• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny logo og nye farger for Spanair

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Skulle sende mine foreldre med Spanair BCN-PMI, og oppdaget at Spanair har fått ny logo:
logo-spanair.gif

og jammen ser det ikke ut til at det er nye farger på gang også
avión_historia%20Spanair_2.jpg

tja, det var jo ikke så veldig spennende. Får litt Primera Air assosiasjoner

Der har de bestemt seg ja, og den var ikke noe å skryte av vil jeg si.
Får følelsen av at jeg har sett noe lignende denne før.

Var forresten en tråd her inne for en stund siden hvor det sto at passasjerene kunne stemme på hvilken logo de likte best ved å gå inn på Spanair sine internettsider..

Jeg syns og jeg har følelsen av å ha "sett det før".. Kommer ikke helt på hva det er i farten men...

Spanair har aldri hatt et spennede skjema. Men dette er faktisk det mest fargerike de har prestert hittil.....

Hvorfor bruker et selskap med milliardunderskudd penger på et så tåpelig prosjekt? For å tape enda flere milliarder?

Hvorfor bruker et selskap med milliardunderskudd penger på et så tåpelig prosjekt? For å tape enda flere milliarder?

Trenger jo ikke koste mye å male om flyene, de kan jo gjøre det på D-check når flyene allikevel må lakkes... Slik som NWA gjorde med sine DC9 da de fikk nytt skjema, og igjen har gjort i nye Delta farger... Men da vil det kanskje ta noen år før vi får se alle flyene ferigmalt... (Sa noen United Airlines?)

Spanair holder jo på å re-brande hele organisasjonen og servicekonseptet. Det nye liveryet skal gjenspeile den nye identiteten, og derfor er det helt naturlig, synes jeg, at de også skifter livery. Det nye liveryet skal gjenspeile Spanairs nye identitet; bort med det gamle og gjør plass for det nye. Er jo ikke uvanlig at et selskap skifter logo. Selvom Spanair går med underskudd så ma man jo investere og tenke nytt får å få skuta på rett kjøl igjen. Mener at det står en artikkel om nettopp dette i maiutgaven av Spanorama.

Liker det nye liveryet veldig godt jeg!

Trenger jo ikke koste mye å male om flyene, de kan jo gjøre det på D-check når flyene allikevel må lakkes... Slik som NWA gjorde med sine DC9 da de fikk nytt skjema, og igjen har gjort i nye Delta farger... Men da vil det kanskje ta noen år før vi får se alle flyene ferigmalt... (Sa noen United Airlines?)

Fly må ikke lakkeres etter en "D" check..

Vel, jeg tar ikke bølgen akkurat. Men det nye designet er bedre enn det gamle, freshere farger. Skulle ikke mye til.

Selv om Spanair aldri har hatt spesiellt spennende
farger eller logo, må jeg si jeg glatt foretrekker det
utgående fremfor dette. Stort steg tilbake i min bok:

Spanair%20logo.jpg

Back