• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny flyrute til Kristiansand

får håpe på noe mer spennende enn dy til osl...

og det kan vel ikke kalles ny flyrute mellom krs og osl..

For DY sin del er det jo en ny flyrute, og sørlendingene har jo mast om konkurranse i mange år....

er det dy som har presekonferansen? i så fall kan jeg forstå "ny flyrute".

er det lufthavnen så har jeg mer tro på noe helt nytt...

Er det riktig å kalle det "en ny flyrute" når en annen operatør pr i dag flyr på akkurat det samme strekket? Er det Sterling som skal inn mon tro?

Haha, biz, det er jo lov å håpe! :-D

Ja, de skal mellomlande der på vei til JFK. Både på tur og retur, så det er egentlig 2 nye ruter som åpner: KRS-BKK og KRS-JFK.

Det er nesten helt sandt altså!:colgate:

BF:cool2

Da var det klart (i hvertfall i følge Dinside.no)!

5. juni åpner Norwegian ny rute mellom Kristiansand og Oslo.
SAS får konkurranse på strekningen Oslo-Kristiansand, når Norwegian nå starter flyvninger på denne ruten. Ruten vil ha tre daglige avganger mandag til fredag samt søndag, og en avgang lørdag. Prisene starter på 194 kroner én vei, og salget starter 16. januar.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=503860

Last edited:
Fædrelandsvennen skriver "Systemer som gjør det billigere å kombinere billetter fra Kjevik til Gardermoen og videre til utlandet skal ifølge Skjeldam være klare for bruk i løpet av få uker."

Er dette en NYHET som slippes nå?

Jaja. Skal bli spennende å se om SAS konkurrerer fullt ut eller om de begynner å redusere antall avganger etter kort tid.

Jaja. Skal bli spennende å se om SAS konkurrerer fullt ut eller om de begynner å redusere antall avganger etter kort tid.

SAS kommer til å fighte Norwegian, det er jeg sikker på.

Det litt naive "Norwegian-lojaliteten" er iferd med å forsvinne etterhvert som selskapet er i ferd med å bli en "Major", og flere og flere pax etterhvert opplever til dels svært dårlig regularitet og kanselleringer.

Vi får se......

SAS kommer til å fighte Norwegian, det er jeg sikker på.

Det litt naive "Norwegian-lojaliteten" er iferd med å forsvinne etterhvert som selskapet er i ferd med å bli en "Major", og flere og flere pax etterhvert opplever til dels svært dårlig regularitet og kanselleringer.

Vi får se......

Svært dårlig regularitet og kanselleringer? Riktignok har ikke regulariteten vært topp på OSL men den har ikke vært svært dårlig og DY har svært få kanselleringer.....det er storebror SAS sin merkevare:exclaimation

Hva betyr dette for krs-stn? Burde ikke dette kunne øke sansynligheten for at krs-stn blir åpnet igjen?

Jeg mener dette er meget posetivt. Etter min menig er det alltid greit med alternativer når jeg skal ut og reise, det være seg og velge mellom selskap og avganger. For min del har det særdeles lite betydnig hvem jeg flyr med når jeg reiser korte distanser i norge. Men jeg syns det er greit og kunne velge mellom flere avganger.

OSL-KRS er en rute der SAS har tjent gode penger og der det har vært lenger mellom de billige billettene enn på ruter der de har møtt konkurranse. Jeg synes det er hyggelig at Norwegian satser videre på det de egentlig skulle drive med - norsk innenriks - og ikke bare åpner ruter fra Polen og ruter fra Norge til Spania.

Spørsmålet blir uansett: Vil Norwegian klare å konkurrere med SAS? Norwegian ser ut til å klare det bra på ruter fra de store byene til Oslo, men sliter på ruter mellom andre byer, for eksempel Bergen-Stavanger (få passasjerer og lave priser) og Trondheim-Bergen (ganske mange passasjerer, men for lave priser). Norwegian har ikke klart å løfte antallet frekvenser til SAS-nivå på disse avgangene, og til dels på noen ruter mellom Sør- og Nord-Norge.

Back