Ny SAS Norge "heading" på dn.no

morr

ScanFlyer Blue
Ny SAS Norge "heading" på dn.no

Ser ut som SAS Norge er i ferd med å endre logo på nettet. Ny "heading" på dn.no, rent og pent og ser bedre ut enn den forrige. :clap

Re: Ny SAS Norge

Ja ny ... øøø gammel logo skulle vel kunne brukes fra i dag 15.5.

Også på www.sas.no er logo'n skiftet ut
http://www.sasbraathens.no/upload/Header/Norway/Header_SIP_logo.gif

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men på internett står det.

SK: Scandinavian Airlines
BU: SAS Norge.

Trodde at SAS Norge var Scandinavian Airlines Norge. Alstå Scandinavian Airlines.

Originally posted by mikro

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men på internett står det.

SK: Scandinavian Airlines
BU: SAS Norge.

Trodde at SAS Norge var Scandinavian Airlines Norge. Alstå Scandinavian Airlines.

Nja, det offisielle og litt teite navnet er SAS Scandinavian Airlines Norge (dvs Scandinavian Airlines kommer 2 ganger)

la faktisk merke til at innsjekkingskrankene på OSL nå bare hadde SAS logo....billettskranken heter fortsatt SASBraathens...

Og på flyet fra Oslo til Bergen i dag sa kapteinen "Velkommen ombord på denne SAS-flygningen til Bergen Flesland." Det var nesten så jeg skvatt litt, er blitt så vant til at de sier SAS-Braathens.

Hvorfor brukes SK (BU) betegnelsen? Danmark og Sverige har da ikke noe egen kode utenom SK

Originally posted by MountainDew

Hvorfor brukes SK (BU) betegnelsen? Danmark og Sverige har da ikke noe egen kode utenom SK

Det er fordi de er på sitt eget AOC.

Originally posted by LN-WIG

Og på flyet fra Oslo til Bergen i dag sa kapteinen "Velkommen ombord på denne SAS-flygningen til Bergen Flesland." Det var nesten så jeg skvatt litt, er blitt så vant til at de sier SAS-Braathens.
Igår morges var det fortsatt SASBraathens på SK4002 SVG-OSL.
Jeg skal være oppmerksom på hva som opplyses idag på returen til SVG.

Hegnar.no kjøres det begge deler:rolleyes:

Det er ett banner med SAS reklame hvor det står velkommen til SAS Norge, mens på siden er det ett banner som reklamer for billige billetter hos SASBraathens

Originally posted by Someone

Hegnar.no kjøres det begge deler:rolleyes:

Det er ett banner med SAS reklame hvor det står velkommen til SAS Norge, mens på siden er det ett banner som reklamer for billige billetter hos SASBraathens

Villende markedsføring!!!!!!!!!!!! Hvor er forbrukerrådet?????? :colgate:

litt jobb for våre venner i SAS (Braathens) med å endre alle logoer her og der. Husk at mye av bannerannonseringen rundtomkring er flash og da holder det jo ikke bare å bytte ut en gif-fil her og der...

I Sverige heter selskapet SAS Scandinavian Airlines Sverige AB og i Danmark SAS Scandinavian Airlines Danmark AS. Smør på flesk

Da vil jeg si det var bedre med SASBraathens. Enkelt og greit med identitet!

Å fly rundt med navnet på styreformannen til konkurrenten er noe av det dummeste jeg har sett... At Petter Jansen kanskje ønsket å kutte ut SAS fra navnet er bare bra at ble stoppet...

Originally posted by CK

litt jobb for våre venner i SAS (Braathens) med å endre alle logoer her og der. Husk at mye av bannerannonseringen rundtomkring er flash og da holder det jo ikke bare å bytte ut en gif-fil her og der...

Nå ser det ut som om det er står riktig på det av reklame og bannere på det fleste steder av det jeg har sett på internet.

...eneste stedet det står feil nå er vel på scanair:p

edit: tar det bort. Fant ett feil banner gjemt inne på en artikkel på hegnar.

Originally posted by OJB

Originally posted by LN-WIG

Igår morges var det fortsatt SASBraathens på SK4002 SVG-OSL.
Jeg skal være oppmerksom på hva som opplyses idag på returen til SVG.

Sikkert en ex BU pilot som fløy. F.o.m. 15 mai skal Braathensnavnet ikke annonseres eller brukes. Annsatte skal si de jobber i SAS. Bannere, logoer etc tar litt lenger tid men skal være borte innen 1 juni. Fly med BU navnet på vil man dessverre se i lang tid framover.

Et slikt navnebytte vil nok ta litt tid før det er riktig alle steder, men var litt artig når jeg prøvde å gå inn på www.sas.no og ble sendt videre til www.sasbraathens.no - det var likevel overskriften til nettsiden jeg la merke til ^_^

505825844_316a6cc6da_o.jpg

og SAS Braathens-ikonet på forumet fjernes også nå.

Back