Re: Ryanair ekspanderer fra Rygge
Jeg vet jo ikke, men jeg blir ikke overrasket over om Paris Beauvais, Duesseldorf Weeze og Dublin som naa betjenes fra Torp flyttes over til Rygge. Jeg har ikke saa stor tro paa Eindhoven, Nederland er svaert godt dekket fra Norge. Memmingen kan kanskje ta endel skiturister til Alpene, men det er langt til Muenchen derfra, som ogsaa er godt dekket fra OSL. Aarhus kan vaere interessant, det er dyrt aa fly dit med Sun Air, jeg har ikke helt forstaatt hvorfor ikke Cimber Sterling eller Norwegian har vaert inne paa den ruten til Danmarks nest stoerste by fra Gardermoen. De polske rutene kan bli bra for polske arbeidstagere i Norge og turister til Polen. Riga vil ta opp konkurransen med Air Baltic. Berlin kan bli toeff i konkurranse med baade Air Berlin og Norwegian. Middelhavsdestinasjonene som Valencia, Palma og saerlig Venezia, som er daarlig dekket fra Norge har jeg tro paa. La Rochelle er spennende, den franske atlanterhavskysten er er vill og vakker, jeg haaper mange faar oeynene opp for andre deler av Frankrike enn Paris, Middelhavskysten og Alpene. Jeg tror noen forsvinner etterhvert, men spennende med base i Norge, men jeg haaper ikke dette gaar for hardt utover konkurrentene.