Ny fargeprofil

All den tid OSL/Avinor ikke takler et teppe ved business check-in spørs det vel om det blir så mye farver å se der i gården.

Håper det ikke tukles for mye med interiøret, jeg synes fargevalget i interiøret er noe av det bedre som finnes på markedet.

Interiøret i kabinen blir friskt og fint, bare litt uvant pga at blåfargen skal integreres i elementer her også :)

Last edited:
Glæder mig til vi får det her i AAR...det vil pynte på det 70èr look som lufthavnen ikke kan finde ud af at få frisket op !!!!
Hilsen Ole

Last edited:
Syns fargen minnet litt om KLM. Ellers ser det svært bra ut! Nå tillater vel mange norske flyplasser lignende som det på bildet. På BGO har Norwegian noen røde vegger, og det bør vel ikke være noe problem å få til på SVG som allerede har en svær stand tilhørende Statoil (+ god plass i de nybygde delene)

På BGO har Norwegian noen røde vegger (...)

BGO er vel en ekte demonstrasjon på hvor halvhjertet SAS har gjort slike ting før. Mens DY sin gate er relativt lekker og representativ for bedriften, har SK valgt å smelle opp to små flagg og et digert brann-bilde på veggen ved gate 29.

Synes uansett dette blir for glorete, men samtidig innrømmer jeg at jeg foretrekker low key og elegant design, helst uten for mye farger. Dette er også en av grunnene til at jeg fortsatt synes SK sitt livery er stilig - skulle bare ønske de heller kunne dra den stilen inn på flyplassene.

Mener OSL under tvil går med på teppe så lenge det kun er midlertidig og rulles inn når check-in stenger -- ble vel til noe tilsvarende med Continental.

Nå er vi lovlig langt OT, men det var jo rette gjengen til å mene noe, så mye glor som medfølger når de skal ha sine egne butikker lengre inne.

-A

SAS-museet har i dag lagt ut dette bildet på Facebook.
427227_336785229693640_100000864969699_948070_1603966484_n.jpg

Slående likhet på disse uniformsjakkene og blåfargene i de nye innsjekkingsområdene!

Det er nok ikke tilfeldig.

Dette er veldig, veldig smart av SAS. Noen sa det så LCC ut. Den som sa det har røyka sokkene til en gammel mann etter lang skitur. Det ser helt magisk ut, kort og godt. Enda en god grunn for Norwegian til å få gjort noe med sin utrolig rotete og flate profilering.

Typisk eksempel på feil fargesetting det - hvis du har lyst å få normale hudfarger på de om bord, så er jakken bare lys gråblå (tilsvarende Pantone 2985 C). Denne blåfarge er mye mindre mettet og mye mindre kald enn den nye designfargen til SAS.

Dette bringer opp minner fra en svunnen tid - den gang det var FBU/Luftfartsverket og Luftfartsverkets Skilt Komitee !

Dette var dengang da Dottere MOW jobbet i Swissair og "fremmedflyselskapene" fikk egne billettskranker i avgangshallen. På den tiden hadde Swissair hvit skrift på rød bakgrunn, Lufthansa blå skrift på gul bakgrunn og Mimmie Airlines (BA) hadde hvit skrift på mørk blå bakrunn - en kan vel si at dette var både kjennte og innarbeidede logoer med en viss gjenkjennelse i markedet ! Så kommer Helgenen...Luftfartsverkets Skillt komitee på banen:

"Alle skillt over flyselskapenes kontorer skal være blå skrift på hvit bakgrunn" ingen bønn!! (tror dette endte opp på ambassade nivåer).....

Ja, det var et salig leven og det var vel Malcolm fra BA og jeg som var selskapenes representanter. Vi fikk det heldigvis som vi ville til slutt.

Men det var flere højdare .. de første planene for skilting da de åpnet pir C ville gi deg pil til bagasjeutlevering som det første du så etter du kom gjennom security ... :rolleyes:

Har lagt merke til litt navneskilt og smådetaljer med denne fargen, iallefall! Ser bra ut, altså.

Har lagt merke til litt navneskilt og smådetaljer med denne fargen, iallefall!

Jo, morsomt med navneskilt hvor det står "Happy hour starts now", men jeg synes det er litt puslete i forhold til hva som ble meldt ut tidligere i år. Aner jeg at dette bare var et mediestunt for å få oppmerksomhet?

Back