Re: Ny SAS spareplan på vei?
La meg frase om. Hadde likt å se SAS prøve å fokusere på å tjene penger der folk er villige til å legge ned penger, heller enn å løpe etter Norwegian og Ryanair. Noe av det samme som Janne Carlzon sier.
Jeg jobber i en bransje som spises opp til dels av Daglivarebransjen og billigkjedene, men vi driver godt fordi vi satser på kvalitet, service og er beinhard på å plukke gode produkter som vi selger dyrt og tjener bra på. Kanskje vi ikke selger så mye som Rema Reitan gjør, men det vi selger tjener vi gode penger på.
Noe av det samme kunne SAS også ha gjort. Men i stedet for å satse, bygge produkt og gjøre ting mer attraktivt for de som betaler mer for noe, så går de motsatt vei.
Jeg personlig har brukt over 60k på BA i løpet av året, og trives godt på biz hos de, både shorthaul og longhaul. Wrapclass frister veldig lite, og det er det som er mitt poeng. Ja det er bedrifter med policy om å reise billig, men hvorfor klarer BA, KL, LH, LX, FI, AY m.fl. til stadighet å øke på Norge og Skandinavia.
SAS har definert for snevert. Ja Norwegian er en konkurrent som spiser av de som vil reise billig, men jammen har ikke det blitt spist av biz-klasse av konkurrentene i Kontinentaleuropa.
Så mitt poeng igjen er, gjør det mer attraktivt å betale mer for biz produktet, så vil folk legge ned mer penger hos SAS.
La meg frase om. Hadde likt å se SAS prøve å fokusere på å tjene penger der folk er villige til å legge ned penger, heller enn å løpe etter Norwegian og Ryanair. Noe av det samme som Janne Carlzon sier.
Jeg jobber i en bransje som spises opp til dels av Daglivarebransjen og billigkjedene, men vi driver godt fordi vi satser på kvalitet, service og er beinhard på å plukke gode produkter som vi selger dyrt og tjener bra på. Kanskje vi ikke selger så mye som Rema Reitan gjør, men det vi selger tjener vi gode penger på.
Noe av det samme kunne SAS også ha gjort. Men i stedet for å satse, bygge produkt og gjøre ting mer attraktivt for de som betaler mer for noe, så går de motsatt vei.
Jeg personlig har brukt over 60k på BA i løpet av året, og trives godt på biz hos de, både shorthaul og longhaul. Wrapclass frister veldig lite, og det er det som er mitt poeng. Ja det er bedrifter med policy om å reise billig, men hvorfor klarer BA, KL, LH, LX, FI, AY m.fl. til stadighet å øke på Norge og Skandinavia.
SAS har definert for snevert. Ja Norwegian er en konkurrent som spiser av de som vil reise billig, men jammen har ikke det blitt spist av biz-klasse av konkurrentene i Kontinentaleuropa.
Så mitt poeng igjen er, gjør det mer attraktivt å betale mer for biz produktet, så vil folk legge ned mer penger hos SAS.