Ny Ryanair-base: Brüssel

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Ny Ryanair-base: Brüssel

Som nevnt i diverse rykter og debatter i den seneste tiden så er det sterke indisier på at Ryanair delvis er i ferd med å legge om strategien.

Siste nå er at de åpner en base med 4 fly fra BRU i Februar 2014, med følgene ruteprogram
Alicante 14 weekly
Barcelona 42 weekly
Ibiza 14 weekly
Lisbon 28 weekly
Malaga 14 weekly
Palma 14 weekly
Porto 14 weekly
Rome 28 weekly
Valencia 14 weekly
Venice 14 weekly

Ryanair har til nå holdt seg på landsbygda ute på CRL, så blir spennende å se om det blir noen reduksjoner her ala det man har sett på Girona etter Ryanair begynte på BCN.

Ganske heftig frekvens på mange av rutene så komme nok til å bli hard konkurranse her, da også Vueling nettopp har startet mange av de samme rutene.

Så er spørsmålet om Ryanair vil fortsette tendensen og starte opp på flere primærflyplasser
 
Re: Ryanair med BRU base

Ganske heftig frekvens på mange av rutene så komme nok til å bli hard konkurranse her, da også Vueling nettopp har startet mange av de samme rutene.

Vueling har ikke startet opp disse rutene enda, de kommer fra sommerprogrammet 2014.
Husk at FR teller 'return flights' i deres daglige eller ukentlige frekvenser, så i realiteten er det tre daglige til BCN, 2 daglige til FCO osv.

Men, det er som nevnt en heftig kamp mot Vueling som det ligger an til her. Dette er nesten en kopi av ekspansjonsplanene til Vueling fra Brussel som ble presentert for ikke lenge siden.

Forøvrig spekuleres det en god del i at FR lander på Amsterdam Schiphol om ikke altfor lenge :)
 
Re: Ryanair med BRU base

Jeg undre mig mest over hvor de får flyende fra?
De skal bruge.
4 stk i Brussels
6 stk på den nye base i Rom (FCO)
2 ekstra i Dublin
1 i Shannon
Mindst 4 ekstra i Stansted

Det er fly der skal bruges inden de nye fly begynder at komme ind fra tidligst efteråret 2014. Vil de lease noget ind eller begynde at slagte på eksisterende baser?
 
Re: Ryanair med BRU base

Ser ut som de også kommer med en FCO base itillegg til dagens operasjoner på CIA

Itillegg til BRu og BCN kommer det tre italienske innenriksruter

eff 18DEC13 Rome Fiumcino – Catania 4 daily
eff 18DEC13 Rome Fiumcino – Palermo 3 daily
eff 19DEC13 Rome Fiumcino – Lamezia Terme 2 daily

Hvis denne tendensen forsterker seg er det endel sekundære flyplasser som bør passe seg da de fort kan miste veldig mye av trafikken
 
Re: Ryanair med BRU base

Ryanair har vel innsett at det er en grense for hvor mange folk de kan fly fra "ingensteds til ingensteds" og har spåass med muskler at de sikkert kan få gode deals på primærflyplassene også. Ny nettside, snakk om at Ryanair skal bli "snillere", satsning på sosiale medier, endringer i billetttyper for å tiltrekke seg forretningsreisende ... Det er endirnger i luften. Det holder ikke å bare være billig, kanskje?
 
Re: Ryanair med BRU base

Ryanair har vel innsett at det er en grense for hvor mange folk de kan fly fra "ingensteds til ingensteds" og har spåass med muskler at de sikkert kan få gode deals på primærflyplassene også. Ny nettside, snakk om at Ryanair skal bli "snillere", satsning på sosiale medier, endringer i billetttyper for å tiltrekke seg forretningsreisende ... Det er endirnger i luften. Det holder ikke å bare være billig, kanskje?

Du er nok litt inne på noe her. I tillegg er differansen i produksjonskostnader til konkurrenter i stadig mindre. Dette gjør nok at besparelser for kundene ved å lande langtvekkistan blir så liten at de velger andre mer sentrale flyplasser. Det vi ser her er at Ryanair har sett dette og legger om for å tilpasse seg dette. DY sin ekspansjon og gode tilbakemeldinger i Ryanair sine markeder har neppe gått upåaktet hen.
 
Re: Ryanair med BRU base

Ryanair har vel innsett at det er en grense for hvor mange folk de kan fly fra "ingensteds til ingensteds" og har spåass med muskler at de sikkert kan få gode deals på primærflyplassene også. Ny nettside, snakk om at Ryanair skal bli "snillere", satsning på sosiale medier, endringer i billetttyper for å tiltrekke seg forretningsreisende ... Det er endirnger i luften. Det holder ikke å bare være billig, kanskje?

En rebranding måtte skje før eller senere. Viss ikke hadde nok andre aktører some EasyJet og DY overgått FR.
 
Ryanair med BRU base

Dette er også nye takter fra Ryanair. Hvis det stemmer

http://m.atwonline.com/airports-amp-routes/ryanair-relocate-rome-fiumicino-offers-assist-alitalia
Separately, Rome-based Alitalia has rejected a Ryanair proposal to feed the Italian airline’s international network at Fiumicino. The Irish LCC has requested a meeting with Alitalia to examine other opportunities for cooperating with and assisting the Italian carrier, which has suffered heavy losses for some time.
 
Re: Ryanair med BRU base

På en måte er kanskje denne oppmykningen godt nytt for resten av flyselskapene i Europa, for dette gjør neppe at kostnadene til FR faller spesielt mye mer. På den andre siden så vil det vel kunne bli noe tøffere konkurranse på de eventuelle hovedflyplassene som FR etablerer seg på (som f.eks. BRU).

Dette ser unektelig ut som en interessant utvikling - både etablering på hovedflyplass og eventuelle feederruter.
 
Re: Ryanair med BRU base

Skulle noen lure; slik ser altså Ryanair sine spesialtilpassede gater på BRU ut. Noen ting forandrer seg ikke
emy8ypev.jpg
 
Re: Ryanair med BRU base

Det siste bildet er vel ganske typisk for Belgia ellers. Roteland!
 
Re: Ryanair med BRU base

Skulle noen lure; slik ser altså Ryanair sine spesialtilpassede gater på BRU ut. Noen ting forandrer seg ikke
emy8ypev.jpg

Bare for å pirke; EasyJet brukte samme/tilsvarende før FR kom inn i bildet på BRU.
 
Re: Ryanair med Brussel-base

Sperringene er altfor lave. Folk vil klatre over så fort de kommer til første fly ...
 
Re: Ryanair med Brussel-base

Sperringene er altfor lave. Folk vil klatre over så fort de kommer til første fly ...
Det er vel kanskje derfor FR alltid skjekker boardingkort når man kommer inn i flyet.
 
Re: Ny Ryanair-base: Brüssel

Da forblir basen her stengt, dog vil de fly inn dit fra andre baser

https://www.aviation24.be/airlines/...nairs-brussels-base-fifty-nine-jobs-at-stake/

Ryanair has decided to definitely close its Brussels base. This morning, unions were informed about the decision. During Winter 2022-2023, the low-cost airline already relocated two aircraft that were staying overnight at Belgian’s biggest airport to other bases. During Summer 2023, Ryanair will operate 12 flights from Brussels Airport (from previously 16). Fifty-nine jobs are also at stake.
 
Back
Top