FR Ny Ryanair-base: Rygge

Status
Not open for further replies.
Re: Ryanair ekspanderer fra Rygge

Ikke noe problem å ignorere FR selv om de hadde åpnet base i Holmenkrysset
Neste års tur til BGY involverer ikke FR.

Helt topp. Da blir det nok noen ekstraturer neste år.... FR har aldri gått på bekostning av andre selskap, bare som ekstraturer...^_^:colgate:

Helt topp. Da blir det nok noen ekstraturer neste år.... FR har aldri gått på bekostning av andre selskap, bare som ekstraturer...^_^:colgate:

Skriver under på denne ! :) Jeg fatter og begriper ikke hvorfor noen (ofte de samme) på enhver tråd som om handler Ryaniar må gjøre et stort poeng av at de ikke vil fly med Ryanair.

Jeg vet jo ikke, men jeg blir ikke overrasket over om Paris Beauvais, Duesseldorf Weeze og Dublin som naa betjenes fra Torp flyttes over til Rygge. Jeg har ikke saa stor tro paa Eindhoven, Nederland er svaert godt dekket fra Norge. Memmingen kan kanskje ta endel skiturister til Alpene, men det er langt til Muenchen derfra, som ogsaa er godt dekket fra OSL. Aarhus kan vaere interessant, det er dyrt aa fly dit med Sun Air, jeg har ikke helt forstaatt hvorfor ikke Cimber Sterling eller Norwegian har vaert inne paa den ruten til Danmarks nest stoerste by fra Gardermoen. De polske rutene kan bli bra for polske arbeidstagere i Norge og turister til Polen. Riga vil ta opp konkurransen med Air Baltic. Berlin kan bli toeff i konkurranse med baade Air Berlin og Norwegian. Middelhavsdestinasjonene som Valencia, Palma og saerlig Venezia, som er daarlig dekket fra Norge har jeg tro paa. La Rochelle er spennende, den franske atlanterhavskysten er er vill og vakker, jeg haaper mange faar oeynene opp for andre deler av Frankrike enn Paris, Middelhavskysten og Alpene. Jeg tror noen forsvinner etterhvert, men spennende med base i Norge, men jeg haaper ikke dette gaar for hardt utover konkurrentene.

Last edited:

Samme her. FR bidrar bare til at jeg flyr mer. En hyttetur til Trysil blir fort byttet ut med weekend i Dublin, Brussel eller Krakow. Dette er trafikk som SK eller andre aldri hadde fått nyte godt av uansett...

Kan vi nå få norsk crew på FR?

Sprekt! Tenker det er noen som ikke gliser like rått i dag.

jeg husker ikke hvordan det var, men FR har ikke hatt anledning til å ansette norsk crew, og hvis det skulle bli en forandring på dette lurer jeg på hvem som er interessert i å arbeide for luselønn. Blir nok underbetalte øst-europeere! Alt for at Ola skal komme seg på tur hver helg og MOL kan plusse på lønnskontoen

jeg husker ikke hvordan det var, men FR har ikke hatt anledning til å ansette norsk crew, og hvis det skulle bli en forandring på dette lurer jeg på hvem som er interessert i å arbeide for luselønn. Blir nok underbetalte øst-europeere! Alt for at Ola skal komme seg på tur hver helg og MOL kan plusse på lønnskontoen

Sjekk posting nr 47.
Det jobber allerede en del norke piloter i Ryanair, og det har det gjort i flere år. Enkelte av disse søker seg helt sikkert til basen på Rygge. Jeg vet ikke hva de tjener, men ifølge dem selv så tjener de ikke galt i det hele tatt. Men selvfølgelig: Det blir jo ikke noe overskudd på diettpenger, i og med de aldri har overnattinger når de er på jobb. De er jo hjemme med familien istede. Noen setter pris på sånne ting også ;)

Hvor i all verden har du det fra, at Ryanair ikke har hatt anledning til å ansette norsk crew? Vi har jo en her på forumet til og med.

Last edited:

Engasjerer du like sterkt i kampen i byggebransjen også? Har vel sett mange eksempler på underbetalte øst-europerere, slik at vi Nordmenn skal få pusse opp billig?

Det er vel bedre betalt å være kaptein hos FR, enn SK i disse dager? FR har vel lønnfrys, men SK har vel hatt minst 20% reduksjonerer.

Utrolig at Ryanair lanserer 16 nye ruter, det hadde jeg aldri trodd! Ser ut som jeg hadde rett på Paris, Düsseldorf og Dublin.

Nå er det bare et tidsspørsmål om når ett nytt flyselskap kommer til Rygge. Jeg har hatt KLM lenge i tankene, så når kommer de?

Norsk crew på Ryanair.. Ja, kanskje. Men det spørs om lønna er god nok, vi er jo så kravstore i Norge.. ;)

Jag har flygit en del mellan Skavsta och Rygge och det är alltid svensk/skandinavisk crew i cocpit men det är ikke skandinaver i cabin. Det kommer det säkert bli ut från Rygge med.
Om Rygge inte hade blivit stoppade av samferdeselsdep. kanske det varit NAX som hade vairt "stora" på Rygge

Om Rygge inte hade blivit stoppade av samferdeselsdep. kanske det varit NAX som hade vairt "stora" på Rygge

Enig med deg. Dep. har gjort en stor feil der, det er en av grunnene til at DY ikke gikk inn på flere ruter. Nå spørs det om DY gidder å være på Rygge noe mer.. Ryanair går jo inn på flere ruter DY flyr nå, deriblant SXF som er en god inntektskilde for DY på RYG.

Forundrer meg litt at ikke Ryanair lanserte RYG-BUD også.

Engasjerer du like sterkt i kampen i byggebransjen også? Har vel sett mange eksempler på underbetalte øst-europerere, slik at vi Nordmenn skal få pusse opp billig?

Det er vel bedre betalt å være kaptein hos FR, enn SK i disse dager? FR har vel lønnfrys, men SK har vel hatt minst 20% reduksjonerer.

Men herregud da... sist jeg sjekket på en 737-800 så jobber det 4 FA`er ombord også.

Og ja jeg er faktisk ganske kritisk til hvor jeg legger igjen pengene mine hva gjelder byggebransjen og hotell- og restaurantbransjen. Jeg synes ikke mat eller drikke smaker godt ute når jeg ser eller vet på forhånd at de ikke jobber under skikkelige forhold.

Gratulerer Rygge!!! Hvem ville for kort tid siden trodd at Ryanair skulle åpne base på Rygge og IKKE på Torp? Blir spennende å følge utviklingen - hva gjør Norwegian på Rygge nå?

Men som Someone skriver - dette kommer ikke til å bety mye for meg...annet enn at konkurranse på ruter til Italia vil muligens gi bedre priser hos andre selskap.

Status
Not open for further replies.
Back