Ny operatør STO-LCY, nå fra Bromma

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Ny operatør STO-LCY, nå fra Bromma

Den 16 augusti börjar NextJet flyga Bromma-London City. Svenska och engelska affärsresenärer kommer då kunna se fram emot en lika snabb som bekväm flygning mellan Stockholms och Londons centrala cityflygplatser. Kortare marktransporter och snabbare incheckningstider är två stora fördelar vilket gör NextJets service mer effektiv än vad som erbjuds av någon annan operatör.

http://www.boarding.no/art.asp?id=40934

Vi får håpe det går bedre med denne ruten enn med SAS' fra Arlanda. Bromma tar jo et par minutter å gå igjennom, så lurt å starte derfra etter min mening.

Re: Ny operatør STO-ARN, nå fra Bromma

Tviler på at det blir Saab på denne ruten. BMA-LCY er i følge great circle mapper 884 miles. I følge Wiki så har ATP'n en rekkevidde på 1134 miles. Men jeg er ikke sikker på om jeg ville sittet opp mot 3 timer i en ATP.

Går det mot nytt materiell i Nextjet mon tro? Og er ATP i det hele tatt godkjent til å lande/ta av på LCY?

Last edited:

Men jeg er ikke sikker på om jeg ville sittet opp mot 3 timer i en ATP.

Hey Hey :) Ikke noe dissing av ATP'en Twin Otter :D Det er faktisk en flott maskin å fly med...Javel, det går ikke i rakettfart ;) Men jeg liker'n !

Hey Hey :) Ikke noe dissing av ATP'en Twin Otter :D Det er faktisk en flott maskin å fly med...Javel, det går ikke i rakettfart ;) Men jeg liker'n !

Faktum er at jeg faktisk ikke har peiling på ATP. Ikke har jeg flydd den så jeg har egentlig ikke noe jeg skulle ha sagt. ;) Hvordan er sete-pitch'en da?

Hehe, ingen fare :) Jeg aner ikke hvordan pitch Nextjet har i sin. Det er vel egentlig en West Air ATP som de har leaset ut....Men jeg skal se om jeg kan finne ut av det. Jeg vurderer faktisk ta meg en tur med ATP'en i sommer...

Jeg husker jeg så ATP'en i BA farger på ABZ på slutten av 90-tallet og tenkte at den hadde vært morsom og flydd. Men den skulle jo ikke til Stavanger. Så det ble med tanken...

Er ATP virkelig godkjent for London City? Det er jo bare såvidt den klatrer

Dette er listen over godkjente fly ved LCY:

Airbus A318
BAe 146/Avro RJ family
BAe 4100 Jetstream
ATR 42
ATR 72
DHC Dash 7
Bombardier Q Series/DHC Dash 8
Dornier Fairchild 228
Dornier Fairchild Do328
Dornier Fairchild Do328 Jet
Embraer 135
Embraer E170
Fokker 50
Fokker 70
Saab 340
Saab 2000
Shorts 360-300

Det ser ut til at de må belage seg på annet materiell enn ATP i alle fall.

Jeg synes det virker merkelig å satse på en turbo-prop operasjon mellom Bromma og LCY. Greit nok at det er kort vei til og fra flyplassen i begge ender, men den ekstra timen ombord gjør at det meste av den fordelen man har ved å operere ved Bromma og LCY blir borte i flytid.

Ble ikke E190 også godkjent på LCY i fjor høst? LH flyr i hvert fall med denne flytypen FRA-LCY.

Kommer NextJet igång med BMA-LCY blir det nog med BAe146/Avro RJ.

Da jeg tok Typerating på ATP sa min sim instruktør som tilfeldigvis hadde hvert med å utvikle ATP at den ble bygget med tanke på LCY og lignende flyplasser med støybegrensning. Så da synes jeg nesten det er rart om den IKKE kan fly til LCY??

Har bilde fra kabinen på en ATP som nå er hos Nextjet, men får ikke til å legge det inn:-(

Faktum är att Nextjet inte flyger Saab 340B, utan bara SF340A, vilket innebär att de får inte flyga på LCY med sina nuvarande SF3or.

Jeg har en trykkleif i overskriften, kan noen endre fra ARN til LCY.

Back