Ny personlig/amerikanisert hilsen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Ny personlig/amerikanisert hilsen...'

Originally posted by DY

La ellers merke til at man på KLM annonserte hele demonstrasjonen på nederlandsk og engelsk. ... Ellers fikk vi som satt ved nødutgang personlig veiledning på engelsk og nederlandsk for hvordan vi skulle få opp nødutgangen og oppføre oss i en nødsituasjon - VELDIG bra!

Den der med at kabinbesettningen i KLM altid forklarer hvordan å få opp nødutgangen (når jeg satt der, ihvertfall) og at de sier hvorfor en må trekke oxygenmasken raskt mot seg har jeg altid opplevd som veldig positiv. Noe andre selskaper burde også gjøre.

Ja det var veldig bra! Når det gjelder oksygen-maskene så har man lagt til ordet "hardt" i versjonene som brukes i SASBraathens. Det har vel aldri vært fokusert på at man faktsik er nødt til å gi et rykk i slangen for å utløse oksygenblanding slik at man faktisk FÅR oksygen gjennom maska. Riktignok nevnes dette i sikkerhetsdemoen i Norge, men ikke alltid det kommer tydelig fra. Har skjønt at grunnen til dette er at det kun kommer oksygen i de maskene som "løser" dette ut. Dermed forbrukes mindre oksygen om flyet er f.eks halvfullt. Har forresten også skjønt at om en av maskene over en 3-seter utløses så slippes det ut oksygen i alle de 4 maskene over tre-seteren.

Tycker detta är en bra form för annonsering. Gör att man känner sig välkommen ombord och framhäver hela besättningen. Det var ett tag på SK då man aldrig hörde ens kaptenens namn i annonseringen.

AA och BA hade i alla fall tidigare en rolig detalj på en del flighter. The flight attendants are....... and they speak English, French, Swedish, Farsi, German etc.

Vad beträffar CA-namnskyltar så är det, i SAS, upp till den enskilda personen att själv bestämma om bara förnamnet eller hela namnet ska finnas med. Vad beträffar rabblandet av namn tycker jag, och många med mig, att det nästan blir pinsamt när alla skall nämnas över PA-systemet. Det räcker gott och väl om kaptenen, vid välkomstannonseringen, talar om vad han heter. Om sedan kabinchefen talar om sitt namn är det väl o.k. Men när man börjar läsa upp Kalle, Pelle, Stina och så vidare så är det något som den enskilda passageraren fullständigt struntar i. Ännu värre tycker jag det är att de kaptener som rabblar alla namn oftast då bara säger förnamnet på CA (utom på pursern av någon anledning). Ska det vara någon konsekvens och artighet så ska också CA benämnas med efternamn. Det börjar nästan likna Sveriges radio/TV där upprepandet av namn snart tar lika lång tid som själva programmen. Det är för den stora allmänheten fullständigt likgiltigt vem som bakom kulisserna gör vad.

Originally posted by RolfL

Vad beträffar CA-namnskyltar så är det, i SAS, upp till den enskilda personen att själv bestämma om bara förnamnet eller hela namnet ska finnas med. Vad beträffar rabblandet av namn tycker jag, och många med mig, att det nästan blir pinsamt när alla skall nämnas över PA-systemet. Det räcker gott och väl om kaptenen, vid välkomstannonseringen, talar om vad han heter. Om sedan kabinchefen talar om sitt namn är det väl o.k. Men när man börjar läsa upp Kalle, Pelle, Stina och så vidare så är det något som den enskilda passageraren fullständigt struntar i. Ännu värre tycker jag det är att de kaptener som rabblar alla namn oftast då bara säger förnamnet på CA (utom på pursern av någon anledning). Ska det vara någon konsekvens och artighet så ska också CA benämnas med efternamn. Det börjar nästan likna Sveriges radio/TV där upprepandet av namn snart tar lika lång tid som själva programmen. Det är för den stora allmänheten fullständigt likgiltigt vem som bakom kulisserna gör vad.

Ja jeg er enig i at det må ikke bli påtrengende med informasjon. Holder fint at kapteinen presenterer seg selv og copilot. Cabinsjef kan presentere seh selv eller at kapteinen gjør det. Å vite navnet til Mogens, Preben, Dorte og Lotta er ikke så nødvendig etter mitt syn.....
..men det viktigste er at det er naturlig.

Hvis det skjer på en naturlig måte er det absolutt hyggelig... Jeg tror de som ikke finner det naturlig hopper over navnepresentasjonen...

MEN!!! Hva er det egentlig passasjerer som ikke er flyfreaks får med seg av presentasjonen??? tror de like gjerne kunne har snakket om prisene på matvarer i Sogn og Fjordane...ingen hører etter alikevel...

Har man hørt det mange nok ganger, registrerer det man ikke desverre...

Originally posted by EB

tror de like gjerne kunne har snakket om prisene på matvarer i Sogn og Fjordane...ingen hører etter alikevel...

Er jeg ingen?:sarc

Du er flyfreak... Utrolig hvor fmange som ikke hører etter...og nesten utrolig at det nesten er litt tøfft/demonstrativt å ikke følge med...

Jeg hintet nok mer til at jeg faktisk bryr meg om matvareprisene her!

Back