• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny priskrig i lufta

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
SAS, Ryanair og VG - en farlig kombinasjon;)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103351

spennende.... not! Det er utrolig at tabloidene biter på hver gang

hvordan kan det ha seg at de har lov å selge så billige biletter???blir de iuikke sjekket av konkuransetilsynet de eller....ingen kan tjene penger med de prisene.og en annen ting...hvor sparer de??på sikkerheten?

Originally posted by sk9000
hvordan kan det ha seg at de har lov å selge så billige biletter???blir de iuikke sjekket av konkuransetilsynet de eller....ingen kan tjene penger med de prisene.og en annen ting...hvor sparer de??på sikkerheten?
De sparer ved ikke å tilby noen form for lounger, servering, bonusprogram, aviser, billettutstedelse, lavere lønninger, lengre arbeidsdager, etc....

Det er mulig jeg har misforstått noe her, men VG virker ikke ute etter å sverte SAS her, snarere setter de fokus på det vi alltid har hevdet: Ryanair opplyser konsekvent feil priser hos SAS Braathens. En helt grei artikkel om du spør meg.

Originally posted by DY
Originally posted by sk9000
De sparer ved ikke å tilby noen form for lounger, servering, bonusprogram, aviser, billettutstedelse, lavere lønninger, lengre arbeidsdager, etc....

og.... subsidiering - i en eller annen form, stortsett overalt hvor de flyr.

Må vel ha en flau smak i munnen når hun innrømmer at snittprisene til SAS også er regnet ut med alt salg på alle ruter...c-klasse til Østen koster jo litt mer enn et sete (som ikke kan legges tilbake) mellom Norge og UK!!!

Dette var jo helt topp av VG å skrive om... På Kanal24 i dag lo de nesten av hvor "seriøse" Ryanair er...

Originally posted by CK
spennende.... not! Det er utrolig at tabloidene biter på hver gang

Det er vel ikke snakk om å "bite på" noe her? Helt greit forbrukerstoff spør du meg, og Ovind er jo en relativt oppegående fyr. Ryanair lanserer et helt spesielt tilbud, og SAS Braathens får kommentere det.
Men heller ikke jeg, som ikke er særlig angstbitersk i forhold til Ryanair, skjønner helt hvordan de får til å kjøre med så lave priser på en del billetter.
Vi får nå se hvordan det utvikler seg ...

Originally posted by DY
Ja Ryanair har noen merkelig utspill.....dette var lavmåls.

På hvilken måte er det lavmåls? At noen heldige får seg en ekstremt billig flytur?

Prisen er lavmål... Folk bør skjønne at de bør betale mer enn dette!!!!

Originally posted by Fly high
Originally posted by DY
Ja Ryanair har noen merkelig utspill.....dette var lavmåls.

På hvilken måte er det lavmåls? At noen heldige får seg en ekstremt billig flytur?
Lavmåls å sammenlikne to forskjellige ting....og samtidig stå å si at en er klar over det...uten å korrigere det - det er lavmåls. Istedetfor å få folk til å fly Ryanair med metoder som viser hva de tilbyr - men heller rakke ned på andre konkurrenter synes jeg er lavmåls.

Klarere nå?

Back