• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny Quiz

Det var riktig med Cosford. I disse dager ser det ikke slik ut som satelittbildet viser. Mye av område mellom øvre og nedre del ser slik ut:
ConstructionSite.jpg

Resultatet etter byggearbeidet kan dere lese mer om her:
http://www.rafmuseum.org.uk/cosford/aboutus/development-project.cfm
Det som vi så den 16. mai tegner bra, så en tur neste sommer kan på det sterkeste anbefales.
 
Hvor er dette?
Fryktelig dårlig bilde, men blir overrasket om det ikke løses ganske lett likevel
 

Attachments

  • minikopi.jpg
    minikopi.jpg
    105.8 KB · Views: 3
Prøver en gang til, litt større utsnitt.
En flyplass som er kjent for high yield, såpass tør jeg vel påstå
 

Attachments

  • minikopi.jpg
    minikopi.jpg
    77.6 KB · Views: 4
Definitivt IKKE London City! Hmmm... Kan det være noe i Philadelphia tro? Får det heller ikke til å stemme med Washington National.
 
Det var vel en av de broene nede til høyre som ble truffet av Air Florida 737'en? Eller var det den i bakgrunnen?
 
DCA er riktig svar ja.
Her er ett til fra meg.... Så om noen gidder gjette, så velbekome
 

Attachments

  • minikopi.jpg
    minikopi.jpg
    91.5 KB · Views: 3
To paralelle rullebaner, en kryssende. Den kryssende blir lite brukt. Flyplassen er en av 3(tror jeg)i dette landet som bruker et spesielt system for approacher.
 
Det stemmer. Radaren jeg snakket om var precision runway monitoring (PRM), som muliggjør paralelle ILS approacher i IMC på rullebaner med mindre avstand enn 4300fot.

Så vidt jeg husker har også PHL dette implementert. SFO (2004), ATL (2006) STL og CLE (2005) har hatt planer om det, men vet ikke om det er i drift enda
 
Back
Top