Ny IT Plattform for SAS 26.02.2012

Jeg håper SAS kommer med noen kjappe feilrettingsreleaser nå.

Jeg reiser stort sett TPC, og sitter normalt på 1D. Etter leveransen klarer jeg ikke lengre å bestille TPC på nett. Jeg må i stedenfor ringe kundesenteret. I går bekreftet kundesenteret på SMS plass 1D, men da jeg kom på Værnes...ble det 11D gitt..Dårlig kundeopplevelse.

Nå er jeg spent på Stockholmsturen min på torsdag...

Hehe, men hadde det ikke vært feil, hadde du ikke hatt en skikkelig IT leveranse;-)

Men siden vi har ekspertene her.. Er det vanskeligere å identifisere hvilket produkt bestillingen er registrert på med det nye systemet?

Innkjøringsproblemer eller dårlig designet GUI?

Nå vet jeg ikke i hvilken sammenheng du spør om, men det er masse småplukk av ting som skal rettes eller blir rettet ifbm TP, det er en lang liste. Bl.a. så går ikke profilen automatisk igjennom til bookingen om du ringer for å bestille, så standard seteønsker går ikke inn.

EDISS som er brukergrensesnittet for de som jobber med booking blir nok også oppdatert en del. På sjekkinn/gate så vil nok PACS bare bli oppdatert med det mest nødvendige, noe særlig mer fikser/utvikling skjer nok ikke siden alt skal pensjoneres og byttes ut innen ett år. Så begge deler kan man vel si om det siste svaret, TravelPass er litt den stygge andungen på en del punkter... men som kjent så ble det jo til en svane, så jeg satser på at ting blir som før eller bedre etterhvert.

Det blir nok spennende når utrullingen av Altea som sjekkinn/load/etc starter i juni (BER først ut) og skal pågå stasjon til stasjon omtrent ett år. Da får vi starte en ny tråd. ^_^

Er det flere enn meg som sitter og venter på TPC-kvitteringer? Kundesenteret kunne sende meg et "midlertidig prisestimat", men så lenge det står at prisen er veiledende og kan gå både opp og ned er ikke det dokumentet brukbart til så mye...

Back