• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny flyrute: Notodden - Stavanger

2700 er vel mye for dem også? Billigste billetten fra OSL er vel 299/399. Så ser ikke helt hvordan bedriften sparer penger?

Prøver på litt kjapp hoderegning:
3 timer ekstra reisetid ganger 500 kr/t konsulenthonorar = kr 1500 + kjøregodtgjørelse kr 200 = kr 1700. Dertil kommer flybillett fra OSL som kan koste 300 kr, men havner fort over 1000 når man bestiller kort før som businessreisende gjerne gjør. Da har man passert 2700. I tillegg kan man risikere ekstra diettgodtgjørelse (100-500) og evt. at man trenger en overnatting som gjennomsnittlig koster 1200 kr i Stvg.
 
Prøver på litt kjapp hoderegning:
3 timer ekstra reisetid ganger 500 kr/t konsulenthonorar = kr 1500 + kjøregodtgjørelse kr 200 = kr 1700. Dertil kommer flybillett fra OSL som kan koste 300 kr, men havner fort over 1000 når man bestiller kort før som businessreisende gjerne gjør. Da har man passert 2700. I tillegg kan man risikere ekstra diettgodtgjørelse (100-500) og evt. at man trenger en overnatting som gjennomsnittlig koster 1200 kr i Stvg.

Jeg ser den men, de burde da hatt andre priskatogorier for andre reisende. Sån at normal trafikk kan bruke den. Da hadde det kansje blitt et behov for en søndags avgang?
 
Vi må huske at flytpen som opererer denne flighten er hhv Beech 350/200/100 med 7-9 seter.
Timeprisen på denne flytypen ligger på 20 000-25 000 NOK incl fuel og bestning. Det er ikke rom for å selge billigbilletter da. Dette er et nisjemarket etter forepørsel fra industrien i Notodden og ikke minst Kongsberg området.
 
Noen som vet hva de gjør nå i tåka?

ENNO 291550Z VRB01KT 0700 FZPRFG SCT000 SCT022 M00/M00 Q0991=

Sirklet over her i stad, men det er nok for dårlig sikt til å lande.
Går de til Geiteryggen kanskje?
 
Noen som vet hva de gjør nå i tåka?

ENNO 291550Z VRB01KT 0700 FZPRFG SCT000 SCT022 M00/M00 Q0991=

Sirklet over her i stad, men det er nok for dårlig sikt til å lande.
Går de til Geiteryggen kanskje?

Gikk til TRF engang før her med dårlig vær
 
Noen som vet hva som har skjedd her? Har selskaper gått konkurs eller har de bare stoppet ruten pga redusert trafikk pga nedgangen i oljebransjen ?
 
Telen.no har en artikkel ute for abonnenter.

http://www.telen.no/notodden/nyhet/...den-til-stavanger-floro-har-gatt/s/5-75-47198

– Vi fikk vite dette rett etter helga, og vi har sett at passasjertallene har gått ned grunnet problemene i oljeindustrien. Derfor var ikke dette veldig overraskende, og jeg synes egentlig at flyselskapet har holdt ut lenge, sier flyplassjef Helene Agersborg-Hansen.

Hun legger til at selskapet har varslet at de i januar vil vurdere om flygingene skal starte opp igjen.

Så får vi håpe det ordner seg :)
 
Den overlever nok. Tidligere hadde de kun Bergensruta med BAT. Den opererer vel fortsatt?

Espen
 
Back
Top