• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny smuglemetodei flymotorer

jameson82

Flysitter
Ble sagt at Escobar i glansdagene kjøpte jetfly til engangsbruk,som han landet med i ørkenenen som aldri klarte å ta av igjen. Nå har noen andre funnet ut at det er plass til mye kokain i en flymotor

Hong Kong Customs Agents have discovered 217 kilograms of cocaine hidden inside a jet engine. This is the first-ever drug trafficking case to make use of an aircraft engine.



50050520contentPhoto1.jpg

https://www.aerospcworld.com/2020/0...K2ONd93i-UNxdgpZmP5rly0u9szifActcX2OKy4COCiGg
 
Det er egentlig synd at kriminelle driver med kriminalitet. For maken til kreativitet, profesjonalitet, oppfinnsomhet, tiltakslyst, omstillingsevne, økonomisk sans og hurtighet som disse menneskene besitter skal man lete lenge etter!
 
Så vi snakker her en JT3 eller JT4?

Hvor mye mer hadde gått i en GE90?

Hvis vi grovregner på lengde x diameter er en GE90 ca seks ganger større, så et drøyt tonn? Hvis vi grovregner videre på en gjennomsnittlig gateverdi på 1000 kr pr gram, får du fort verdens mest økonomiske GE90 med en «gateverdi» på rundt én milliard kroner.

En ny GE90 koster rundt 300 millioner kroner, men man trenger jo ikke kjøpe en flunka ny. Fortjenestemarginen på denne motoren etter én tur vil nok uansett være den høyeste i luftfartshistorien..!
 
Hvis vi grovregner på lengde x diameter er en GE90 ca seks ganger større, så et drøyt tonn? Hvis vi grovregner videre på en gjennomsnittlig gateverdi på 1000 kr pr gram, får du fort verdens mest økonomiske GE90 med en «gateverdi» på rundt én milliard kroner.

En ny GE90 koster rundt 300 millioner kroner, men man trenger jo ikke kjøpe en flunka ny. Fortjenestemarginen på denne motoren etter én tur vil nok uansett være den høyeste i luftfartshistorien..!


Dog med stor vifte er det kanskje vanskelig å gjemme saker, kontra i selve kjernen [emoji13]
 
Last edited:
Back
Top