Ny logo for CSA

SK917

ScanFlyer Blue
Prague- Czech state-run Czech Airlines (CSA) will change its logo to a white "CSA" in a red triangle, spokeswoman Daniela Hupakova said today.

Pressemelding

The change will not raise CSA's costs. "It is necessary to repaint planes roughly once every five years. CSA's planes will get the new colour gradually within regular maintenance," said Pistelak.

Hva syntes vi om denne?

Attachments

• csa_new_logojpg.jpg
    csa_new_logojpg.jpg
    31 KB · Views: 11
Spørs litt hvordan resten av flyet kommer til å se ut, men dette var jo ikke kjempesprekt.....

Vinner ikke akkurat noen Oscar for "Best Airline Logo" ..

m.a.o sett finere logo ja :rolleyes: :drunk: :huh: :colgate:

Ikke akkurat mye fantasifullt....her har de rett og slett kopier logoen til GlaxoSmithKline (GSK)
:old
http://www.gsk.com/

Det første som slo meg var at den ligner på denne. Dvs de har en nyere som ligner mer, men den fant jeg ikke...

byggmakker.gif

Der var den ja. CSA sin logo har vært moden for utskrifting, men den nye er temmelig tam. For å si det forsiktig.

Originally posted by SK917

Prague- Czech state-run Czech Airlines (CSA) will change its logo to a white "CSA" in a red triangle, spokeswoman Daniela Hupakova said today.

Pressemelding

The change will not raise CSA's costs. "It is necessary to repaint planes roughly once every five years. CSA's planes will get the new colour gradually within regular maintenance," said Pistelak.

Hva syntes vi om denne?

Umm, nån som brytt sig om att klicka på länken? ProQuest CSA ska byta namn till ProQuest? Jag tror visst pressmeddelandet gäller ett helt annan bolag långt från Tjeckien.

I övrigt tycker jag den nya logotypen är rätt fin. Ser ut som ett plektrum.

får håpe utseenden til csa bli bra.. for de har nå airbusgriser, så de passer bra å ha mye hvit på flykroppen.. eg har en slags bilde i hoden nå hvordan den nye csa vil sett ut..

Ja, det var jo en helt generisk logo, som kunne vært for et hvilket som helst selskap. F.eks. dette: GlaxoSmithKline.

Hvorfor er det så forbanna vanskelig å gjøre noe interessant, differensierende, kommunikativt, fint, emosjonelt eller hva søren, for et flyselskap? Det er jo så mye å jobbe med - hvis man da ikke er talentløs, som i dette tilfellet.

Mvh Desmond Designer

Edit: Aha - Someone så GSK-likheten leeenge før meg.

Originally posted by Falcon

Ja, det var jo en helt generisk logo, som kunne vært for et hvilket som helst selskap. F.eks. dette: GlaxoSmithKline.

Hvorfor er det så forbanna vanskelig å gjøre noe interessant, differensierende, kommunikativt, fint, emosjonelt eller hva søren, for et flyselskap? Det er jo så mye å jobbe med - hvis man da ikke er talentløs, som i dette tilfellet.

Mvh Desmond Designer

Fordi det er de samme mennskene som lager logoene til "alle" selskapene enten til lager hodepinetabletter eller transporter folk og fe:rolleyes:

Originally posted by Someone

Originally posted by Falcon

Mvh Desmond Designer

Fordi det er de samme mennskene som lager logoene til "alle" selskapene enten til lager hodepinetabletter eller transporter folk og fe:rolleyes:

Jeg har alltid likt Caravellevindu-formen, men den er blitt så forslitt i det siste... Den er noe av en motegreie (legg merke til det når dere er på G-sport og x antall andre butikker), og så er den en form som er lett å tegne. Da er det fritt frem for de påtvungent kreative med ønske om å jobbe minst mulig for flest mulig skrevne timer.

Også CSA... Jeg mener, her har man et selskap med lang og ærerik historie, og et ønske om å styrke posisjonen som kvalitetsselskap. Også velge et profilprogram som ser ut som om det tilhører et tsjekkisk mann og kone-firma?

Jaja. Nok nagging her fra Pensjonistpartiets ungdom. :D

:old :old :old

Noe kjedelig,ja. Men de har jo tatt utgangspunkt i den røde trekanten fra nasjonalflagget, så en viss relevanse ser jeg. Men kjedelig.

Noen som har sett denne før?

wankel-inside-kart-engine.jpg

Opplagt har CSA og gsk sett Felix Wankels revolusjonære motorkjerne, mens Byggmakker har misforstått. For å bringe det litt i flyverden så hadde også en NSU Ro80 sjåfører en spesiell måte å hilse på på samme måte som SevenSeas piloter - disse pilotene hilste antall fingrer tilsvarende antall motorer som fremdeles gikk ved ankomst, mens antall fingre Ro80-sjåførene viste hverandre var på hvilken motor de var nå (disse første Wankelmotorene holdt ikke mange tusen km før de la inn årene og byttes inn).

Wankel'en har jo kommet tilbake Kurt og alle dere andre...

Den har jo de siste hmm, 3-4 årene vært å finne i den lekre og frekke Mazda RX8

Originally posted by ENGM RAMP

Wankel'en har jo kommet tilbake Kurt og alle dere andre...

Den har jo de siste hmm, 3-4 årene vært å finne i den lekre og frekke Mazda RX8

Og i RX-7 før det igjen;)

Back