Ny sjef til SAS.IC

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Lars Lindgren new Executive Chairman of Spanair, Lars Sandahl Sørensen new CEO of SAS International

SAS Internationals' CEO Lars Lindgren has been appointed Executive Chairman of Spanair, a member of the SAS Group.

Lars Lindgren has strong background of international airline operations and has been a member of the Spanair board for 10 years. He is also a board member of Swedish airline Skyways and Latvia-based airBaltic, also a member of the SAS Group. Lindgren has held the position as CEO of SAS International since 2004 and has been with Scandinavian Airlines since 1974.

Lars Sandahl Sørensen will succeed Lars Lindgren as CEO of SAS International as of November 26. Sandahl Sørensen joined SAS in 2003 as General Manager, Australia and New Zealand. In September 2006 he returned to Scandinavia and his current role as Chief Commercial Officer.

Prior to SAS, Sandahl Sørensen was CEO of the Danish Tourist Board Visit Denmark during 1995 and 2003.

About Scandinavian Airlines International Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of 11 Airbus 330/340 which serves 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm. In 2008, SAS International will commence two new routes: Copenhagen - New Delhi and Copenhagen - San Francisco.

About Spanair
Spanair was founded in 1986 by SAS Leisure. The airline is a wholly owned subsidiary of the SAS Group and a Star Alliance™ member since April 2003.
Spanair's fleet comprise 64 aircraft and serves 29 destinations. The company has 3,250 employees and 2006 sales revenue totaled US$1.2 billion.

For further information, please contact:
Claus Sonberg, Executive Vice President Corporate Communications SAS Group, Telephone +46 8 797 1660



SAS Group Corporate Communications

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Cision http://newsroom.cision.com The following files are available for download:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=609082&fn=wkr0001.pdf
 
Spennnede! Lars Sanddahl lærte jeg å kjenne da han var GM i Australia og vi gjorde litt jobb for dem der, så dette tror jeg blir meget bra! Gratulerer så meget !
 
Spennnede! Lars Sanddahl lærte jeg å kjenne da han var GM i Australia og vi gjorde litt jobb for dem der, så dette tror jeg blir meget bra! Gratulerer så meget !


For SAS IC kan det vel bare nå gå en vei, etter alle tidligere katastrofale årene :p
 
Katastrofale år??? Man har vel fløyet ganske så smekkfulle fly de siste årene...
 
...i de senere år har vel IC gitt et positivt bidrag til kassen. Uansett langt unna noe som VG ville beskrevet som katastrofalt.
 
Skal tru kor lenge det går før denne tråden vert ein tråd om kor håplause sas er som ikkje har langruter frå OSL.....:)
 
...i de senere år har vel IC gitt et positivt bidrag til kassen. Uansett langt unna noe som VG ville beskrevet som katastrofalt.

Det har ikke gitt så mange kronene i kassen. Samtidig har man sett OSL-USA bli gjort til god butikk av CO, nye aktører kommet på USA-CPH, QR etablerer seg på ARN-Gulfen, en lang rekke uregelmesisgheter hver vinter grunnet fly ute av trafikk, uttynning av eksisterende ruter for å forsøke seg på nye marked, man har trukket tilbudet til en av sine partnere (SIN) og nå dukker LH opp omtrent i samme marked som SAS IC har en viktig rute (SEA), og to ganger har lovet ekspansjon kokt bort i kålen.

Å kalle dette noe annet enn tvilsom avkastning på den investerte kapitalen er å lyge. Veldig.

-A
 
Det har ikke gitt så mange kronene i kassen. Samtidig har man sett OSL-USA bli gjort til god butikk av CO, nye aktører kommet på USA-CPH, QR etablerer seg på ARN-Gulfen, en lang rekke uregelmesisgheter hver vinter grunnet fly ute av trafikk, uttynning av eksisterende ruter for å forsøke seg på nye marked, man har trukket tilbudet til en av sine partnere (SIN) og nå dukker LH opp omtrent i samme marked som SAS IC har en viktig rute (SEA), og to ganger har lovet ekspansjon kokt bort i kålen.

Å kalle dette noe annet enn tvilsom avkastning på den investerte kapitalen er å lyge. Veldig.

-A


...og for å fortsette har IC tapt markedsandeler her hjemme i sin egen "lekegrind" til AY. Det går vel ikke så lang tid før AY har like mange wideboddies som IC. Idag er det vel 11-8 til IC.

Videre kan vel ikke IC skryte på seg av å ha bidrat mest til SK. I så fall ville kanskje flåten stått mer i samsvar med den totale omsetningsøkningen som har vært i det definerte kjerneområdet.

Apropos lekegrind, er det noen som har noen formening om antall Flying Blue medlemmer i SAS-land?
 
Men, nå altså en ny sjef.... , så får vi se hva han får lov til
Nå har vel Swiss endel A330-200' maskiner som skal ut , kunne jo låne noen av disse og prøve ut noen nye desitnasjoner ...
 
Back
Top