Ny fargeprofil

Jo, morsomt med navneskilt hvor det står "Happy hour starts now", men jeg synes det er litt puslete i forhold til hva som ble meldt ut tidligere i år. Aner jeg at dette bare var et mediestunt for å få oppmerksomhet?

SAS er vel bedre på å markedsføre enn på å implementere, men det fases inn på flyplassene fortløpende. Malmö var først ute - skal sjekke når første norske flyplass blir "ny". Ellers finner man igjen elementer det nye designet en del steder som du sier, bl.a. flysas.com.

Jo, morsomt med navneskilt hvor det står "Happy hour starts now", men jeg synes det er litt puslete i forhold til hva som ble meldt ut tidligere i år. Aner jeg at dette bare var et mediestunt for å få oppmerksomhet?

Dette er to forskjellige tiltak.. Navneskiltene var del av et internt smilekurs for alle ansatte (SMILE), hvor alle fikk plukke sitt eget utsagn og skilt.

Dette er to forskjellige tiltak.. Navneskiltene var del av et internt smilekurs for alle ansatte (SMILE), hvor alle fikk plukke sitt eget utsagn og skilt.

Funket for passasjerene også dette da - har sett en del smil og hørt mange gi positive tilbakemeldinger på skiltene :)

Jeg så forresten en skapning i Oslo sentrum i dag med en SAS-bagasjelapp i de nye fargene på kofferten. Det så ganske ok ut.

Synes det ser lekkert ut. Veldig bra designprogram. SAS har virkelig skjerpet seg etter det grusomme Janne Carlsson-designet de hadde før. *grøsse*

Jeg så forresten en skapning i Oslo sentrum i dag med en SAS-bagasjelapp i de nye fargene på kofferten. Det så ganske ok ut.

Det var nok ikke meg, men de hadde slike lapper på AES nå sist jeg var der. Liker godt denne oppfriskende blåfargen, og sett sammen med de andre fargene og resten av profilen synes jeg ikke det blir for KLM-aktig.

Fler och fler automater har fått det på ARN nu. Tror alla är bytta på terminal 4 (domestic).

Da har vi fått ny farge på en del av automatene på OSL, litt skepsis blant folk til å bruke de med en gang en større SAS logo burde vært på, men de ser ganske friske ut i grått OSL-vær. Blir fortløpende på de andre, og til neste år så blir det flytting og endring av billettkontor.

også i AAR har vi nye farver på automaterne...Overraskende for mig selv...kan faktisk godt li`farven...Den vinder , synes jeg , når de ser den "in natura"

hilsen Ole

Ach so, da blir det litt mere levelig. Men spørsmålet er da, hvor skal de tre hen? Og hva skjer med plassen som SK forlater?

Last edited:
Ach so, da blir det litt mere levelig. Men spørsmålet er da, hvor skal de tre hen? Og hva skjer med plassen som SK forlater?

Utvidelse av sikkerhetskontrollen. For øyeblikket er det vel en mildertidig en ved felt B som brukes når det er stor pågang.
Hele "øyen" med billettkontorer vil bli utvidet og ta over plassen der innsjekkingsautomatene for charter står nå. Plassen som SK vil få der er minst like stor, kanskje litt større, enn plassen de disponerer nå. Skranken vil også bli mer synlig enn den er i dag. Når den er ferdig tror jeg vi kan forvente et litt mer annerledes billettkontor enn vi er vant med, i tråd med SAS´ nye fargeprofil.

Men: Liker fargene på de nye automatene godt.
Men nå har de nye tynne, "ekle" boardinpassene kommet til Sas, som også Norwegian bruker...

Kunne ønske de kunne fortsatt med de gamle litt mer solide, så benytter meg av de aldre automater inntil videre :)

Kunne ønske de kunne fortsatt med de gamle litt mer solide, så benytter meg av de aldre automater inntil videre :)

De kommer nok til å forbli så lenge vi har de gamle automatene, men etterhvert forsvinner de. De er mer kostbare, og utstyret til å skrive de ut er mer proprietært for flybransjen og dyrere i innkjøp og drift.

Men: Liker fargene på de nye automatene godt.
Men nå har de nye tynne, "ekle" boardinpassene kommet til Sas, som også Norwegian bruker...

De tynne ekle boardingpassene er vel kun i CUSS automatene som Avinor har plassert ut? Har ennå tilgode å finne de i en "ekte" SAS automat, men mulig det er noe nytt på gang i de mer sentrale strøk av landet.....

Back