Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by CK
utrolig! Det er fantastisk et én industri skal belastes. Idéen er i og for seg god - men hva med å heller tá f.eks. 0,5% av merverdiavgiften - på alle varer og tjenester - og bruke på et fond til de fattigste landene?
Originally posted by DY Tech
Har ikke Jack innført forbud mot å diskutere dette temaet på forumet?
jfr. denne tråden
![]()
Originally posted by Jack
.....Kanskje på tide å lage kjøreregler for forumet?...
Originally posted by Arrow
Akseutbytte, aksjeutbytte, aksjeutbytte. Følger dere ikke med på forslaget mitt eller? La flybillettene være i fred og la de som tar ut aksjeutbytte betale noen brøkdeler til et fond.
Originally posted by Isbamse
En evt Tobin-skatt på valutatransaksjoner er det eneste jeg kan se som noenlunde relevant. Å skattlegge flyreiser sånn er bare teit symbolpolitikk.
Originally posted by TOS
Originally posted by Isbamse
En evt Tobin-skatt på valutatransaksjoner er det eneste jeg kan se som noenlunde relevant. Å skattlegge flyreiser sånn er bare teit symbolpolitikk.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor en Tobin-skatt på valutatransaksjoner er en relevant måte å skattelegge for å hjelpe de fattige.... Tobinskatten er en skatt som er ment å skulle dempe svingninger i valutakurser gjennom å redusere kortsiktige, spekulative valutatransaksjoner. Det vanlige svaret på hvordan man eventuelt skulle drive med omfordeling (dvs. gi fra de rike til de fattige) er å skattelegge inntekt og/eller konsum av goder som har den egenskapen at konsumet går opp mer enn proporsjonalt med inntektsøkningen (det man i mangelen på noe bedre kaller for "luksusgoder"). Når det er sagt er det klart at man også kunne benyttet inntekten fra en evt Tobin-skatt til å hjelpe de fattige i verden, men målsettingen med en Tobin-skatten er ikke å bidra til omfordeling.
Jeg foretrekker heller en skatt på aksjeutbytte, verden over.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.