Ny SAS-sjef på plass

Re: Ny SAS-sjef på plass

Jaja, kan vi håpe han rekker å åpne noen nye intercontinental ruter fra OSL før han forsvinner??;)

Airbus 330.:-p
 
Re: Ny SAS-sjef på plass

Dette her er jo supergammelt nytt. At Gunnar Reitan skulle jo formelt ta over som konstituert konsernsjef fra 1. august har vi jo visst stort sett siden JLs avgang ble annonsert.
 
Re: Ny SAS-sjef på plass

At der eventuelt kunne komme en nordmand i spidsen for SAS er ikke ensbetydende
med SAS langruter fra OSLO
----
Hilsen
Ole
 
Re: Ny SAS-sjef på plass

Originally posted by sk931


At der eventuelt kunne komme en nordmand i spidsen for SAS er ikke ensbetydende
med SAS langruter fra OSLO
----
Hilsen
Ole

Nei, tror ikke jeg heller.
Men vi kan jo håpe på det ihvertfall. ;)

Airbus 330.:-p
 
Re: Ny SAS-sjef på plass

Det er andre ting SAS burde prioritere fremfor langruter fra Oslo. Skulle de få inn noen ekstra fly bør disse først og fremst settes inn fra CPH og ARN der behovet er størst for IC kapasitet med akseptabel yield
 
Re: Ny SAS-sjef på plass

Dette var jo lite nytt.....

SAS kommer nok ikke til å satse på langruter fra OSL. Har dem ikke gjort det til nå, så skal det vle mye til før det skjer....og enda mindre er sjansen når dem oppretter nye ruter fra ARN og CPH.
 
Re: Ny SAS-sjef på plass

Tror det er viktigere å sørge for at det finnes nok materiell til å drive de rutene som allerede er der.....
 
Re: Ny SAS-sjef på plass

Norsk Innenlands har tjent penger og subsidierer de andre.

Hele consortie-begrepet er pr dags dato i dass. Intercont - høh!

Beste er å skille landene fra hverandre og gå som Finnair/Icelandair.

Times change. SAS kan'ke gjøre som i siste 30-40 år. Utvikling!

Sooorryyyy. :rolleyes:
 
Re: Ny SAS-sjef på plass

Det var akkurat dette noen nettopp forsvant ut av butikken på dagen her for litt siden over, så det skjer nok ikke noe i retning av at de høye herrer gir fra seg makt. ;)

-A
 
Re: Ny SAS-sjef på plass

Originally posted by ANX

Norsk Innenlands har tjent penger og subsidierer de andre.

Hele consortie-begrepet er pr dags dato i dass. Intercont - høh!

Beste er å skille landene fra hverandre og gå som Finnair/Icelandair.

Times change. SAS kan'ke gjøre som i siste 30-40 år. Utvikling!

Sooorryyyy. :rolleyes:

Nåja, det var vel dagens synsing. Vent på kvartalsresultatene.

Den underliggende trenden fra de foregående tre kvartalene er at det begynner å gå så det spruter i Sverige, Danmark og for SAS Intercont. Her har man begynt å få kontroll på både kostnader og inntekter. Mens i Norge derimot later det til at det går motsatt vei. Integreringen av Braathens inn i SAS har kostet enormt mye. Det er kun én årsak til at det har gått godt i Norge, og det er en langt enklere og mer oversiktlig konkurransesituasjon. Kostnadene ligger høyere enn i SE, DK og IC, mens Norwegian begynner å presse inntektene mer og mer her på berget.

Det blir veldig spennende å se om disse trendene fortsetter.
 
Back
Top