket.
Vi ga opp, syklet hjem og fikk vite at den hadde landet 10 minutter senere. Tolmodighet er absolutt en fordel ved slike begivenheter.

Håper vi får se mange flere annonseringer i fremtiden, dette setter vi pris på:)

Mvh Tommy

Last edited:
Back