• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny flyrute til Kristiansand

Svært dårlig regularitet og kanselleringer? Riktignok har ikke regulariteten vært topp på OSL men den har ikke vært svært dårlig og DY har svært få kanselleringer.....det er storebror SAS sin merkevare:exclaimation

Nei, ikke nå lenger. Norwegian er minst like "ille" :rolleyes:
 
Dei har brent seg nok på AES til at dei vil nok vere BOMBESIKKER på å tene pengar før dei går inn der igjen...
 
Last edited:
Næringslivet jubler for ny flyrute

Flere års intenst arbeid med å få Norwegian til å starte innenriksflygning fra Kjevik til Oslo ga i dag resultater.

I utgangspunktet skulle næringslivet i Kristiansand dekke eventuelle tap hos Norwegian dersom disse setene ikke ble benyttet. Noen bedrifter motsatte seg dette, og det endte med et estimat og ingen forpliktelser overfor Norwegian

Litt forsiktig tror Bjerke Norwegians inntreden kan bety 150.000 flere reisende i året fra Kjevik.

NHO-lederen mener næringslivet på Agder har vært skadelidende fordi SAS har hatt monopol på innenriksflygning til landsdelen. Hun mener billettprisen har vært urimelig høy, og tilgjengeligheten har vært for dårlig.

- Dette betyr at det blir enda enklere å ha et næringsliv på Agder. Dessuten vil konkurransesituasjonen sannsynlig gjøre noe med prisnivået. Bedriftene er opptatt av å få mest mulig ut av hver krone, understreker Mathisen.
 
Og snart dukker det nok opp "Norwegian slagere" i fleng fra Kristiansand, til glede for reiselystne sørlendinger.
 
Ja dette er nok bare begynnelsen for KRS. Blir vel ruter til Spania osv + London som fortsetter til våren
 
London-ruten til Norwegian har ikke gått veldig bra, og jeg hører også at SAS har slitt med Alicante-ruten sin. Likevel bør det vel definitivt være grunnlag for et par Syden-ruter, eksempelvis Alicante, Murcia og Malaga som jo er de store slagerne.

Ser ellers at de ikke har lagt ut sommerbilletter til London. Har de ennå ikke bestemt seg? Det gjør det kanskje lettere og billigere med en slik rute når de allerede flyr Oslo-Kristiansand, men likevel kan det kanskje holde med en connection-ordning via Oslo (som nå er mulig).
 
Last edited:
Gratulerer!

Sleske Kjos lovte jo at han skulle aapne bl.a. denne ruten dersom konkurransetilsynet forboed bonusprogrammer en periode til.

La oss haape at han er litt taalmodig og tar seg tid til aa jobbe seg inn i dette markedet og ikke legger ned etter noen faa maaneder i kjent stil.
 
London-ruten til Norwegian har ikke gått veldig bra, og jeg hører også at SAS har slitt med Alicante-ruten sin. Likevel bør det vel definitivt være grunnlag for et par Syden-ruter, eksempelvis Alicante, Murcia og Malaga som jo er de store slagerne.

Ser ellers at de ikke har lagt ut sommerbilletter til London. Har de ennå ikke bestemt seg? Det gjør det kanskje lettere og billigere med en slik rute når de allerede flyr Oslo-Kristiansand, men likevel kan det kanskje holde med en connection-ordning via Oslo (som nå er mulig).

KRS-STN ble i fjor flydd av besetning fra TRD basen. Det var en såkalt W-slinge, altså TRD-STN-KRS-STN-TRD, en 11 timers slinge. Hvis ruten kommer tilbake er det meget sannsynlig at det blir på samme måten da flyet fra OSL til KRS returnerer til OSL omgående.

Hvis man ser på boardings oversikt over rutetilbud på Kjevik sommer 2008 så står STN oppført med tre ukentlige avganger:

http://www.boarding.no/art.asp?id=29916
 
Last edited:
Gratulerer!

Sleske Kjos lovte jo at han skulle aapne bl.a. denne ruten dersom konkurransetilsynet forboed bonusprogrammer en periode til.

La oss haape at han er litt taalmodig og tar seg tid til aa jobbe seg inn i dette markedet og ikke legger ned etter noen faa maaneder i kjent stil.

Hva er kjent stil ????
 
Back
Top