Ny rute - Trondheim -> Østersund

Re: Ny flyrute: TRD-OSD

Jo, WF forsøkte seg i 2006/07 og jeg mener det ble fløyet 2 x daglig. Det var godt belegg, men problemet var at det la beslag på en hel maskin (dash8-300). Dermed ble det ikke økonomi i butikken siden det ikke var annen produksjon å bruke maskinen på mellom slagene. Det var i hvert fall den offisielle forklaringen.

Tre daglige hver vei på ukedagene, en på lørdag og to på søndager. Blir spennende med denne nye ruten og hvis pax kan sitte ombord under oppholdet i Østersund skulle dette bli en tidsmessig god konkurrent til reise via OSL. En annen fordel er selvsagt Bromma kontra ARN. Men det lokale markedet TRD-OSD er vel heller tvilsomt.

Men en ting som slo meg nå. Vil det å sitte i kjerra i OSD funke mtp toll og alle de idiotiske reglene rundt det?

Men en ting som slo meg nå. Vil det å sitte i kjerra i OSD funke mtp toll og alle de idiotiske reglene rundt det?

Ikke noe problemer med værken Toll eller Tull ved å sitte i maskinen mens noen pax byttes ut på OSD.

Nå har flytidene kommet, og det ble nightstop på TRD for dem.
Avg TRD Man-Fre: 0620 og 1630 (1655 på Fre), Søn: 1505
Avg BMA Man-Fre: 0900 og 1900 (1925 på Fre), Søn: 1900

Flytid er 2t 5m/2t 10m. Flytiden mellom TRD-OSD er satt til 35m mens OSD-BMA går på 1t 15m

NextJet selv begynner å selge billetter på nettet på tirsdag (19.jan), men de er gjort tilgjengelige for reisebyråer og telefonsalg.

Hos ebookers er t/r TRD-BMA satt til 1346 NOK, mens TRD-OSD er på 688 NOK.

For trønderske luftfartsinteresserte kan det vel nevnes at BMA har en butikk drevet av Föreningen Flygande Veteraner med bl.a. modeller og slikt.

Med en reisetid på 2t10, og da til BMA som korter ned reisetid til City endel, så er dette absolutt en verdig konkurent til SAS, både nonstopruta og via Oslo. TRD-ARN tar vel 1t20 og via OSL minst 2t45.

Da har NextJet selv også begynt å selge billetter på nett.

1452 SEK (1161,45 NOK) t/r BMA og 642 SEK (513,54 NOK) t/r OSD.

Re: Ny rute - Tronheim -> Østersund

Omtalt i en annne tråd også men kan tilføye at de hadde 22 pax på første flight i går, i følge adressa.no.

Det er slettes ikke verst når man tenker på kapasiteten på 33 seter.

Første flight pleier vel alltid være litt spesiell med inviterte folk etc?

Re: Ny rute - Trondheim -> Østersund

Jeg fløy til Oslo mandag ettermiddag, og la merke til at Nextjet-maskinen sto på Værnes og gikk bort og knipset så godt jeg kunne over gjerdet.
Var ikke klar over at det var første besøket, men det var jo litt artig å se den på premieredagen!

Attachments

• netjet_sf3.jpg
    netjet_sf3.jpg
    232.1 KB · Views: 236

Jeg fløy til Oslo mandag ettermiddag, og la merke til at Nextjet-maskinen sto på Værnes og gikk bort og knipset så godt jeg kunne over gjerdet.
Var ikke klar over at det var første besøket, men det var jo litt artig å se den på premieredagen!
For å være litt streng, så var det andre besøket du knipset. :)
Veldig svensk og fin kjerre forøvrig :)

Jess, første tur gikk 0620 (etter rute, adressa skriver 0700) på mandagsmorran.

Omtalt i en annne tråd også men kan tilføye at de hadde 22 pax på første flight i går, i følge adressa.no.

Det er slettes ikke verst når man tenker på kapasiteten på 33 seter.

Dette er feil, vi (Trondheimlufthavn.net) var med på premiereflighten fra Trondheim til Bromma. Det var 8 pax fra TRD og 14 pax fra OSD. Tilsammen blir det altså 22 Pax. Alt om premiereflighten kan du lese her. Fullstendig bildereportasje kommer i løpet av uken.

Jess, første tur gikk 0620 (etter rute, adressa skriver 0700) på mandagsmorran.

Vi løftet på nesen klokken 06:45 for å være presis ;).

Første flight pleier vel alltid være litt spesiell med inviterte folk etc?

De eneste pressefolkene på premiereflighten var oss.

Back