• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny Sas Plus klasse på longhaul?

WF789

ScanFlyer Crusty
Medlem
Ny Sas Plus klasse på longhaul?

Plukket opp på BC.se at Sas har innført bookingklasse P på LH (Plus saver)

Prisene ligger på 10000 for OSL-EWR T/R. Virker å være inntill 5 tilgjengelige billetter per avgang utifra de søkene jeg har gjort.

Når vi snakker om nye klasser. Sas endret navn på Go saver/Go til Go/Go flex.
Ser vi konturene av en ny klasse også her som igjen heter Go Saver og ikke inkluderer bagasje+ ?
 
Re: Ny Sas Plus klasse på longhaul?

Endring i prisstruktuen/navn på klassene kom 19. februar, og medførte faktisk bedre fleksibilitet:
SAS har annonsert at de fra 19. februar innfører en endring i prisstrukturen på langrutene til USA og Asia. Dette medfører at man nå har mulighet for å endre på den billigste billettene i SAS GO (økonomi), mot et gebyr, og de dyrere billettene kan endres eller kanselleres uten gebyr.
http://bonusfeber.no/sas-innforer-bedre-fleksibilitet-pa-billetter/
 
Re: Ny Sas Plus klasse på longhaul?

3400kr billigere enn nest billigste plus, B. Dette går vel primært etter fritidsreisende som ønsker mer komfort?

Fare Rules: OSL-EWR/SK/PNOXTRA/7413 NOK

_____________________________________



[Minimum Stay]
TRAVEL FROM LAST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE
ORIGIN MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 6 DAYS AFTER
ARRIVAL AT THE FIRST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF
FARE ORIGIN.
OR - TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST
COMMENCE NO EARLIER THAN 1201AM ON THE FIRST SUN
AFTER DEPARTURE OF THE OUTBOUND TRANSATLANTIC
SECTOR.
_________________________________________


[Penalties]
CANCELLATIONS

BEFORE DEPARTURE
PER ROUND TRIP CHARGE EUR 300.00.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
NO CHILD DISCOUNT.INFANT FREE OF CHARGE.
-----------------------------------------
WHEN FARES ARE COMBINED ON A HALF ROUNDTRIP BASIS
THE CANCELLATION FEE OF EACH FARE COMPONENT WILL
APPLY.

CHANGES/CANCELLATIONS

AFTER DEPARTURE
TICKET IS NON-REFUNDABLE.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
REFUND OF UNUSED FEES AND TAXES PERMITTED.
FUEL SURCHARGE/YQ AND SECURITY SURCHARGE/YR IS
NON-REFUNDABLE

CHANGES

ANY TIME
PER DIRECTION CHARGE EUR 200.00 FOR REISSUE/
REVALIDATION.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
NO CHILD DISCOUNT. INFANT FREE OF CHARGE.
-----
FARES MAY BE UPGRADED TO ANY HIGHER SK BUSINESS/
ECONOMY EXTRA FARE.
REBOOKING IN SAME BOOKING CLASS AS TICKETED CHARGE
EUR 200 PER DIRECTION AND TRANSACTION - FOR
AUTOMATIC REISSUE THE PENALTY FEE MUST BE
COLLECTED ON AN EMD.
FOR MANUAL REISSUE ON AN EMD OR AS A DU
TAX.
WHICH MUST REMAIN NON-REFUNDABLE.
-----
IN CASE OF UPGRADING TO A HIGHER FARE CHARGE
EUR 200 PER DIRECTION AND CHARGE THE DIFFERECE
BETWEEN THE FARE PAID AND THE HIGHER UPGRADE
SECTOR.
REBOOKING/REISSUE/PAYMENT MUST BE MADE IN ONE
TRANSACTION BEFORE DEPARTURE OF EITHER THE FLIGHT
BEING CHANGED OR THE NEW FLIGHT WHICHEVER IS
EARLIER.
------
WHEN COMBINING ON A HALF ROUNDTRIP BASIS THE
PENALTY CONDITIONS FOR EACH FARE COMPONENT APPLY.
-----
IN CASE OF TICKET UPGRADE THE ORIGINAL
NON-REFUNDABLE AMOUNT REMAINS NON-REFUNDABLE.
 
Back
Top